9 Reacties

4 jaar geleden

Ons meisje kreunt ook sinds een aantal dagen. Ik zelf heb het idee dat ze het gewoon leuk vind om dat geluid te maken.

4 jaar geleden

Mijn zoontje kreunt ook heb ook het gevoel dat hij gewoon zijn stem aan het ontdekken is want voor de rest wel vrolijk.

4 jaar geleden

Hier kreunt ie al vrij snel na geboorte. Doet ie om in slaap te komen Ja ik zou haast zeggen wakker in bed / box leggen maar goed ze valt in slaap aan de borst. Gaat ze huilen erna als je der in de box legt? Kan wezen als je haar weglegt dat ze lichte slaap nog zit. Zoek maar eens op de slaapcyclus van een baby

4 jaar geleden

Denk dat kreunen heel normaal is indd, doet die van mij ook. En het klinkt een beetje alsof de borst of wiegen de slaapassociatie is voor je kindje. Ze heeft jullie nodig om in slaap te vallen en dat lukt haar dan niet zelfstandig zonder hulp. Ik weet niet of dit vanzelf beter wordt maar je kan proberen te werken aan het zelfstandig in slaap vallen. Op instagram heb je slaaptipsvoorbabys, daar staan heel veel tips op.

4 jaar geleden

Ons zoontje sliep eerst ook alleen door er mee rond te lopen of te wiegen. Sinds een aantal weken proberen we dit "af te leren". We legde hem eerst bijna slapend in zijn bedje en nu steeds meer wakker. Nu kunnen we hem al wakker in bed leggen maar moeten we er nog wel bij blijven. Hopelijk is dat ook snel niet meer nodig. Succes!

4 jaar geleden

Mijn dochter wordt ook wakker als ik haar slapend/half slapend in bed leg. T beste werkt hier om haar gewoon (moe) in bed te leggen. Moet er wel bij blijven en sussen, en m'n hand op haar borst ofz. Maar als ze dan in slaapt valt wordt ze iniedergeval niet meer wakker van het wegleggen. Duurt hier meestal wel een half uur voordat ze slaapt.

4 jaar geleden

Vanaf 14 weken ongeveer ben ik gestart met overdag te slapen leggen in zijn bedje en niet meer bij ons in de woonkamer. Midden in sprong 4 moest ik vaak wiegen, vaak sussen en werd ik er helemaal gek van. Ik dacht dat ik de slechtste slaper ooit had maar dat bleek sprong 4 te zijn gelukkig. Op de een op andere dag gaat het nu wel goed. Moet wel goed de slaapsignalen in de gaten houden. Ook kreunt ons kindje veel maar dat doet hij eigenlijk als sinds de geboorte.

4 jaar geleden

Dit is echt heel normaal gedrag voor jonge baby’s. Het niet zelf in slaap kunnen vallen ed. Tot 6 maanden heeft een baby geen zelfregulatie en heeft hij/zij jou nodig om comfortabel te zijn/worden. Ik ben hier nogal ingedoken, omdat onze derde zoon ook (net als zijn broers) alleen korte slaapjes doet, en niet zelf in slaap valt. Ik vind dit op zich prima, want het hoort bij hem en zn leeftijd, maar ik ben wel gaan zoeken hoe ik de omstandigheden zo gunstig mogelijk kan maken :) Je zou eens kunnen kijken op eindelijkslapen.nl. Zij kan je heel goed uitleggen hoe slaapgedrag bij baby’s werkt en hoe je kunt ondersteunen. Ik draag mn zoontje nu veel in draagzak overdag of hij slaapt in de wagen met wandelen. Ik forceer niks en laat hem niet huilen. Probeer regelmatig om hem wel weg te leggen als hij slaapt, of on hem even wakker in bed te leggen maar als het niet lukt, ook goed. Vanaf 6 maanden zou je wat meer kunnen ‘trainen’ als je dat wil. Dab pas zijn ze hier echt toe in staat; zichzelf troosten enz. Ik vond dit hele fijne info, omdat laten huilen voor mij gewoon geen optie is.

4 jaar geleden

Reactie op DavineH

Dit is echt heel normaal gedrag voor jonge baby’s. Het niet zelf in slaap k ...
Oja; en je doet niks verkeerd ofzo. Onze cultuur schept een verwachting dat je het als ouder pas goed doet wanneer je kindje snel (door)slaapt enz. Maar dit is super tegennatuurlijk en voor de meeste baby’s (en ouders) niet weggelegd. Dat kreunen kan ook misschien een teken zijn van vermoeidheid..? Heeft mijn zoontje wel vaak.