36 Reacties

4 jaar geleden

Oh ja hoor, herkenbaar. Mijn zoontje is 11 maanden en doet nog geen pogingen om te gaan staan, trekt zelfs zijn beentjes in. Hij is nu een beetje aan het proberen om te tijgeren. Hij kan nog niet zelfstandig tot zit komen enz. En inderdaad fijne motoriek al veel beter onder de knie, de pincetgreep, wijzen met zijn vingertje, eten met vork etc. Ik maak me er niet druk over, ze kunnen nu eenmaal niet alles tegelijk leren. Het komt vanzelf!

4 jaar geleden

Hier trekt ze zichzelf ook nog niet op. Ze staat wel heel stevig en kan best een tijdje staan als ik haar zelf op de voetjes zet(weet niet of dat goed is om te doen) ook gaat ze nog niet zelf zitten. 11,5 maand

4 jaar geleden

Reactie op Knor

Hier trekt ze zichzelf ook nog niet op. Ze staat wel heel stevig en kan bes ...
Klinkt als mijn dochter! Fijn om te horen dat er meer zijn

4 jaar geleden

Reactie op Knor

Hier trekt ze zichzelf ook nog niet op. Ze staat wel heel stevig en kan bes ...
Ik doe het zelf ook.. zo worden ze sterk toch?

4 jaar geleden

Hier enkel tijgeren,voor de rest ook nog niks. Hij is wel heel gelukkig en vrolijk, de rest komt wel als hij er klaar voor is 😁

4 jaar geleden

Komt wel! Die van mij trekt zich ook nog niet op, kan nog niet eens zelfstandig zitten 😅 zal vanzelf wel komen!

4 jaar geleden

Heel herkenbaar, en die van ons heeft ook nog steeds geen tandjes. Ik sprak toevallig de verloskundige vanochtend en haar 3e was net zo. Lekker laat met alles en pas bij 15 maanden tanden.

4 jaar geleden

Hier ook nog niet hoor. Zoontje is bijna 11 maanden en tijgert/kruipt nog niet, kan nog niet zelfstandig tot zit komen en trekt zich al helemaal niet op 😅… Als hij ergens niet bij kan, gaat hij zeuren en geeft hij snel op om er bij te komen 😬 Maak me af en toe wel zorgen en vooral onzeker als ik andere kindjes van zijn leeftijd zie of zelfs jonger die dat allemaal wel doen, maar zoals ik lees is mn zoontje niet de enige

4 jaar geleden

Reactie op vv1

Hier ook nog niet hoor. Zoontje is bijna 11 maanden en tijgert/kruipt nog n ...
Nee dit klinkt heel herkenbaar ja.. 😅 gelukkig zijn er meer zo. Je ziet alleen vaak de snelle baby’s

4 jaar geleden

Reactie op vv1

Hier ook nog niet hoor. Zoontje is bijna 11 maanden en tijgert/kruipt nog n ...
dit heeft onze dochter ook. Ze is wel veel aan het kletsen/ brabbelen

4 jaar geleden

Hier nog een zoontje die alleen om zijn as draait op zijn buik. En af en toe naar achteren gaat door het afzetten met de handen. Maar vooruit ho maar. Laat staan staan en lopen🫣 trekt hier ook het landingsgestel in. Kan wel zitten zonder steun als je hem neer zet en houdt dit lang vol. Fijne motoriek is prima zijn nu bezig om met vork te leren eten lukt nog niet helemaal want spelen met de vork is veel leuker 😅 En het hoogste woord willen hebben aan tafel of als er ergens een gesprek wordt gevoerd 😇

4 jaar geleden

Reactie op Leviatha

Hier nog een zoontje die alleen om zijn as draait op zijn buik. En af en to ...
Haha ja! Toch de fijne motoriek die eerst goed ontwikkeld bij die van ons?

4 jaar geleden

Blij om wat herkenbare verhalen te lezen! Mijn zoontje van 11 maanden kon al vroeg zelfstandig zitten en is verbaal heel sterk en goed met zijn fijne motoriek. Maar de grove motoriek blijft echt achter. Hij komt niet zelf tot zit, tijgert en kruipt niet en rolt eigenlijk ook nauwelijks. Hij zit of staat het liefste op één plek. Toevallig ben ik gisteren op het consultatiebureau geweest en daar werd gezegd dat hij zich lijkt te ontwikkelen als billenschuiver (dat doet hij overigens ook niet). We gaan nu aan de slag met kinderfysiotherapie om te kijken of hij het bewegen wat leuker gaat vinden met de juiste oefeningen.

4 jaar geleden

Reactie op KarinaK

Komt wel! Die van mij trekt zich ook nog niet op, kan nog niet eens zelfsta ...
Hier hetzelfde! Super fijn om te horen dat andere kindjes dat ook nog niet doen.. Soms maakt het me best onzeker omdat mijn kleine nog niet veel ‘kan’ haha

3 jaar geleden

Reactie op helaney

Blij om wat herkenbare verhalen te lezen! Mijn zoontje van 11 maanden kon a ...
Hoe gaat het nu bij jullie? Hier is de vooruitgang dat hij nu om z’n as kan draaien. Maar echt alleen wanneer hij er zin in heeft. Rollen van rug naar buik, tijgeren, kruipen doet hij ook nog steeds niet. Hij is nu wel weer flink ziek, dus dat helpt ook niet echt mee 😞

3 jaar geleden

Haha ja! Toch de fijne motoriek die eerst goed ontwikkeld bij die van ons? ...
En hoe is het bij jullie nu?

3 jaar geleden

Reactie op vv1

Ze kruipt nu,sinds een weekje. Ze gaat nu ook op haar knietjes bij de tafel zitten, maar nog niet echt staan

3 jaar geleden

Reactie op Elina94

Ze kruipt nu,sinds een weekje. Ze gaat nu ook op haar knietjes bij de tafel ...
Oh wat goed!! Fijn zeg dat je vooruitgang ziet

3 jaar geleden

Reactie op vv1

Hier heeft meneer eindelijk het tijgeren ontdekt 🥰

3 jaar geleden

Mijn dochter wordt volgende week 1, ze kruipt/tijgert/loopt niet en trekt zich alleen met hulp op. Maar idd de fijne motoriek en het kletsen gaat super goed! Allemaal hun eigen snelheid, voorlopig nog ‘lekker rustig’ zolang ik niet de hele dag achter haar aan hoef 😋