6 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb dit probleem niet zo erg gehad met mijn kleintje, maar misschien is hem de overstap te groot. Ik ben begonnen met eten van de pot te pureren met een staafmixer en zo rustig aan steeds minder fijn gaan malen. Overstap is daardoor denk ik een stuk vloeiender gegaan. Ook heb ik als ik grotere stukjes ging geven appelmoes er tussen geroerd on de overstap wat te versoepelen. Zo leert hij eerst de smaak en daarna de structuur van het eten van de pot kennen. Weet niet of je dit zelf al hebt geprobeerd of dat je hier wat aan hebt, maar dit is hoe het bij ons is gegaan 😊

2 jaar geleden

En voer je de kleine dan of laat je je kindje zelf eten pakken met de handen?

2 jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

En voer je de kleine dan of laat je je kindje zelf eten pakken met de hande ...
Beide al geprobeerd. Stukjes prikt hij in met zijn vingers en gooit het vervolgens niet weg

2 jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

En voer je de kleine dan of laat je je kindje zelf eten pakken met de hande ...
Sommige dingen voer ik hem nog, andere laat ik hem zelf pakken

2 jaar geleden

M’n oudste had dit ook, en at best lang alleen potjes. Nu hij doorheeft dat het anders eten is dan wat wij doen is de interesse groot en verloopt het helemaal natuurlijk om met de pot mee te willen eten. Vooral geen dwang erop leggen, het komt vanzelf wel. Eten is ook belangrijk voor de groei en slaap, dus dat was altijd mijn overweging.

2 jaar geleden

Ik herken dit helemaal...al eet die van mij maar 1 potje namelijk de spinazie. Brood en fruit allemaal prima maar inderdaad ik moet hem ook geen vreemde nieuwe dingen geven. Hiervan moet hij zelfs van spugen. Ik heb het avondeten gepureerd, stukjes, zelf laten doen, voeren...alles geprobeerd maar na 1 hap schud hij heftig nee en wil het ook echt niet meer. Afleiding met speelgoed en muziek werkt ook niet. Ik kan hem toch niet alleen maar spinazie blijven geven haha?! Ik probeer er geen druk op te leggen en een ding van te maken anders eet hij straks helemaal niet meer maar ik maak me wel zorgen dat hij niet genoeg vitamines binnen krijgt. Maargoed, alles wat hij eet is meegenomen en hoop dat het vanzelf wel komt. Zo denk ik erover en het komt vast goed. Maar ik snap je helemaal, heb alleen geen tips alleen herkenning haha.