7 Reacties
één jaar geleden
Bij ons is het zo dat hij alleen door mij naar bed gebracht wil worden als ik thuis ben. Als ik er niet ben dan doet papa het en is het ook geen probleem. Met andere zaken wil hij weer per se dat papa dat met hem doet. Is bij ons een kwestie van gewenning/de routine. Alles wat de een normaalgesproken doet moet volgens mijn zoontje altijd door die persoon gebeuren.
Wat gebeurt er als je partner er niet is en je kindje geen keuze heeft? Anders zou ik de strijd laten voor wat t is.. over een tijdje is het weer andersom 🙃
één jaar geleden
Onze dochter zit ook in een mega papa fase. Niet per se met naar bed gaan, maar bv. Toen ik haar laatst ophaalde van de gastouder Ipv mijn man ging ze helemaal los. Maakt sommige situaties dus erg lastig. Wij geven er aan toe als het kan, is de situatie niet anders dan zit ze met mij opgescheept 😝
Misschien helpt het als je vooraf zegt wie hem naar bed gaat brengen? En dat papa zorgt dat hij uit beeld blijft nadat hij welterusten heeft gezegd? Je zou ook iets van picto’s/foto’s kunnen proberen. Dat je een foto van zijn bed uitprint en dan als papa hem naar bed brengt hang je er een foto van papa bij en bij mama een foto van jou. Dat hij weet waar hij aan toe is.
één jaar geleden
Onze dochter wil alleen door mij naar bed worden gebracht als ik thuis ben, bij papa is het alleen huilen en gillen om mama. Maar zodra ik weg ben kan papa alles doen en is er niks aan de hand. Nu hebben we soms zo gedaan alsof ik weg ga met ons normale ‘ritueel’ als iemand weg gaat (zwaaien bij de deur) en ben ik dus zelfs met de auto weg gaan rijden en met een klein rondje door de wijk weer naar huis 😂 en dan door de tuin naar binnen zodat ze de voordeur niet hoort 🙈 werkt voor ons wel, ik ben heel blij dat mijn man haar zo ook weer vaker naar bed kan brengen en hoop dat het snel weer makkelijker gaat, ook als ik er ben.
Maar het is ineens de laatste weken veel erger dus misschien ook gewoon een fase? Wat happy24 ook al zegt, over een tijdje is het vast weer andersom 😅
één jaar geleden
Reactie op happy24
Bij ons is het zo dat hij alleen door mij naar bed gebracht wil worden als ...
Ja ik ben bang dat het hier ook gewenning is geworden.
Als me man er niet is moet die toch naar bed en ga ik de strijd maar aan, uiteindelijk krijg ik hem in slaap na 2 a 3 uur er mee bezig zijn geweest. Ik zou het alleen ook zo graag in 20 minuten doen