31 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg

3 jaar geleden

Als dit altijd is zou ik langs dokter gaan... Vriendin haar dochter had dit ook plotseling nu draagt ze een steunkousje... Geen idee of dit het zelfde is natuurlijk.

3 jaar geleden

Wow, hier precies hetzelfde. En idd ook zo’n verschil wat ik bij jou handen zie. Om de kuiten heen ook, scheelt meer dan een cm kwa omvang. Omdat de kleine meid op dat been een grote wijnvlek en een vaatafwijking heeft was de verdenking dat het daar mee te maken had. Gek dat jou kindje het ook heeft. Wij hebben volgende week een extra controle in het ZH ivm het dikke beentje. Ik zal je laten weten wat de arts ervan zegt. Maar het kan bij mijn dochtertje dus ook aan onderliggende problemen liggen. Bezoekje HA of CB kan nooit kwaad natuurlijk.

3 jaar geleden

Reactie op xxmaia

Wow, hier precies hetzelfde. En idd ook zo’n verschil wat ik bij jou handen ...
Ja, laat maar weten wat ze in het ziekenhuis zeggen. Hier is de hele been dikker, tot aan zijn enkel. Aan zijn voet merk ik precies geen verschil. Bij hem is er geen sprake van wijnvlek of vaatafwijking. Ik zal straks de pediater bellen, ik hou jullie ook op de hoogte.

3 jaar geleden

Reactie op Aurelie_

Ja, laat maar weten wat ze in het ziekenhuis zeggen. Hier is de hele been ...
Dankjewel! Hier ook het volledige beentje. De foto die jij stuurt is voor mij heel herkenbaar. Het voetje lijkt ook wat breder / aan de bovenkant wat dikker, maar dat vind ik moeilijk in te schatten omdat de huid ook een andere kleur heeft, dus dit misschien een wat vertekend beeld geeft.

3 jaar geleden

Reactie op xxmaia

Dankjewel! Hier ook het volledige beentje. De foto die jij stuurt is voor ...
Ik kom terug van bij de pediater. Hij kreeg een echo van zijn buik en been en daar zagen ze niets. De pediater weet niet wat het is. Ik moet het gewoon in het oog houden. Indien koorts of indien het rood ziet, moet ik weer contact nemen. Ze heeft mij nu aangeraden om zijn been te masseren

3 jaar geleden

Reactie op Aurelie_

Ik kom terug van bij de pediater. Hij kreeg een echo van zijn buik en been ...
Fijn dat hij direct een echo kreeg en ze nog niks zorgwekkends hebben gevonden. Hopelijk trekt het met masseren weer weg. Ik ben benieuwd wat er bij ons uit de afspraak gaat komen volgende week.

3 jaar geleden

Reactie op xxmaia

Fijn dat hij direct een echo kreeg en ze nog niks zorgwekkends hebben gevon ...
En?? Extra nieuws van de dokter? Ik ben vandaag bij kind en gezin geweest en daar zei de dokter dat ze het nog nooit gezien had en heeft geen verklaring hiervoor. Ze zegt dat we het in de gaten moeten houden, maar hier ben ik niets mee.. 🤦🏼‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op liesje19

Ik volg
Heeft jouw kindje dit ook? Wat zeiden de dokters?

3 jaar geleden

Reactie op Super

Als dit altijd is zou ik langs dokter gaan... Vriendin haar dochter had dit ...
Wat gaven de dokters als verklaring? Gaat het beter met het steunkousje?

3 jaar geleden

Reactie op Aurelie_

Misschien kun je dit op het andere forum delen met verschillende mama's? Wellicht weten zij wat meer.. hopen dat het goed komt!

3 jaar geleden

Reactie op Aurelie_

En?? Extra nieuws van de dokter? Ik ben vandaag bij kind en gezin geweest e ...
Wij hebben gister de afspaak bij de dokter gehad. Die vertelde dat dit binnen het beeld van de grote wijnvlek valt. Het te veel aan bloedvaten in de huid kan ook verder in het been zitten en extra groei veroorzaken (zowel in lengte als in dikte). Hier is verder niks aan te doen (alleen op latere leeftijd de groeischrijf stoppen als het verschil in lengte te groot wordt). Ze hebben medische foto’s genomen en we moeten over 3 maanden terug komen. Ik kan er helaas ook weinig mee en hoopte op een andere oorzaak oid. En voor mijn kindje wordt het dus veroorzaakt door de wijnvlek, dus ik denk niet dat dit voor jou een verklaring kan bieden

3 jaar geleden

Reactie op xxmaia

Wij hebben gister de afspaak bij de dokter gehad. Die vertelde dat dit binn ...
Ok bedankt voor de info! En veel succes voor je kindje. Hopelijk komt het goed voor je kindje en moet je geen ingreep doen

3 jaar geleden

Reactie op Aurelie_

Ze heeft een odeem beentje. Geen idee hoe dat komt want ze was al 5 maanden ongeveer toen dat gebeurde. met steunkousje gaat 't wel beter maar ze zal wel altijd waarschijnlijk het kousje aan moeten hebben. Ze ontwikkeld zich er niet minder om en doet alles wat een peuter van 3 doet.

3 jaar geleden

Reactie op Super

Ze heeft een odeem beentje. Geen idee hoe dat komt want ze was al 5 maanden ...
Ok bedankt voor de info. Hier blijkt het niet enkel zijn beentje te zijn, maar ook zijn armpje. Ik denk dus niet dat het een odeem is.

3 jaar geleden

Hoe gaat het nu met jullie? Is er al meer duidelijkheid?

3 jaar geleden

Reactie op xxmaia

Hoe gaat het nu met jullie? Is er al meer duidelijkheid?
De echo van de nieren en het hartje waren goed. Nu wachten we op resultaten van de bloedanalyse.. het kan blijkbaar 3 maand duren. Ik heb het gevoel dat zijn arm nu ook zichtbaar dikker is. Maar zijn been verergerd gelukkig niet. Nu is het lang wachten begonnen.. maar baby'tje lijkt er in ieder geval geen last te ondervinden

3 jaar geleden

Fijn dat hij er geen last van heeft en het niet erger wordt. Ik blijf het gek vinden dat er bij ons niet verder gekeken wordt. Ik heb namelijk wel het idee dat het verschil tussen beide beentjes groter wordt. Laat je t weten als er bij jullie meer bekend is? Ik ben wel nieuwsgierig.

3 jaar geleden

Reactie op xxmaia

Fijn dat hij er geen last van heeft en het niet erger wordt. Ik blijf het g ...
Is het bij jullie enkel het beentje of ook zijn arm? Het feit dat hij ook suikerproblemen had bij de geboorte is ook een symptoom voor die genetische ziekte, daarom doen ze verder onderzoek

3 jaar geleden

Reactie op Aurelie_

Is het bij jullie enkel het beentje of ook zijn arm? Het feit dat hij ook s ...
Nee, enkel het beentje, niet de arm. Bij m’n dochter is er met 1m ook bloed afgenomen voor genetisch onderzoek voor de wijnvlek. Maar ik weet niet of ze specifiek op een bepaalde aandoening testen of dat het breder gebeurd.