9 Reacties

2 jaar geleden

Ah zo zielig. En herkenbaar. Je hebt zo'n spuitje voor in de mond dus? Hier gaat medicatie goed als het er geen ding van maken. Laat je eigen spanning hierom los. Een beetje op het shirt is maar een beetje. Niks aan te doen. Maak het klein alsof het normaal is en tijdelijk bij de routine hoort, zoals eten en tandenpoetsen. Daarnaast helpt het hier enorm als ik het voordoe. De hoeveelheid die wij moesten geven lukte niet in 1x dus we deden het in 2 slokken. Ik nam een spuitje met water en legde uit wat ik ging doen. Hardop zeggen: 1, 2 kleine slok. En dan nog een keer 1,2 en slok. Daarna was m'n zoontje aan de beurt. Eerste paar keren ging er ook wat naast maar kreeg hij een deel binnen. De dag erna ging het al een stuk beter. Later wist hij wat er ging komen en zat meneer er klaar voor. Ik blijf het voordoen. Laatst kregen we neusspray vd huisarts en heb ik het ook eerst voorgedaan met het aftellen. Daarna m'n zoontje. Eerste keren weer wat rommelig maar zoals alles, herhaling leert. Succes en beterschap, hopelijk helpt het.

2 jaar geleden

Och gossie, oorontsteking. Beterschap 🍀 Waarschijnlijk ook al geprobeerd maar echt hele kleine mini beetjes in de mond spuiten en zelf een spuitje in de hand geven en bij jou laten doen zonder iets erin of water. Beterschap ook voor jou zelf 💪🏼

2 jaar geleden

Hier geven we het op een lepeltje en vindt hij het HEERLIJK! Hij zou zo die hele fles naar binnen willen lepelen als het mocht. Heb je het al geprobeerd op die manier? Evt zelf doen? (Wij hebben hele zoete naar aardbei ruikende dus wellicht helpt dat..)

2 jaar geleden

Hoe is het gegaan vandaag?

2 jaar geleden

Reactie op Famke123

Hoe is het gegaan vandaag?
We geven het wel met spuitje maar kleine slokjes steeds en vasthouden. Dan zeurt Hij het minste en blijft het meeste erin. Rest van de week moet ik het 2x per dag alleen doen dus zal ook nog gezellig worden🤣 verder is ie gelukkig weer helemaal zichzelf🥰

2 jaar geleden

Reactie op DemiJJ

We geven het wel met spuitje maar kleine slokjes steeds en vasthouden. Dan ...
Fijn, handigheidje gevonden. Maar lekker opknappen!

2 jaar geleden

Ik verdeelde een grote Danone over 3 momenten van de dag en dan antibiotica er doorheen. Werkte perfect! Vergeet niet erna tanden te poetsen want sommige antibiotica kan voor lelijke witte en bruine vlekke zorgen op de tanden Van de kinderarts kreeg ik als tip na een week te beginnen met Probiotica omdat de antibiotica ook de goede bacteriën dood. Ik heb druppels bij Holland & barrelt gekocht speciaal voor baby's en doe dat in het laatste flesje! Beterschap

2 jaar geleden

Reactie op SorayaF

Ik verdeelde een grote Danone over 3 momenten van de dag en dan antibiotica ...
Ik wilde het inderdaad proberen door yoghurt te doen maar hij hoorde het ofzo en andere keer zag hij het flesje en wilde hij niks eten. Hij eet graag alles en altijd dus wil niet dat hij het idee krijgt Day we altijd iets met z'n eten van plan zijn. Heb het net even alleen geprobeerd en ging verassend goed. Was het er niet mee eens en 1 ontsnappingspoging maar eindigde met een lach en applaus😜 Dank je!

2 jaar geleden

Bij ons werkte het spuitje alleen als onze zoon van 4 jaar het aan haar gaf. Misschien dat wisseling van persoon helpt😅