36 Reacties

4 jaar geleden
Ik heb het wel gedaan omdat ik het prettiger vond om na het wiegje op de kamer, toch enig zicht te kunnen hebben én omdat ik bang was haar niet zou kunnen horen oid omdat wij op zolder slapen en zij een verdieping lager. Zit vast tussen mijn oren hoor, maar we gebruiken hem nog wel en gaan hem voor de tweede ook gebruiken. Geen idee tot hoe lang, maar vooralsnog blij mee (met camera trouwens). Ken ook moeders die zonder camera of geen hebben, net wat iedereen zelf fijn vind.
Je kan hem ook altijd nog later aanschaffen, als je de co sleeper niet meer gebruikt dat je dan kijkt naar wat je fijn vind!

4 jaar geleden
Wij hebben een babyfoon omdat ik slechthorend ben, hij trilt dan als de baby huilt. Anders zouden we hem nooit hebben gekocht. Ik gebruik hem alleen in de ochtend, mijn man zet hem aan als hij van huis gaat. Verder niet nodig, we horen haar altijd

4 jaar geleden
Hangt er vanaf hoe je huis eruit ziet en hoe goed je de baby hoort als je beneden zit. Als ik beneden ben, hoor ik niet wat er boven gebeurt. Toen mijn dochter een baby was, was het heel handig dat ik hoorde wanneer ze wakker aan het worden was, voor voeden of juist nog even terug in slaap helpen. Ik kon al bij haar zijn voordat ze echt moest huilen en moeilijker weer in slaap zou komen. Nu (ze is 4) gebruik ik hem vooral om naar boven te roepen dat ze moet komen eten 🤣
Maar een babyfoon (zonder camera) vond ik wel erg handig in het begin!

4 jaar geleden
Voor mij is dat echt een onmisbaar ding, maar dat is heel persoonlijk. Voor de nachten niet zozeer, maar met name overdag wanneer onze dochter haar dutje doet. Ik kan dan rustig even tijd voor mezelf nemen (lees: poetsen, wassen etc. hihi), zonder dat ik muisstil moet zijn omdat ik bang ben dat ik haar niet hoor.
Het gaf mij vooral die eerste maanden ook wel rust dat ik haar kon zien liggen en kon horen dat alles goed ging boven.

4 jaar geleden
Wij hebben de meest simpele gekocht voor ons zoontje een aantal jaar geleden. Uiteindelijk hoor je je kind echt wel als hij/zij huilt. Maar ik vond het ideaal in de zomermaand wanneer je buiten in de tuin zit. Wij hebben bewust voor een simpele gekozen zonder camera, omdat we waarschijnlijk dan ongemerkt er alleen maar onrustig van zouden worden en er continue op zouden kijken.
Uiteindelijk kijk je als ouder toch wel een aantal keer om een hoekje als ze slapen 😉

4 jaar geleden
Wij hebben een babyfoon omdat ik slechthorend ben, hij trilt dan als de bab ...
Welk merk is dat?

4 jaar geleden
Welk merk is dat?
Hij is van bellman&symphon. Ik heb daar ook een wek- en waarschuwingssysteem van. Trilwekker, deurbel alarm en speciale rookmelder waren standaard. Toen ons kindje werd geboren heb ik de babyfoon erbij besteld. Wordt vergoed door de zorgverzekeraar en is nu dus aangesloten op mijn wekker (en pager maar die gebruik ik momenteel dus niet)

4 jaar geleden
Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat we geen babyfoon hadden gehad. Wij gebruiken hem niet 's nachts als we zelf boven zijn, maar wel altijd als ons dochtertje alleen boven ligt. Het geeft mij een fijn gevoel, ik denk niet dat ik haar anders beneden goed/snel zou horen. Wij hebben ook eentje met camera en gebruiken deze nog steeds voor onze dochter van 2,5. Ze ligt nu in een peuterbed en dankzij de babyfoon kan ik zien of ze ligt of zit, of überhaupt nog in bed ligt, wat ze aan het uitspoken is en zo een beslissing maken of ik wel of niet naar boven moet. Wij ervaren dat als extra gemak 😊

4 jaar geleden
Reactie op pukky81
Ik krijg ook een babyfoon met trilkussen. Ik ben anders bang dat ik ‘s nach ...
Mijn man doet de nacht, omdat ik haar dus niet hoor (want gehoorapparaatjes zijn uit). En dan in de ochtend zet hij de babyfoon aan. Hij zegt dat het trilkussen voor horenden een ellendig geluid maakt. Ik ben er super blij mee! Krijg je ook die van bellman en symfon? Hij is later uit te breiden met een mat die je naast het bedje van je kindje legt, zodat hij afgaat als je kindje uit bed komt. Lijkt me ook enorm handig!

4 jaar geleden
Reactie op pukky81
Ik krijg ook een babyfoon met trilkussen. Ik ben anders bang dat ik ‘s nach ...
Overigens vind ik het ook vooral fijn voor mijn eigen gemoedsrust om deze te hebben. Twijfelen of je je kindje hoort vind ik erg naar, de babyfoon nam zoveel onzekerheid weg!!
Ik heb dus ook een pager voor overdag, die ligt gewoon in de woonkamer of home gym. Maar bleek dat ik haar dan dus wel gewoon altijd hoor. Gaf me een erg goed gevoel. Nu gebruik ik die niet meer.