11 Reacties
5 jaar geleden
Ik doe dit elke week al vanaf het begin van mijn zwangerschap en net de kinderkamer geverfd. Raampje open en gaat prima.
Op de 20w echo was alles goed en ze groeit als kool ☺️
5 jaar geleden
Ik zou me niet zo druk maken..
Vond dit op het internet voor je:
In principe kunnen schoonmaakmiddelen tijdens je zwangerschap weinig kwaad. Alleen sommige combinaties van verschillende schoonmaakmiddelen zouden schadelijk voor je kind kunnen zijn. Zolang je maar niet te veel middelen door elkaar gebruikt en daarnaast vertrouwt op je neus, kan er weinig misgaan. Het is overigens wel verstandig om tijdens het schoonmaken altijd handschoenen te dragen. Zo voorkom je dat eventueel schadelijk stoffen via je huid terechtkomen in je lichaam en zo je baby bereiken. Ook moet je ervoor zorgen dat je nooit ammonia vermengt met producten die chloor bevatten. Daardoor ontstaan namelijk giftige dampen die, ook als je niet zwanger bent, erg gevaarlijk zijn. Daarnaast is het aan te raden om tijdens het schoonmaken altijd te zorgen voor genoeg ventilatie. Zeker wanneer de producten die je gebruikt erg sterk ruiken of veel damp afgeven. Probeer te voorkomen dat je deze geuren en dampen rechtstreeks inademt. Als het middel echt een penetrante, chemische lucht afgeeft, kun je ook overwegen om tijdens je zwangerschap een ander product te gebruiken.
5 jaar geleden
Geen paniek, net even gaan opzoeken in veiligheidsinformatieblad van bleek en is niet geklasseerd als ‘schadelijk voor ongeboren kind’. Zou voorzichtigheidshalve in de toekomst wel verdunnen, en anders zeker handschoenen dragen en goed verluchten 👌
5 jaar geleden
Reactie op KateGK
Ik zit ook met iets
Wat van highlights te zetten in je haar? Mag dit wel of ...
Ik ben zelf kapster.
En zit dus de heledag in de haar verf (nu niet vanwegen corona)
Maar ook dat kan geen kwaad dan zoude wij 9 maanden niet kunnen werken
5 jaar geleden
Reactie op KateGK
Ik zit ook met iets
Dat is moeilijker, zou echt specifiek voor het product opgezocht moeten worden. Probleem is dat de duurtijd om in te trekken lang is, in die tijd kan de huid veel product opnemen en in het bloed terecht komen. Daarnaast hoor ik dat de kleur heel anders kan uitslaan, dus ook op dat vlak een risico 🙈
5 jaar geleden
Reactie op Rebeccajaivey
Ik ben zelf kapster.
En zit dus de heledag in de haar verf (nu niet vanwege ...
Heb je geen handschoenen aan als je met verf werkt?
5 jaar geleden
Reactie op KateGK
Ik zit ook met iets
Hier een kapster. Als je highlights zet kom dit niet op je hoofdhuid dus kan echt niet in je bloed komen. Niks schadelijks aan. Wel KAN het zijn dat je pigment (in je haar) anders reageert dat wil zeggen dat de kleur misschien geler blijft als dat je gewend bent.
5 jaar geleden
Mondkapje opzetten tijdens schoonmaken? Dan krijg je misschien minder dampen binnen.