19 Reacties
één jaar geleden
Ik herken wat je zegt en vindt het voort echt vervelend als mensen zeggen: 'ach dat komt wel goed joh'. Mijn ventje die reageert ook niet echt goed op zijn naam, oogcontact is heel moeilijk te krijgen en zegt ook nog niks... zwaaien doet hij sinds 2 maanden en wijzen denk ik een maand. Bepaalde dingen moeten ook op een bepaalde manier want anders wordt hij ontzettend boos. Wij zitten bij de logopedist en die heeft ook al geconstateerd dat er al sprake is van een achterstand en hij nog niet bezig is met taal zelf maar meer het proberen van begrijpen van dingen. Hij is voor de rest ook erg teruggetrokken bij andere mensen en vindt aanrakingen echt verschrikkelijk ( lees: onbekenden, kapper en nagels knippen etc. )
Ook vanuit mijn man zijn kant komt autisme in de familie voor.
Ik maak mij ook zorgen maar weet dat de logopedist nauw meekijkt en die echt wel advies zal geven als ze denkt dat er iets meer aan de hand is.
Sorry voor het lange verhaal. Ik voel helemaal met je mee! ❤️
één jaar geleden
Reactie op Jessie1998
Ik herken wat je zegt en vindt het voort echt vervelend als mensen zeggen: ...
Wat lief dat je even reageert en de tijd neemt voor mn bericht ❤️. Klinkt inderdaad echt exact als mijn zoontje. Nagels knippen, tanden poetsen etc ook drama.. het gaat beter de laatste tijd. Maar hij leert of doet dat dingen en even later lijkt hij het compleet vergeten.. herken je dat ook?? Wij staan nog op de wachtlijst voor logo maar duurt allemaal erg lang. Logisch dat je je ook zorgen maakt. Dat herken ik...😘
één jaar geleden
Reactie op JMB3
Wat lief dat je even reageert en de tijd neemt voor mn bericht ❤️. Klinkt i ...
Nee, leren en dan vergeten dat herken ik niet... mijn zoontje is juist een meester in onthouden. Eenmaal hij het kan, dan vergeet hij het ook echt niet. Hij weet precies hoe het in elkaar steekt. Laatst had hij de magneet sleutel vast om de kast open te maken en ook al bijna op de juiste plek.
Het werkt nog wel zo bij hem: uit het oog, uit het hart. Heb jij nog tips voor het nagels knippen? Mijn zoontje gedraagt zich alsof ik hem wil vermoorden zo hysterisch wordt hij.
één jaar geleden
Reactie op Jessie1998
Nee, leren en dan vergeten dat herken ik niet... mijn zoontje is juist een ...
Gelukkig wel een slim jochie dus🥰! Haha oh ja dat herken behalve als mama weg gaat zonder hem dan schreeuwt en gilt hij alles bij elkaar .. ik doe nagels knippen met een grapje , speen in zn mond, tv aan op standje Teletubbies 100 haha. En mn man houdt zn andere arm vast anders slaat hij die schaar uit mn handen. Ik zet hem wel vast in de kinderstoel ook... Hoe doe je net nu?
één jaar geleden
We hebben nu een elektrische nagelvijl en dat wekt zijn interesse tot het de nagel aanraakt. Het is echt een heel sterk mannetje, dus alleen knippen gaat echt niet. Op dit moment scheuren zijn nageltjes 1 voor 1 af. Dan zorg ik wel dat ze de juiste richting afscheuren, zodat de nageltjes niet inscheuren. Misschien moeten wij het hier ook met zijn 2 gaan doen, 1 in de houtgreep en de ander vijlen/knippen 🤭.
één jaar geleden
Reactie op Jessie1998
We hebben nu een elektrische nagelvijl en dat wekt zijn interesse tot het d ...
Oja.. alles wat hier elektrisch is is drama .. haha . Ik doe ook geen knipper, maar echt een schaartje met botte uiteindes... Zou het sowieso lekker met zijn 2e doen vind ik een hoop schelen hhaha
één jaar geleden
Wat lief dat je aan ons moest denken! Hier nul verbetering... op alle vlakken, en qua taal ben ik eerder van mening dat het achteruit gaat dan vooruit. Hij is stiller geworden. Om duidelijk te maken wat hij wil pakt hij onze hand en sjouwt ons er mee naartoe, dit ga ik deze week ook melden bij de logopedie. Meestal zijn dat dingen waar wij mee moeten helpen, zoals hem vasthouden zodat hij bij het lichtknopje kan of hem helpen met de sleutels ( daar heeft hij echt een obsessie voor ), deuren open en dicht doen. Noem maar op, maar goed hij is inmiddels 16 kilo zwaar en dan gaat tillen de hele dag niet meer. Wat weer tot frustratie bij hem leidt. Speelgoed heeft hij maar daar liggen zijn interesses niet. Lang verhaal kort wij kabbelen nog wel even door met horten en stoten. Hoe is het met jullie? 😊
één jaar geleden
Reactie op Jessie1998
Wat lief dat je aan ons moest denken! Hier nul verbetering... op alle vlakk ...
