40 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochter is ongeveer 12.5 weken en weegt rond de 6 kilo. Ze drinkt gemiddeld 820 cc per dag (gekolfde melk)

4 jaar geleden

Mijn is 11 weken krijg ook 150 weegt 5.8 en is 61cm lang

4 jaar geleden

Mijn zoontje was bij de laatste weging (vorige week maandag), 10+3, woog 5,76kg en 57cm. Hij krijgt 5x180cc aangeboden maar laat geregeld 20 of 30cc staan. Ons ritme is 7 - 11 - 15 - 19 - 23 u

4 jaar geleden

Reactie op Romana26

Mijn is 11 weken krijg ook 150 weegt 5.8 en is 61cm lang
Hoeveel flesjes krijgt je kindje

4 jaar geleden

Weet niet hoeveel ze nu weegt 🙈. Met 7 weken woog ze 5,6 kg en was ze 62 cm. Ze kreeg toen 6x 150 en nu 5x 150 en 1x 180. A.s. donderdag weer naar het CB, ben benieuwd hoe groot ze dan is. Ik ben geen arts, maar 7x 150 op zo’n gewicht lijkt me niet gek. Mij is juist verteld dat baby’s zich niet kunnen overeten en of stoppen met eten of teruggeven en je dus gewoon kunt aanbieden. Onze dochter zit ook boven het gemiddelde maar volgt wel mooi haar eigen lijn en vinden ze helemaal prima. Hoe ziet de lijn van jouw zoontje eruit?

4 jaar geleden

Mijn dochter is 11 weken, weegt 4,8 kilo en is 57,5cm. Ik geef borstvoeding op verzoek.

4 jaar geleden

Reactie op Kiddie

Mijn zoontje was bij de laatste weging (vorige week maandag), 10+3, woog 5, ...
Mag ik vragen of je toevallig hiervoor 6x 150 deed en of je verschil merkt qua slapen en hongerigheid?

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 13 weken oud weegt 5,5 en is 61cm lang, krijgt nog flesjes van 120 en laat vaak 30 staan ervan.

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 11 weken en drinkt 5 flessen van 150 cc en daar doet hij het qua groei prima op, dat is het belangrijkste. Hij woog de laatste keer 5,5 kilo.

4 jaar geleden

Reactie op SofiePN91

Mag ik vragen of je toevallig hiervoor 6x 150 deed en of je verschil merkt ...
Ja we hebben een lange tijd gezeten tussen 6 a 7 voedingen van destijds 150cc. Lag er beetje aan hoe de nacht ging. Maar zijn toen al vrij snel over gegaan op dit ritme en sinds 2 weken geven we 180cc. De hongerigheid is minder geworden, hij haalt nu makkelijk de 3.5/4 uur. Overdag een enkele keer maar 3 uur (drinkt ook niet altijd de fles leeg) maar dit trekt zich in de avond altijd wel goed. Wat betreft slapen... Merk ik niet veel verschil, hij slaapt overdag gewoon heel slecht... Ongeacht wat ik doe. Slaapt na de ochtendfles nog 'n uurtje, max 1.5 uur. En is dan van 10 u tot ongeveer de fles van 19 u wakker.. Met misschien 2x een halfuurtje slaap in de box of op de arm, niets lukt... Gelukkig slaapt hij savonds en snachts goed. Hij is verder overdag tot ongeveer 16 u ook gewoon vrolijk maar daarna merk je dat niets meer goed is en hij ontzettend moe is maar het hem niet lukt om te slapen

4 jaar geleden

Reactie op Koekiezzz

5 x 150 cc

4 jaar geleden

Reactie op Koekiezzz

5 x 150 cc

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 12 weken, en drinkt 3 afgekolfde flesjes melk van 220 cc, 3 x live via de borst waarschijnlijk ook zo ongeveer die hoeveelheid. Bij de laatste controle 2 week terug woog hij 6.4 kilo en was hij 62.5 cm lang.

4 jaar geleden

Zo maar dat is inderdaad wel boven gemiddeld. Mijne is bijna 12 weken, zal iets van 64 cm zijn en richting de 6 kilo gaan. Vind het wel makkelijk van de arts om een max te geven. Lekker als je kindje dan hongerig is... Zit je met een krijsend kind 😥. Wat kan het voor kwaad om gewoon door te voeden? Er zijn trouwens ook apps waarin je de lengte, gewicht etc kan bijhouden en vergelijken met het gemiddelde. Zo kon ik ook zien dat mijn dame bovengemiddeld lang is... Ze heeft nu maat 68 en de kinderwagenbak kan bijna niet meer.

4 jaar geleden

Logische wijze zonder regels? Elke kind is anders ... de ene groeit sneller dan de ander de ene groeit minder dan de ander de ene komt sneller aan de ander de ene komt minder aan dan de ander kan in de genen zitten, van familie etc. Maar zo is een mens ook gemaakt. Verschillend. Een " man/vrouw " kan jouw niet zomaar vertellen dat hij téveel gegroeid is. Dat bestaat niet want elk mens groeit op zijn eigen tempo. In de vorige eeuw keken ze hier toch ook niet naar? Ik vind het maar echt gedwongen iets je voelt je net zo'n robot die aan alle regels moeten voldoen.. ik vind dit echt manipulatie tegenwoordig kan je niet eens meer naar de ritme van je kind kijken of het is een " sprong " Volg jouw eigen gevoel als MOEDER. En laat jouw niet wijs maken doordat "iemand" zegt dat hij té gegroeid is, ongeacht wat ze ook zijn. Het blijft een mens. En nog iets, jouw baby moet serieus gaan " dieeten " doordat iemand tegen jouw zegt hij is té dik? Ookal is hij/zij een kinderarts en ze hebben ervoor " geleerd " met deze misvormde regeltjes, ik weet niet wie dit bedacht heeft maar het wordt steeds gekker op deze aarde. We leven in een wereld van alleen maar REGELS. Je kind moet dit je kind moet dat sus dit en dat. Nee! Ik ben zijn moeder en ik volg mijn baby en ik voed hem zelf op. Wie ben jij om tegen mij te zeggen dat ik mijn voedingen moet gaan minderen? Alleen omdat je een kinder arts bent? Dan ben je bij verkeerde persoon. En serieus? Jij gaat jouw kind laten huilen omdat een arts zegt dat hij té dik is? Echt, we worden gehersenspoeld... wordt wakker!!! Als je kind honger heeft heeft hij honger, PUNT. Wat valt er nog toe toevoegen? Je bent volwassen genoeg om voor jezelf te kiezen... en laat niemand maar dan ook niemand bepalen hoeveel jouw kind moet eten of niet.

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 11 weken en weegt ongeveer 5.9 kg. Hij drinkt nu nog 6 x op een dag een flesje van 140 ml afgekolfde melk

4 jaar geleden

Jongentje van 12 weken, drinkt 6x 120cc weegt 5,600kg en is 59cm.

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 11 weken, weegt ong 5,5 kg en krijgt 6x 160cc. Is 57 cm

4 jaar geleden

13.5 weken. 6,2 kilo en 62 cm. Krijgt 4 à 5 flessen van 180.

4 jaar geleden

Bijna 13 weken, weegt 5,690kg en is 59 cm. Krijgt 6 x 150cc, laatste fles savonds 180cc.