8 Reacties

4 jaar geleden

Mijne kan rollen,kruipen,optrekken en beetje stappen met steun Maar brabbelt niet veel en klanken zoals mama ofz doet hij niet Meestal is het motorisch of spraak Rond deze leeftijd

4 jaar geleden

Hier een zoontje van 9.5 maand. Kan ook nog niet zelfstandig zitten (probeert het wel) kruipen lukt nog niet. Omrollen doet hij wel. Ieder kind doet het op zijn eigen tempo denk ik dan maar😊

4 jaar geleden

Ons zoontje van 9 maanden doet ook nog vrij weinig van wat je opnoemt hoor! Ik heb nog een zoontje van 2 jaar en hij had precies hetzelfde.. en van de 1 op de andere dag ging het ineens erg snel met hem en deed hij zowat alles. Heb geduld en het komt vanzelf. Het is echt bij ieder kindje anders

4 jaar geleden

Ieder kindje ontwikkelt zich in zijn eigen tempo. Jouw meisje heeft de eerste maanden haar energie in andere dingen moeten stoppen dan ontwikkelen, dat is logisch. En ze doet het verder toch goed? Onze dochter is motorisch ver, maar begint nu pas met brabbelen en heeft nog maar 2 tanden…dus daar ligt jouw meisje dus weer voor op anderen. Ik zou me zeker geen zorgen maken, al helemaal niet omdat ze goed eet, slaapt en vrolijk is. Dus vertrouw gewoon op jouw moedergevoel en op jouw dochter…ze doet het lekker op haar eigen manier🙏🏻

4 jaar geleden

Mijn dochter deed ook vrij weinig. Als ik haar op haar rug op t speelkleed leg blijft ze zo gewoon liggen. T zelfde als op de buik. Maar nu ben ik dus sinds een week erachter gekomen dat als ik haar gewoon op de vloer leg ze wel overal heen draaid en achteruit tijgert. Begint nu ook al kont en benen op te trekken. Dus misschien een tip als je dit niet al deed, gewoon eens op de vloer leggen. Eerst begon ze voorzichtig maar nu draaid en tijgert ze al heel vlot. Met zitten zijn we eerst achter haar gaan zitten voor t geval ze om zou kiepen en de beentjes goed uit elkaar zetten voor beter evenwicht. Wil je niks opleggen etc!! Gewoon wat tips wat hier geholpen heeft want dit meisje bleef ook liggen waar ze lag en vorige week dachten we nog dat ze zich echt niet zou gaan bewegen.

4 jaar geleden

Ieder kind heeft zijn eigen tempo... Toch zou ik eens horen bij de kinderarts, want lijkt me weel heel weinig. Al was het alleen maar oprollen ofzo. Die weet daar natuurlijk alles van. Is er iets aan de hand weet je het meteen en kan je er mee verder. Is er niets aan de hand dan ben je ineens een pak geruster!

4 jaar geleden

Mijn zoon van nu 2 deed ook heel weinig. Rollen, tijgeren etc. Lopen duurde ook tot 22 maanden. Maar hij is nu 2jr en 3 maanden maar zingt volledige liedjes en is verbaal ver z’n leeftijd vooruit. M’n tante zei: alle energie gaat in dr koppie zitten. Paar weken terug toch een keer met hem naar de fysio geweest omdat hij lichamelijk moeite heeft om met leeftijdsgenoten mee te komen. Blijkt hij ook hypermobiel te zijn. Daardoor hebben z’n spieren dubbele kracht nodig om de stabiliteit te kunnen bieden die in z’n gewrichten mist. Ben dus wel blij dat ik uiteindelijk naar de fysio ben geweest die op een hele speelse wijze met hem aan de slag gaat zodat hij ook de dingen kan doen die hij andere kindjes ziet doen. Misschien wel een goed idee om eens iemand mee te laten kijken maar zorgen maken hoeft niet direct.

4 jaar geleden

Alsof ik dit verhaal heb geschreven. Hier alles precies hetzelfde. Op de negen tanden na, bij ons 2 tanden. Verder alles hetzelfde. Ik maak me niet zo druk. Door de enorme krampen heeft veel achterstand zegt de kinderarts.