8 Reacties

2 jaar geleden

Hi, volgens mij gaat dit vanzelf over. Die van mij heeft/had van hetzelfde last maar dat begint nu beetje beter te gaan. Ik snap je zorgen helemaal! Ik heb bij die van mij ontdekt dat ik "het lekkerste" (vleesje) pas op zijn bordje moet leggen als hij al aardappel en groente heeft gehad, anders wil hij ook alleen t vlees hebben. Zelfde met frietjes bijvoorbeeld.. hij eet frieten zolang ik de frikandel nog niet heb laten zien. Daarna kan ik t vergeten met mn frietjes. Pasta is beetje de vraag van hoe is zn humeur. Wat ik ook wel eens heb gedaan is hetzelfde hapje een half uurtje tot een uurtje later opnieuw aanbieden. Puur zodat hij gaat snappen dat hij wel moeilijk kan gaan doen, maar hij daar toch niks anders voor krijgt te eten. Misschien helpt het al te weten dat je niet de enige bent 😉

2 jaar geleden

Geen tips, maar hier hetzelfde probleem.. mijn dochter heeft ongeveer dezelfde leeftijd en is ook drama met avondeten momenteel. Ze was altijd zo’n goede eter, alles ging erin en veel ook. De laatste tijd krijg ik er met moeite een paar hapjes in, zelfs van eten wat ze altijd heel erg lekker vond.

2 jaar geleden

Helemaal herkenbaar. Het vlees of de vis verstop ik soms eerst. Tegelijkertijd, ik weet van vriendinnen dat het een fase is en liever iets eten dan geen eten. Ik ga er vanuit dat het vanzelf goed komt en blijf in de tussentijd gewoon alles aanbieden.

2 jaar geleden

Mijn zoontje is met momenten ook een hele slechte avondeter. Navraag gedaan bij het CB en daar gaven ze aan dat kindjes nog hele instinctieve eters zijn en dat eten wat ze nodig hebben. Als ze door de dag heen goed en gevarieerd eten dan maakt het niet zoveel uit als ze 's avonds slechter eten. Ook gaf de arts aan dat kindjes 7 dagen per week zonder avondeten naar bed kunnen en dat er dan niks aan de hand is. (Kindjes van deze leeftijd worden ook niet meer wakker van een hongergevoel). Wat je moet vermijden is dat je alternatieven aan gaat bieden want dan leer je ze dat ze hun avondeten niet hoeven te eten. En gaan ze dingen eten die ze niet nodig hebben. Sinds ik dat gesprek heb gehad maak ik me veel minder druk om het eten en zorg ik er gewoon voor dat ik voldoende variatie aanbied

2 jaar geleden

Reactie op Karie88

Mijn zoontje is met momenten ook een hele slechte avondeter. Navraag gedaan ...
Interessante opmerking, dat kinderen dan niet meer wakker worden van honger gevoel...hier ervaren we dat heel anders namelijk😣.. Onze dochter van 16 mnd eet momenteel ook slecht avondeten, terwijl dat eerder heel goed ging. Maar als we haar niks anders geven, is ze snachts meermalen wakker en wil ze echt eten. Dus vaak geven we toch maar iets van pap dan. Maar zelfs dan wordt ze soms rond 4-5 wakker en gaat ze pas weer slapen als we fles melk of iets geven 🙄. Hoop dat t met de laatste doorkomende tanden te maken heeft en dat het snel weer beter gaat, want het gedoe met savonds niet willen eten en die gebroken nachten zijn killing!!

2 jaar geleden

Hier eet hij ook soms moeilijk maar ik zie als ik bevoorbeeld beetke tomatensaus of kaassaus of zo heb en doe er dan klein lepeltje bij meng alles dat hij soms beter eet. Pasta gaat hier meestal als niks en voor groentjes ik maak dan zelf gehakt balletjes van kip en doe er bevoorbeeld een broccoli onder en zo eet hij toch zonder hij het weet groenten

2 jaar geleden

Mn zoontje is gek op pasta en het liefst wil hij alleen maar vlees. Ik heb het opgegeven en laat hem eten wat hij wil (wat ik heb gekookt) en daarna kwark en richting bed. Overdag eet hij super goed dus soms heb ik ook het idee dat hij gewoon voldoende heeft gegeten en geen behoefte heeft aan avond eten. Als hij in de avond wat minder eet merk ik wel dat hij eerder wakker wordt in de ochtend. Mn zoontje eet: 0630 - bordje pap met rozijnen en een banaan 0930 - peer en een koekje 1200 - 2 boterhammen 1530 - druiven, tomaatjes, beetje komkommer en een cracker 1800 - avondeten en kwark

2 jaar geleden

Hier sinds een week of 2 ook 's avonds slechter eten... Overdag gaat prima, wel iets minder ook dan voorheen maar ze eet wel. 's Avonds soms een paar hapjes en verder speelt ze er mee of pikt er nog net een paar lekkere stukjes tussenuit. Maakt niet uit wat we eten, een ovenschotel, pasta lf gewoon groente/vlees/aardappel/rijst etc. Zoontje had dit ook op die leeftijd en was echt een fase...dus maak me er niet zo druk om. Ook kunnen de tandjes meespelen hier, ze heeft namelijk nog helemaal niks 🙊 Vind het wel ff best, volg haar erin en zorg dat ze iig overdag ook voldoende binnenkrijgt.