Ja ik vind het wel fijn om wat herkenning te hebben en met iemand het erover te hebben die het ook begrijpt... Natuurlijk is de situatie niet fijn maar het begrip wel ❤️ heel herkenbaar ook weer op de taal achterstand. Ruben kon papa zeggen en zegt dat nu ook niet meer...hij pakt dan wel weer mn hand de laatste dagen om iets duidelijk te maken. Dat deed hij ook niet.. ja dat tillen is funest voor je rug. Hier hoef ik gelukkig niet te tillen. Ook speelgoed is niet interessant..wat wel interessant is zijn lintjes, magnetic sand, voel rijst enz...vind je het fijn om contact te houden?? 🥰
één jaar geleden
Reactie op JMB3
Ja ik vind het wel fijn om wat herkenning te hebben en met iemand het erove ...
Ja ik vindt het zeker fijn om contact te houden. 🥰 Bij logopedie is het vooral wennen aan elkaar omdat 1. Hij nog wel wat jong is voor logopedie. Maar volgens haar al wel hard nodig. En 2 hij is gewoon niet op zijn gemak rond andere mensen. Verder kijken we vooral vanuit zijn interesses en kijken we hoe we geluiden en taal kunnen uitlokken. Wat werkt nemen we weer mee naar huis en oefenen we verder tot de volgende sessie. Ook geeft zij mij tips hoe ik die dingen die daar werken op de thuissituatie kan aanpassen.
één jaar geleden
Reactie op JMB3
Ja ik vind het wel fijn om wat herkenning te hebben en met iemand het erove ...
Ik heb je een vriendschapsverzoek verstuurd 😊
één jaar geleden
Hallo, hier nog eentje! Mijn zoontje is 21 maanden net geworden. Maar hij reageert weinig tot niet als je hem roept. Brabbelt veel maar zegt niks, sinds kort mama en papa maar niet specifiek naar ons toe. Hij is geobsedeerd met dingen die draaien, gooit al zijn speelgoedauto’s om om wieltjes te draaien. Hij wil alle knoppen in drukken die hij tegenkomt. Deuren hele dag open en dicht doen, ook in supermarkt de poortjes. Hij loopt op zijn tenen, als die enthousiast is wappert hij met zijn armen. Als hij licht ziet moet die erin kijken. Speelt niet met andere kinderen. En heb het gevoel dat hij weinig begrijpt. Qua eten kijkt hij heel erg naar structuur, vind vloeibaar en jelly vies, zoals snoep en soep. We zijn bij kentalis geweest voor een gehoortest en die was goed, ze hebben ons teruggestuurd naar CB en daar heb ik de 25e een afspraak met de arts dus ben benieuwd.
één jaar geleden
Reactie op Essie287
Hallo, hier nog eentje! Mijn zoontje is 21 maanden net geworden. Maar hij r ...
Hoi hoi! Jeetje heftig inderdaad maar klinkt allemaal ontzettend herkenbaar.. ben erg benieuwd wat het cb verder gaat zeggen. Hier heb ik eigenlijk alles verder met mn huis arts geregeld. Misschien kan je eens vragen voor een doorverwijzing naar NSDSK , kinder ergotherapeut en logopedie. Dat is althans waar wij nu allemaal voor ingeschreven staan. Hij mag 2 juni iniedergeval naar de kinder ergo. Beginnen met waarschijnlijk iets van prikkelverwerkingstherapie
één jaar geleden
Reactie op Essie287
Oh dan ga in daar om vragen wanneer ik een afspraak heb. Verder is het echt ...
Je kan ook eens kijken op de site van Kentalis. Hierop zie je ook wat informatie over TOS en TAS.. fijn dat hij wel lekker kusjes en knuffels komt halen! Dat doet van mij niet. Wel nabijheid zoeken. Komt wel regelmatig naar je toe.