14 Reacties

4 jaar geleden

Hier hetzelfde! Zelfs op schoot zitten is er bijna niet bij (ja als hij heel moe is of niet kan slapen ofzo) maar verder niet echt een knuffel of iets dergelijks. Vind ik ook wel jammer hoor maarja misschien komt het later nog wel. Soms proberen we wel een kusje te vragen en dan krijg ik wel soort van natte smak maar dat is echt zelden...ik denk ook weleens aan autisme, maar het zit ook wel een beetje in onze familie. Dus hier ook soms ???????

4 jaar geleden

Ik denk dat er niks aan de hand is en ze gewoon goed weet wat ze wel en niet wilt. Ik heb zelf een dochter met autisme en zij knuffelt en kust mij gewoon.

4 jaar geleden

Mijn dochter doet hetzelfde. Ze komt wel uit zichzelf een knuffel halen, zoekt ook troost en aait me af en toe. Maar als ik het doe moet ze er niks van weten 😅

4 jaar geleden

Hier was hetzelfde hoor 😅 weet me heeeeeeel goed te vinden de hele dag door maar heeft echt een tijd geen kus of wat gewild. Nu krijg ik wel kusjes van haar (met mond open jaja 😂) maar echt knuffelen? Meh.. als ze echt heel moe is 😉

4 jaar geleden

Oh wat jammer, zal ̂misschien een periode zijn ofzo. Hier een echte knuffelkont

4 jaar geleden

Ons dochtertje is ook echt een knuffelkont maar ons zoontje moet er ook niks van weten. Hij vindt het wel belangrijk om het eind van de dag een kusje, een knuffel. Maar voor de rest hoeft dat lichamelijke niet zo voor hem. Ik merk dat hij het fijn vindt dat wij hem daarin niet forceren. Bij verdriet weet hij ons te vinden voor troost. En nu zijn zusje er ook is zoekt hij steeds vaker lichamelijk contact. Even op schoot, even een knuffel. Kei fijn, maar als dat voor hem niet hoeft, ook prima

4 jaar geleden

Hier ook herkenbaar. Zoontje kijkt ook weg bij kusjes en houdt ook niet van knuffelen. Verder wel vrolijk en kletst de hele dag door. Hij is erg actief, hele dag wil hij bewegen, lopen, spelen. Samen boekje lezen heeft hij ook de rust niet voor. Ik denk dat het misschien daarmee te maken heeft. Ik hoop dat het nog komt! Maar ook hier wel soms angst of het misschien autisme is. Dingen als mondscheten op zijn buik en kietelen op zijn buikje vindt hij overigens wel leuk.

4 jaar geleden

Herkenbaar! Hier ook geen knuffelaar of houden van kusjes. Zit ook nooit een seconde stil bij me. Als ik hem optilt wilt hij het liefst gelijk ontsnappen. Zoekt me wel op om getroost te worden of als we aan het spelen zinn gelijk mij opzoeken en naar me toe kruipen en op me duiken. Dit spookt ook wel eens door me hoofd maar heb de hoop dat de knuffel fase nog gaat komen..

4 jaar geleden

Mijn dochter wil ook niet op schoot zitten, niet knuffelen en kroelen etc. Ik heb nooit aan autisme gedacht. Ze is mega sociaal, praat en lacht tegen iedereen in winkels etc. Mijn nichtje was precies hetzelfde, veel te druk met spelen en ontdekken. Ze is nu 4 en heeft geen autisme. Mijn dochter slaapt ook al vanaf ze heel jong is alleen in bed, heeft ons niet nodig om in slaap te vallen. Ik noem der altijd zelfstandig voor zover een baby kan zijn.

4 jaar geleden

Reactie op julibabymd

Mijn dochter wil ook niet op schoot zitten, niet knuffelen en kroelen etc. ...
Fijn om te horen van je nichtje! Dat stelt wel gerust. Houd je nichtje nu wel van knuffelen of nog steeds niet? Hier is de zelfstandigheid ook herkenbaar, zoontje wil echt alles zelf doen, is nergens bang voor en heeft geen behoefte aan bij ons in bed liggen/slapen. Tot nu toe hebben we ook nog niets gemerkt van verlatingsangst of eenkennigheid.

