28 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde! Vroeg me al af of hij wel genoeg binnen krijgt in ...
Als je baby drinkt dan komt er sowieso meer uit bij kolven omdat het natuurlijker is met toeschietreflex. En dat 1 borst meer melk maakt dan de andere komt vaker voor, is niet gek hoor.
3 jaar geleden
Ja heerlijk, hier ook zo’n snelle drinker 😊 en inderdaad maar 1 borst per keer en als ik vaker aanbied gooit ze de melk er weer uit, dus dat laat ik nu maar. Mw kan er overdag zo ruim 4u tussen laten als ik dat toelaat (ik laat er niet langer dan 4u tussen). S nachts drinkt ze wel minder effectief en valt ze al heel snel weer diep in slaap. Dan komt ze zo na 1,5-2u weer 🙄😩
2 jaar geleden
Wat fijn om oude topics te vinden over precies mijn probleem! Helpt al heel erg om jullie verhalen te lezen.
Mijn dochter houdt ook van shotjes en sprinten 😅.
Ze is nu precies 2 maanden en wil overdag elke 2.5 uur drinken en is super snel klaar met maar 1 borst 5-10 min.
‘S nachts is het 1 rondje van 3-5 uur vanaf 20u en daarna weer elke 2-3 uur helaas. De moed zakt me soms in de schoenen als ze zich meldt om 1, 3 en 5 uur.
Met de fles drinkt ze 20 min lang ongeveer 120ml weg. Ze is daarna ook langer tevreden (ongeveer 4 uur).
Ik kolf van twee borsten ruim 200ml samen in 12 minuten.
Ik denk dus dat zij van de snelle stroom snel genoeg heeft en het niet meer comfortabel vind om te drinken.
Ze groeit goed (precies gemiddeld) dus heb helemaal geen zorgen over haar! Maar wel een beetje over mezelf. Het is erg vermoeiend om zo vaak te voeden en ik maak me wel wat zorgen over hoe goed dit vol te houden is als ik weer aan het werk ga over 1 maand.
Het zal vast werken maar.. ik wil niet de hele dag fles geven en kolven 😭
Consultatiebureau zei: bijna bloot voeden in een rustige ruimte, dan is ze meer wakker en drinkt ze hopelijk langer en meer. Dit heeft de afgelopen dagen nog niet goed geholpen.
Iemand nog meer tips om de tijd tussen voedingen te vergroten?
2 jaar geleden
Reactie op VnesVburg
Wat fijn om oude topics te vinden over precies mijn probleem! Helpt al heel ...
Poe lastig. Aan de ene kant is het heel normaal babygedrag om zo vaak te drinken en zou ik voor je productie echt niet minderen. Zeker nachtvoedingen heb je nodig onsje productie op peil te houden. Slaap je samen? Dat je haar zo aan kan leggen en zelf verder tukken? Je zou evt de druk eraf kunnen halen door de eerste melk weg te laten stromen/op te vangen of een houding te zoeken waarin ze minder snel de melk binnen krijgt. En anders toch een Ibclc Lactatiekundige laten meekijken hoor!
En snap je ook heel goed dat het veel energie kost en ritme en iets minder voedingen prettig zijn, maar ja, baby’s kun je helaas niet programmeren 🫣 succes ❤️❤️
één jaar geleden
Reactie op VnesVburg
Wat fijn om oude topics te vinden over precies mijn probleem! Helpt al heel ...
Ah lief, 2 maanden. Zo klein.
Ons zoontje heeft minstens de eerste 6 maanden om de 2 a 3 uren gedronken (gaf bv). Het is heel normaal en natuurlijk.
Tip van de eerste druk eraf kun je proberen en lactatiekundige raadplegen. Maar eerlijk, klinkt als heel normaal gedrag. ((Los van dat zwaar is en dat kolven de hele tijd pittig is. Maar er een chill moment van, koekjes, boekje, oogjes even dicht.)😘