16 Reacties
4 jaar geleden
Ik volg. Precies hetzelfde hier... De nachten zijn super maar overdag is een ramp om te slapen... Telkens max 20min... Tegen de avond is ze natuurlijk doodop... Heb al vanalles geprobeerd: donkere kamer, inbakeren, muziekje, witte ruis, op ons, Maxi-Cosi, draagdoek.... Ik zou alles doen om haar (en mezelf) eens twee uurtjes rust te gunnen overdag...
4 jaar geleden
Kom ik weer. Lekker omstreden, maar al eens geprobeerd op de buik te leggen?
Ons mannetje kon overdag ook echt zijn rust niet vinden. Hij is nu 8 weken en kan soms op zijn rug in slaap vallen maar dat duurt 15 a 30min.
Maar als we hem op zijn buik leggen kan hij lange rukken maken! Soms in de box, dan hou ik hem in de gaten. Soms in zijn bedje, waar we nu een aerosleep matrasje in hebben liggen (via marktplaats complete set gekocht voor 50euro). Ook dan kijk ik regelmatig op de babyfoon of loop ik even langs om te kijken of het goed gaat. Geeft ons rust en hem natuurlijk ook!
Ik benoemde gisteren in een gesprek met het consultatiebureau dat hij overdag op zijn buik slaapt. Ik kreeg niet eens op mijn kop, hihi
4 jaar geleden
Het boek Baby in droomritme heeft ons erg geholpen met hetzelfde probleem!
4 jaar geleden
Hier ook.. zoontje is nu 7w. Hij sliep wel lang bij ons op de borst. Dus 2w geleden hem maar op zijn buik neergelegd. Alleen overdag en als ik regelmatig kan kijken anders doe ik t niet. Dat scheelde al een hoop, hij slaapt dan heerlijk.. Vorige week een live to dream slaapzakje gehaald. Inbakeren werd hij onrustig van. Hij slaapt met armpjes omhoog namelijk. Nu met dit slaapje gaat t super! Nog maar 1 a 2x per dag dat hij 2 uur wakker is! En ook dat lijk ik nu te kunnen oplossen. Na 1,5 uur wakker nog even aan de borst klein beetje drinken, en hoppa hij slaapt.
Lang verhaal😆🤭 hopelijk helpt het jullie!
4 jaar geleden
Reactie op Puck90
Wat doen jullie hiertegen en helpt het?
Sinds vanmorgen is het vastgesteld. We hebben nu Nexium gekregen en moeten zijn voeding indikken. Verder laten we hem zo veel mogelijk omhoog zitten. Slapen hebben we nu nog niet kunnen uitproberen, maar hoop dat dit snel beter wordt. Hij is doodmoe maar kan maar Max 20 min slapen overdag.. zo zielig.
4 jaar geleden
Reactie op KarinaK
Ook al geprobeerd, op de buik was al helemaal geen succes haha! 😭
Hoe lang laat je je kleintje huilen? Wij houden max 10min aan, maar vaak valt hij binnen 5min in slaap. Zijn pittige minuten zeker als hij heftig huilt. Maar 9 van de 10x valt hij daarna toch goed in slaap. In iedere houding blijft hij bij ons knokken tegen de slaap..dus dan maar zo want in deze houding maakt hij daarna wel een ruk 🤷♀️
4 jaar geleden
Het boek Baby in droomritme heeft ons erg geholpen met hetzelfde probleem!
Kun je wat tips hieruit delen? Ik heb zelf 2 boeken thuis over slapen bij babies. maar omdat ik de hele dag bezig ben met voeden, verschonen en slaapritueel (zonder succes) en dan zijn we weer 2 uur verder en is het weer tijd voor de volgende voeding, dat ik nog geen bladzijde heb kunnen lezen! Net als de rest slaapt mijn kind eind van de avond/begin van de nacht pas diep maar dan ben ik zelf gesloopt en heb dan geen fut meer om een boek open te slaan. Mochten jullie waardevolle tips hebben uit boeken, deel ze dan alsjeblieft met ons :)
4 jaar geleden
Reactie op Sallyyy
Kun je wat tips hieruit delen? Ik heb zelf 2 boeken thuis over slapen bij b ...
Handige tips:
* wakkertijden aanhouden voor de leeftijd
* bij eerste slaap signalen meteen in bedje leggen en anders altijd binnen de wakker tijd
* slaap kamer donker maken, ook overdag
* baby slaap associaties geven zoals een inbakerdoek en een speen zodat ze weten dat ze moeten gaan slapen
* bij huilen na het in bed leggen eerst een paar keer Stil troosten zoals een aai over de bol, daarna eventueel optillen en meteen weer neerleggen als ze rustig zijn
* Max 2 slaap plekken gebruiken zoals bijv het bedje en de kinderwagen
Dit zijn wat tips, alhoewel ik wel aanraad zelf het boek te lezen mocht je tijd hebben want daar staat het allemaal uitgebreider beschreven en het gaat vaak net om de kleine details.. eerste dagen dat we onze dochter dit ritme wilde aanleren was het trouwens wel even doorbijten hoor maar na de derde dag had ze het door en nu slaapt ze overdag 1,5 tot 2,5 uur per keer en savonds en Snschts ook goed
4 jaar geleden
Handige tips:
* wakkertijden aanhouden voor de leeftijd
* bij eerste slaap ...
Dank je wel! Punt 1, 2, 3, 4 en 6 doe ik al zo, fijn om te lezen dat ik dat in elk geval goed doe. Punt 5 doe ik nog niet, mijn baby huilt niet zozeer als ik m in bed leg maar hij gooit elke 2-3 min zn speen weg en als ik m dan niet terug doe begint ie eerst met jammeren en daarna pas huilen. Dus of ik loop 80 keer op en neer voor die speen (en kan dus niks anders doen op dat moment). Of ik ga naast hem liggen (hij in cosleeper, ik in bed) en stop zo steeds die speen terug. Dan is ie wel rustig en slaapt ie heel licht ( afwisselend ogen open en dicht).
Verder volg ik alle stappen: eerste slaapsignaal meteen naar bed, donkere kamer, witte ruis, inbakeren, speentje. Het frustrerende is is dat hij heel moe is en dat het ook vrij makkelijk lukt om zn ogen te sluiten alleen hij slaapt niet door.