4 jaar geleden

Reactie op Lielieke

Fijn om te horen van je nichtje! Dat stelt wel gerust. Houd je nichtje nu w ...
Ja nog niet echt zoals je dat bij andere kindjes wel eens ziet. Soms komt ze voor een knuffel, maar dan heeft ze vaak iets nodig 😂. Het samen slapen herken ik ook. Onze dochter is 11 maanden vandaag en heeft nog nooit in ons bed geslapen. En niet omdat wij het niet willen haha. Ik vind het jammer soms, en soms denk ik, zo’n plakaapje had ik waarschijnlijk ook niet altijd prettig gevonden. Hier ook geen verlatingsangst, heeel af en toe miept ze als ik weg ga, maar speelt vervolgens rustig verder. Ze is wel super blij als mama of papa thuis komt.

4 jaar geleden

Reactie op Lielieke

Fijn om te horen van je nichtje! Dat stelt wel gerust. Houd je nichtje nu w ...
Dat zelfstandige herken ik idd ook wel. Ze wil vooral veel zelf, maar dat lukt nog niet echt 😅 verder heeft ze op dr tijd wel behoefte aan samen slapen en tijdens de borstvoeding zoekt ze mij ook wel echt op. Ze zoekt de genegenheid/geborgenheid gewoon op haar eigen manier bedenk ik mij nu ☺️

4 jaar geleden

Mijn oudste is/was ook zo. Die sliep wel het liefst in de draagzak of op ons toen ze nog heel mini was, maar vanaf dat ze zich zelf kon voortbewegen (tijgeren met 6 mnd) besloot ze dat ze het allemaal wel zelf kon. Slaapt ook nooit bij ons in bed en als ik haar in de avond nog even wil kroelen ofzo als ze niet helemaal lekker is dan stuurt ze me na een paar minuten gewoon weg. De enige keren dat ze echt knuffelig was was als ze ziek was. Maar ze vind het wel heel fijn om mijn hand vast te houden als we samen wandelen, en de laatste tijd gaat ze graag met haar hoofd op mijn schoot liggen als we samen tv kijken. Toen ze bijna 1 was twijfelde ik ook wel eens over autisme, maar ze was idd echt heel sociaal. Ieder mens heeft gewoon zijn/haar eigen manier om liefde en genegenheid te tonen, en niet iedereen doet dat fysiek. Ik denk niet dat je daar gelijk iets achter hoeft te zoeken.

4 jaar geleden

Ik herken me ook wel in je verhaal. Maar mijn meisje wil ook niet in de draagzak (soms moet ze er genoodzaakt in en dan is het huilen vanaf begin totdat ze uitgeput in slaap valt), en is ook nog nooit bij mij in bed in slaap gevallen. Als ze moe is of overstuur oid werkt het gewoon het beste om haar alleen in een donker bedje te leggen. Ik heb ook vaak het gevoel dat ze mij alleen maar leuk/lief vind vanwege de borst. Knuffelen, kusjes of stil zitten wil ze niet. En als ze bij me zit gaat ze direct graven naar de borst. Ook als ik haar op kom halen bij de creche is haar focus ook direct op m’n shirt en in m’n shirt graven en niet echt op mij. Ze is verder wel extreem eenkennig. Er moet in de winkel niemand over de wagen heen gaan staan ofzo. En als ze een beetje moe is begint ze zelfs al te krijsen als je haar ook maar aan kijkt. Ze is eigenlijk gewoon het meest tevreden als je wel in de buurt ben maar haar lekker met rust laat en vooral niet gaan aanraken, samen spelen, knuffelen etc. Daarnaast kan ze ook geen moment stil zitten. In de kinderstoel beweegt ze de hele kamer door, door kijhard heen en weer te wippen. De autostoel is vechten, draaien en huilen. De kinderwagen wiggelt ze zichzelf ook regelmatig uit. Ik maak me ook regelmatig zorgen over autisme of adhd.