28 Reacties
3 jaar geleden
Hier ook hoor. Als ik langer probeer, komt het er gewoon terug uit achteraf… zolang ze goed bijkomen is dit geen probleem denk ik
3 jaar geleden
Herkenbaar hoor! Mijn zoontje van nu 2 deed dat ook, ik noemde hem altijd mijn kleine turbodiesel omdat ie heel kort en krachtig dronk, hij kwam niks te kort. Mijn dochtertje van nu bijna 2 maanden doet dat ook regelmatig.
3 jaar geleden
Mijn zoon drinkt ook maar hooguit 10 min aan de borst, andere borst een bieden heeft hier idd ook geen zin. Hij komt goed aan, dus ik ga er van uit dat hij gewoon genoeg binnen krijgt.
Als ik uit een flesje gekolfde melk aanbied dan drinkt hij wel 160 ml op en daar doet hij zeker 20 min over.
3 jaar geleden
Mijn zoontje van 11 weken is ook zo klaar met drinken. Hij drinkt tussen de 5 en 10 minuten uit een borst en komt overdag tussen de 2,5 en 3 uur. ‘S nachts komt hij tussen de 3 of 5 uur. Bij mij komt er snel en veel melk uit, dus ik denk dat het daaraan ligt. Zolang hij tevreden is en goed groeit is er denk ik niks aan de hand, maar vind het ook wel vreemd hoor.
3 jaar geleden
Ik hoor dit inderdaad wel vaker. Ik moet zeggen dat jullie er blij mee moeten zijn. Ik ben zelf tussen de 20 -45 minuten mee bezig. Hij laat bijna nooit zelf los. Als hij na een half uur nog steeds bezig zorg ik ervoor dat hij loslaat. Als ik merk dat hij niet voldoende heeft bied ik hem nog een keer aan.
Ook kolven duurt erg lang bij mij. Rond de 30-35 minuten. Ik heb dan productie die meestal voldoende is voor 1 of soms 2 en heel af en toe voor 3 voedingen. Tijdens het kolven merk ik dat de eerste melkdruppels pas na 10 minuten komen. Dus dat zal wel de reden zijn waarom het allemaal zo lang duurt.
3 jaar geleden
Oh wat ben ik blij om te horen dat ik niet de enigste ben! Ik was er erg onzeker over. M'n kleine meid groeit goed en is tevreden dus dan zit het wel goed. Ze komt dan wel om de twee a drie uur. Volgens de lactatiekundige is dit volkomen normaal. Dus ik heb het losgelaten en dit geeft mij veel meer rust. Baby die doorslaapt komt vanzelf wel 😄
3 jaar geleden
Hier ook een turbo drinker, inderdaad 5 minuutjes ongeveer en dan is ze klaar. Ze laat ook altijd ruim 4 uur tussen de voedingen, vaak langer. Een hele enkele keer komt ze na 3 uur voor een voeding, maar nooit eerder. Nu moet ik zeggen dat ik vorige keer bij mn eerste keer kolven binnen 10 minuten ook al 170 cc had, dus blijkbaar komt er gewoon heel snel heel veel uit. Ze is echt een bollie en super tevreden dus blijkbaar is het prima zo!
3 jaar geleden
Ja hoor, hier ook 5 a hooguit 10 min per borst. Over dag laat ze er 3 uur tussen en 's nachts 6 a 7 uur. Is in 4 weken tijd 1200 gram aangekomen dus groeit goed. Op CB zeiden ze' laat het los, ze drinkt gewoon snel en effectief' 😊
3 jaar geleden
Reactie op AnneSimone
Ja hoor, hier ook 5 a hooguit 10 min per borst. Over dag laat ze er 3 uur t ...
Oh en 1 borst per voeding, als ik de 2e probeer trekt ze een vies gezicht en wil ze echt niet!
3 jaar geleden
Hier ook een snelle drinker! Tussen de 5-10 minuten en dan is ie klaar. Tweede borst wil hij ook niet. Moet wel zeggen dat ik binnen de minuut mijn TSR krijg en dan is het slikken of stikken voor meneer 😅 Als ik kolf krijg ik uit beide borsten in totaal maar 120 cc per sessie, maargoed een baby aan de borst drinkt effectiever als wanneer de kolf erop staat!
3 jaar geleden
Mijn dochter moet ik echt na 30 min afkoppelen 🤣 ze lurkt lekker door en laat nooit los 😳🥺
3 jaar geleden
Reactie op msjoy
Mijn dochter drinkt ook maar rond de 5 a 10 min, ze zit boven aan de groei ...
Wat raar van het cb! Dat hebben ze bij mij nooit gezegd bij mijn zoontje en jongste dochter ook niet, allebei korte turbodrinkers en goed groeiend. Dus zo lang ze goed groeien, geen paniek ❤
3 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde! Vroeg me al af of hij wel genoeg binnen krijgt in die 5 tot 10 min dat hij drinkt, want als ik kolf komt er tussen de 90 en 120 ml uit, maar hij groeit goed en komt zo om de 3 tot 4 uur dus a het zal wel goed zitten denk ik dan maar.
Er komt bij mij wel uit 1 borst meer dan uit de andere. Heeft iemand anders dat ook of hebben jullie er iets aan kunnen doen? Ik kolf ook maar 5 min, daarna komt er niet veel meer uit.