22 Reacties

5 jaar geleden

Ik strijk ook niet, heb alles lekker fris gewassen en dat lijkt mij voldoende. 🙂

5 jaar geleden

Ik ga daar niet aan beginnen hoor😅 alles strak ophangen en de kast in lijkt mij prima

5 jaar geleden

Ik vond dit ook onzin. Maar mijn moeder wilde graag alles strijken. Alleen op de vraag waarom alles gestreken moest worden, wist ze geen antwoord.

5 jaar geleden

Hoi, wat apart dat je geen strijkijzer en strijkplank hebt☺️ je kan evt een goedkope strijkijzer aanschaffen, volgens mij heb je al gauw eentje voor twee tientjes. Het is maar net wat je fijn vindt. Ik zelf vind het heel belangrijk maar iedereen is anders natuurlijk 🌹

5 jaar geleden

Bij Tefal kan je een stoomaparaat voor 100,- kopen voor het stomen van de kleding. Scheelt weer strijken

5 jaar geleden

Ik heb alles al gewassen en gestreken. Met de reden omdat ik de was niet in de droger doe. Met strijken maak je de kleding zachter en gaan kleding langer mee. Denk aan met in het model blijven. Vooral als je kleertjes hebt die vaak zijn overgenomen. Bacteriën gaan dood en ze zijn dan gewoon netjes. Als je dat niet wilt doen, zelf weten toch. Maar het is ook niet raar om het wel te doen.

5 jaar geleden

Dit is het advies.. Het is verstandig om de babykleertjes na het wassen te strijken; met name de eerste weken. Niet omdat je baby er kreukvrij bij moet 'lopen', maar omdat er na het wassen toch nog bacteriën kunnen achterblijven. Door de kleertjes na het wassen te strijken, doodt je eventuele achtergebleven bacteriën alsnog.

5 jaar geleden

Reactie op femke.boys mama

Ik vond dit ook onzin. Maar mijn moeder wilde graag alles strijken. Alleen ...
Haha heerlijk toch! Vooral geen nee tegen zeggen. Volgens mij is de reden om het wel te doen om alle bacteriën te doden.

5 jaar geleden

Wij hebben ook geen strijkijzer en - plank, we gaan er ook echt geen aanschaffen hiervoor. Wij wassen de kleertjes wel gewoon zonder strijken.

5 jaar geleden

Reactie op Emwn

Dit is het advies.. Het is verstandig om de babykleertjes na het wassen te ...
Om deze reden heb ik het gestreken. Was wel ff een pokkewerk. Maargoed het is klaar en gelukkig hoef ik dit niet meer in mijn verlof te doen. Je kan het ook warmer wassen geloof ik maar dat durfde ik niet zo goed. Ben dan toch bang dat het snel krimpt.

5 jaar geleden

Bij geen strijkbout, kan je ook je wasmachine eerst goed schoonmaken dmv witte azijn met een flinke schep bakingsoda op 90graden. Dan is je machine ontkalkt en schoon van bacteriën

5 jaar geleden

Heb alles gestreken voor het doden van bacteriën.. maar dat is een eigen keuze 😊 !

5 jaar geleden

Reactie op vv89

Om deze reden heb ik het gestreken. Was wel ff een pokkewerk. Maargoed het ...
Idd ik heb bij de eerste ook alles gestreken.. de kleertjes die ik daar weer van gebruik worden gewoon eerste weken weer met neutral gewassen en idd gestreken. Maar ik was niet warmer dan dat op het label staat.. ik vind er ook erg netjes en geordend in de kast gestreken kleding dat heb ik voor ons zelf ook obgestreken kleding ruimt niet netjes op

5 jaar geleden

Voor mijn gevoel is strijken van baby kleertjes ivm hygiëne een beetje ouderwets? Is mijn wasmachine dan zo’n vieze omgeving om mijn kleding in te wassen (denk ik dan)? Ga er vanuit dat ze vroeger nog wel de babykleding streken omdat ze toen alles in een tobbe gooide ofzo 😂 Nu komt het er toch echt wel schoon uit? Enfin. Ik strijk niets en vertrouw op mijn wasmachine dat hij de boel toch echt schoon wast 😊 Mijn schoonzus had alles gestreken en op dag 1 had ze al 10 vieze hydrofiele doeken... gelijk de was in en toen dacht ze ‘ja dat ga ik straks niet opnieuw strijken, als dit al het tempo vieze was is’.

5 jaar geleden

Voor mijn gevoel is strijken van baby kleertjes ivm hygiëne een beetje oude ...
En als ik naar mijn oude verkalkte strijkbout kijk dan wordt het echt niet schoner 🤣🤣🤣 gebruik dat ding nooit!

5 jaar geleden

Voor mijn gevoel is strijken van baby kleertjes ivm hygiëne een beetje oude ...
Ik heb gelezen dat het ook te maken heeft met pesticiden die veelal in kinderkleding zit en je dat door middel van warmer wassen of strijken eruit krijgt. Weet niet wat er van waar is. Daarnaast is het wel zo dat als je niet regelmatig je wasmachine reinigt, dmv 90 graden was, de bacteriën in je wasmachine blijven hangen.

5 jaar geleden

Reactie op vv89

Ik heb gelezen dat het ook te maken heeft met pesticiden die veelal in kind ...
Oh ik doe heel vaak een kookwas en af en toe machine reiniger en was met azijn 😊 ik maak me geen zorgen 😉

5 jaar geleden

Oh ik doe heel vaak een kookwas en af en toe machine reiniger en was met az ...
Ja wij ook dus ga niet iedere keer alles strijken. Geen zin in

5 jaar geleden

Ik heb het wel gedaan voor m’n eigen gevoel en het ligt nu heel netjes in de commode😁. De één doet het wel en de ander vindt het overdreven, lekker doen wat goed voelt voor jezelf anders blijf je erover nadenken. Bij mij blijft het waarschijnlijk ook alleen bij die eerste keer want ik strijk normaal nooit!

5 jaar geleden

Reactie op vv89

Ik heb gelezen dat het ook te maken heeft met pesticiden die veelal in kind ...
Ik was dus inderdaad wel de handdoeken regelmatig op 90 graden om de machine schoon te maken. Ik zal eraan denken om dat te doen voordat de babykleertjes gewassen worden 😁