15 Reacties

4 jaar geleden

Daar zit volgens mij wel veel suikers in. Nu moet ik zeggen, ons zoontje heeft die ook al eens geproefd en vond m heerlijk haha. Maar ik zelf zou het niet als "volwaardig" hapje geven en in zo'n grote hoeveelheid

4 jaar geleden

Reactie op Kiddie

Daar zit volgens mij wel veel suikers in. Nu moet ik zeggen, ons zoontje he ...
Ja dat geloof ik Nu ben ik morgen even weg en dacht misschien dat ik die appelmoes even mee kon nemen. Normaal maak k alle fruit en groentehapjes zelf..

4 jaar geleden

Je hebt gewoon appelmoes waar geen suiker aan toegevoegd is, staat er ook op dan. Volgens mij zit er dan ook niet veel meer in dan appel maar je zou van te voren even kunnen kijken op het potje.

4 jaar geleden

Reactie op NumberFour

Ja dat geloof ik Nu ben ik morgen even weg en dacht misschien dat ik die ap ...
Een banaantje meenemen is ook heel makkelijk, klein vorkje mee en een bakje? Heb laatst de banaab thuis al door 4 gesneden, in n bakje gedaan en toen ik dezw wou geven, even snel geprakt en voila

4 jaar geleden

Zou ik niet doen. Appel is suiker appelmoes is bewerkt suiker dus troep. Het zijn oefen hapjes, dus de baby heeft geen vast voeding nodig. Alleen melk.

4 jaar geleden

Als je de appelmoes nog moet kopen, zou ik idd een pot halen zonder suiker. Of gewoon een potje olvarit, of een knijpfruitje, die gebruikten wij buiten de deur regelmatig. Maar gewoon een rijpe peer of banaan meenemen en die ter plekke prakken kan ook heel goed. Of je slaat het hapje een keer over, dat kan echt geen kwaad.

4 jaar geleden

Zou ik niet doen. Appel is suiker appelmoes is bewerkt suiker dus troep. He ...
Wat bedoel je met appel is suiker?

4 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Wat bedoel je met appel is suiker?
Qua voedingswaarde is appel een van de suikerrijkste vruchten. Helemaal als je er moes van kookt waarbij de vezels kapot koken. Dan hou je in principe alleen fructose (vruchtensuiker) met wat vitamines over. Als je dit nog verder in kookt wordt het appelstroop, dat is sowieso 100% suiker (in een pot vaak met toegevoegd ijzer waardoor mensen denken dat het gezond is). Het is qua vruchten dus niet de meest gezonde keus als je ze niet rauw met schil eet... want daar zitten de vitaminen en vezels voornamelijk in. Mensen die hun baby suikervrij willen opvoeden de eerste jaren kiezen er dan soms dus ook voor om geen bewerkte appel aan te bieden. Als babyhapje kan je de appel raspen met een heel fijne rasp ipv koken en pureren. Of je doet rapley en geeft je kindje op de gepaste leeftijd een partje appel. Ik zelf vind appelpuree prima voedsel voor baby's omdat ze ook gewoon suikers nodig hebben, maar ik snap wel dat appelmoes met toegevoegd suiker dan wel heel extreem is, ook qua zoete smaak.

4 jaar geleden

Reactie op Elea

Qua voedingswaarde is appel een van de suikerrijkste vruchten. Helemaal als ...
Duidelijke uitleg! Maar wat ik me dan afvraag, mijn dieettiste zegt appel en peer is het fruit met het minste fruitsuikers. Er zit zoizo in onderhand al het fruit fruitsuikers, dus als je suikerarm wilt opvoeden wilt dat dan zeggen helemaal geen fruit? Mij maakt het verder niks uit, ik geef gewoon fruit en als andere dat niet doen is t ook helemaal prima. Ik vroeg me alleen af waar die beredenering vanaf kwam, nu snap ik deze uitleg wel. Alleen snap ik dan niet dat ze zeggen dat appels de minste fruitsuikers bevat, kan dat toch niet ineens meer worden door het te koken? Het suiker gehalte blijft toch gewoon hetzelfde zou je zeggen, alleen dat je vitamines eruit kookt snap ik wel.

4 jaar geleden

Dit bericht is verwijderd
Okee, zo heeft niemand mij dat ooit uitgelegd. Maar wel handig om te weten natuurlijk!

4 jaar geleden

Jongens, suiker is niet slecht he! Er zit al 7 gram suiker per 100gr in kunstvoeding. Dus euuuh. Niet zo spastisch doen omtrent suiker. 馃槃

4 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Okee, zo heeft niemand mij dat ooit uitgelegd. Maar wel handig om te weten ...
Per ongeluk verwijderd 馃槺 maar gelukkig heb je het kunnen lezen!

4 jaar geleden

Jongens, suiker is niet slecht he! Er zit al 7 gram suiker per 100gr in kun ...
Niemand doet spastisch 馃槅. Ik vroeg me dat alleen af omdat ik dacht dat het anders in elkaar zat. Maar nu heb ik weer iets nieuws geleerd, buiten dat geef ik m'n dochter gewoon eigen gemaakte fruit hapjes, ook appel 馃構

4 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Niemand doet spastisch 馃槅. Ik vroeg me dat alleen af omdat ik dacht dat het ...
Had het niet tegen jou hoor. Jij vraagt puur info馃槞