10 Reacties
5 jaar geleden
Vanuit je kraamzorg kun je vaak een lijst vinden of krijgen met dingen die zij echt essentieel achten voor de verzorging in de eerste weken.
Aangezien zij je ook gaan uitleggen hoe je al die dingen dan gebruikt is het wel handig om je aan hun lijst te houden.
Via de website van de consumentenbond kun je een lijst vinden die in overleg met ouders is samengesteld. Deze is ook ingedeeld op essenti毛le dingen en minder essenti毛le dingen. Dan kan je zelf nog beslissen welke luxe dingen je toch graag wilt hebben.
Hij staat hier: https://www.consumentenbond.nl/zwanger/baby-uitzetlijst
5 jaar geleden
Ik beval in juli, dus ik haal rompertjes met korte mouwtjes of zonder. Maar wel liefst met knopjes aan de voorkant, dan hoef je 't hoofdje er niet door te proppen 馃榿 ik probeer 10 setjes te hebben op z'n minst. Je weet nooit of je kindjes veel last van reflux gaat hebben...
5 jaar geleden
Mijn moeder heeft deze lijst voor mij samengesteld alleen krijg ik wel een tweeling dus vandaar dat er maat 44 op staat en alles dubbel zoveel. Misschien heb je er iets aan.

5 jaar geleden
Reactie op NL90
Ja die lijsten vind ik inderdaad overal. Maar hoeveel van welke maat kledin ...
Je weet niet hoe groot je kindje gaat zijn bij de geboorte.
De meeste baby's passen wel een paar weken in maat 50. Sommige zijn heel groot en hebben al maat 56 nodig.
Je kunt dus het beste een paar setjes in mt 50 en een paar in mt 56 halen.
Net na de geboorte kunnen de meeste baby's hun temperatuur nog niet goed reguleren, waardoor ze vaak snel te koud worden.
Ook midden in de zomer heb je dus voor de eerste dagen kleertjes met lange mouwen en broekjes nodig. Of je dan een romper met lange mouw aan doet of een met korte mouw en dan een truitje of vestje daar over moet je zelf weten, wat jou het handigst lijkt.
Natuurlijk is het super leuk om nu al vanalles te shoppen, maar je weet ook nog niet hoe snel je kindje groeit en hoe het weer gaat zijn.
En bijv wat voor kleuren straks leuk bij je kindje staan.
Ik zou je dus ook adviseren om vooral niet te veel van tevoren te kopen. Straks weet je wat je nodig hebt en in welke maat, en in de tussentijd heb je aan 5 of 6 outfits echt genoeg.
Ik had bij mn dochter 3 pakjes in mt 50 en 6 in mt 56. In beide maten 1 geboorte pakje mee naar het zkh. Uiteindelijk had ik 2 dagen later nog 5 rompers extra in mt 44, en nog 4 extra pakjes in mt 50. Ze was kleiner dan verwacht. En dat was dus echt z贸 opgelost. Helemaal als je t bijv wel al in je online winkelmandje hebt liggen.