12 Reacties

één jaar geleden

Ik herken het. Mijn dochtertje wil ook dat ik haar veel mee help met inslapen. Ik dacht dat de slaapregressie en verlatingsangst was. En ik hoop dat de fase snel over is. Ookal is ze net 18 maanden en het is al 4 weken aan de gang. Of ja al 4 weken onrustig...

één jaar geleden

Hier ook herkenbaar.. Onze dochter is eigenlijk altijd een matig tot slechte slaper geweest vanaf 6 maanden (eerst half jaar sliep ze goed) en ze is inmiddels 18 maanden en kan me niet herinneren wanneer ze voor t laatst een nacht heeft doorgeslapen. Een tijd lang was t tussen 2 en 3 ergens een keer wakker, toen werd t rond 5 uur en nu laatste dagen rond 12/1 uur. Ze wil dan ook niet slapen zonder dat mijn man haar wiegt of ze bij mij aan mn haar kan plukken...daarnaast vorige week ziek geweest, dus ze slaapt alweer een week tussen ons in. Daarvoor was t vaak vanaf 5 uur als ze wakker werd. Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook gewoon niet de energie meer heb om de strijd van in eigen bed slapen aan te gaan. Ik ben zo moe, dat ik dan vaak al snel denk, best, dan maar tussen ons in, slaap ik tenminste nog een beetje. Ik heb niet de illusie dat het slaap regressie is, waarschijnlijk gewoon moeilijke slaper en verkeerd aangeleerde gewoontes, maar het doorbreken is te vermoeiend nu...

één jaar geleden

Reactie op LVW 1234

Hier ook herkenbaar.. Onze dochter is eigenlijk altijd een matig tot slecht ...
Hier denk ik ook. Zo vermoeiend om de strijd aan te gaan. Maar tegenwoordig wil hij nu ook mij aanraken als hij tussenin ligt.

één jaar geleden

Reactie op Marie Chen

Ik herken het. Mijn dochtertje wil ook dat ik haar veel mee help met inslap ...
Hopelijk snel over! Zoonlief heeft hier nog nooit doorgeslapen. Ik ben de hoop inmiddels kwijt

één jaar geleden

Ik vind het lastig los te laten dat ze zo slecht slaapt omdat ik zo trots was in November. Toen viel ze binnen 5 minuten in haar eigen bedje in slaap. Daarna waren we allemaal ziek en is ze in ons grote bed beland en nu is het een rommeltje. Zoals je zegt slechte gewoontes aangeleed. Een lange periode van dat ze 4 keer per nacht wakker worden. En slecht slapen tussen 3 en 5.30 's ochtends. En dan uitslapen tot ongeveer 10 uur om de slaap in te halen. Gisteren gelukkig maar 3 keer wakker dus het gaat heel langzaam aan de goede kant op. En ik voel me meer uitgerust. Dus ja vanvond maar weer proberen...

één jaar geleden

By the way, ik heb nu nog een paar weken vakantie. Dus ik heb nu nog de tijd om dingen te proberen... dus ja... Ik zie toch best veel ouders op dit forum praten over samen slapen en of later over gaan op peuterbedje in de plaats van ledikantje.

één jaar geleden

Oh ja, uhmm toen ze in het grote bed lag en toch nog wakker werd heb ik haar laten wennen aan een slaapliedje van mijn telefoon. Dan viel ze inslaap met dat liedje. Dat was makkelijker dan wiegen of zelf een liedje zingen. Ik ben stapje voor stapje van inslaap wiegen en zingen naar wiegen en liedje luisteren naar liedje luisteren en aanraken naar alleen liedje en in de buurt zitten gegaan. Ik wilde nu naar liedje en weglopen gaan. Maar dat zorgt voor het rommeltje en problemen nu.

één jaar geleden

Reactie op Marie Chen

Oh ja, uhmm toen ze in het grote bed lag en toch nog wakker werd heb ik haa ...
Goede stappen! Ik ven begonnen met de chair methode maar zit nog steeds naast zijn bed met inslapen. Maar midden in de nacht lukt het ons niet. Ik kies uiteindelijk voor de slaap en neem hem dan tussen in.

één jaar geleden

Ergens een samenhorigheid gevoel.... ik ben niet alleen...

één jaar geleden

Reactie op RianneHelms

Goede stappen! Ik ven begonnen met de chair methode maar zit nog steeds naa ...
Herkenbaar, ik deed ook tijdje de chair methode, maar idd nooit verder gekomen dan nog steeds naast t bedje en dus kies ik snachts voor mn eigen nachtrust, want elke keer half uur ernaast trek ik niet