17 Reacties
5 jaar geleden
Ik denk het niet hoor. Volgens mij dempt het vruchtwater ook een hoop geluid. Maar weet het niet zeker.
5 jaar geleden
Ik schrik soms echt op dit forum van bepaalde vragen. Het voelt een beetje net als vroeger in de breakout "ik heb gezoend, ben ik nu zwanger?" probeer als je iets niet weet het op Google te zoeken of logisch na te denken.
5 jaar geleden
Niks aan de hand, kindje in je buik zit goed beschermt en hoort alles “gedempt”
5 jaar geleden
Wat erg... ik schrik van de reacties van sommige mama's heb ik nooit verwacht. 1 noemt mijn kind al een auto dief en de ander noemt mij dom omdat ik zo'n vraag stel. Ik vroeg alleen of het schadelijk kon zijn voor mijn foetus in mijn buik, ik snap dat ik dit op google kan opzoeken, maar ik dacht misschien hebben sommige moeders wat meer ervaring, en die mij kunnen gerust stellen of dat ik tips kan krijgen voor de volgende keer. Nogmaals sorry als ik iemand hier mee heb gekwetst, je kan ook gewoon mijn vraag negeren en verder schollen. Jammer dat sommigen er niet tegen kunnen, ik dacht juist dat dit een forum is waar iedereen elkaar een beetje kan helpen, maar dat heb ik heel erg ingeschat blijkbaar. Jammer
5 jaar geleden
Lijkt mij helemaal geen rare vraag. Maar denk dat dit een te korte duur is geweest om negatief effect te hebben.
Wat ik vond via Google:
https://www.vakbladvroeg.nl/gehoorschade-begint-al-buik/
Dus voor een langere periode is het zeker ongezond.
5 jaar geleden
Reactie op Beautifulmom
Wat erg... ik schrik van de reacties van sommige mama's heb ik nooit verwac ...
Het is een grapje. Niet zo serieus. Het leven is al serieus genoeg ;)
5 jaar geleden
Reactie op NoukyNouky
Lijkt mij helemaal geen rare vraag. Maar denk dat dit een te korte duur is ...
Heel erg bedankt voor info & link! Heeft zeker geholpen!
5 jaar geleden
Wat kunnen vrouwen elkaar toch lekker onder uit halen... iemand geruststellen doet heus geen pijn!
We zitten allemaal in hetzelfde schuitje en zorgen hebben we allemaal. Wees lief voor elkaar :)
En daarnaast... als je er iets van vindt, betekent niet dat je dit ook meteen hoeft te zeggen en zeker niet als het niks toevoegt!
Ik durf je helaas niet te zeggen of een auto alarm schadelijk zou zijn voor het gehoor van de baby. Misschien eens navragen bij je verloskundige?
5 jaar geleden
Reactie op Beautifulmom
Wat erg... ik schrik van de reacties van sommige mama's heb ik nooit verwac ...
Snap ik, helaas voelen sommige mama's (in spé) zich al superieur en menen overal iets van te moeten zeggen. Trek je van die negatieve reacties niets aan. Tip voor de dames die denken een ander naar beneden te moeten halen, dit hoeft niet ;) houd je mening voor je.
5 jaar geleden
Lijkt me een hele terechte vraag. Het wordt ook afgeraden om zwanger naar feesten te gaan waar harde muziek wordt gedraaid.
Het is al gebeurd dus je kan er niks aan veranderen, niet al te druk om maken om dingen die je toch niet meer kan veranderen. Ik zou het gewoon even met je verloskundige bespreken op je volgende afspraak dan heb je meteen duidelijkheid.
Verwacht geen problemen aangezien je er geen uren bij hebt gestaan maar he, ik ben geen expert op dit gebied 😉
5 jaar geleden
Het is een grapje. Niet zo serieus. Het leven is al serieus genoeg ;)
Laat de persoon het lekker zelf bepalen wat serieus is en niet. Wie ben jij om te denken recht te hebben de clown uit te hangen hier. We stellen ons allemaal kwetsbaar op. Respecteer de mensen dan ook.
5 jaar geleden
Bij een bepaald aantal decibel kan het geluid blijvende schade aanbrengen. Ik ben zelf slechthorend geboren, 80 procent verlies. Ook ik heb me deze vraag aan mezelf gesteld. Want je buik is namelijk niet geluidswerend. Ik zet de muziek in de auto bijv wat harder aan maar zet het al snel zachter nu ik zwanger ben. Nou kan ik je alleen niet geruststellen. Wat je eventueel wel kan doen is contact op nemen met een audicien. Daar hebben ze de kennis hoeveel decibel bepaalde apparatuur kunnen maken, waaronder motor, straaljager, boormachine. Maar dan zou ik deze vraag ook bij de verloskundige neerleggen hoeveel je buikwand en alles daarom heen het geluid max kunnen afweren. Want ze zeggen dat je kindje je kan horen praten.. Waarom dan geen loeiharde alarm. En je ziet in de winkels hoofdtelefoons liggen speciaal voor babys. Dus mensen die deze vraag belachelijk vinden. Denk maar liever 2 x na voor je wat roept. Hoor schade is onomkeerbaar.
Fijn dat je er zo over nadenkt en deze vraag stelt. Jammer dan sommige zo onrespecrvol reageren. Trek je er maar niets van. Ik hoop dat je je antwoord kan krijgen en ook zoveel mogelijk de gerustelling.
5 jaar geleden
Bij een bepaald aantal decibel kan het geluid blijvende schade aanbrengen. ...
Misschien niet helemaal passend bij dit topic, maar ook ik ben slechthorend. 'fijn' dat ik niet de enige ben. Wilde er eigenlijk nog een apart topic over starten maar dacht dat de kans niet heel groot zou zijn hier iemand te treffen.. :)