26 Reacties

één jaar geleden

Vandaag gewoon op de gang kunnen blijven zitten ipv in de kamer, dat noem ik vooruitgang 🙌

één jaar geleden

Reactie op HollyJolly

Vandaag gewoon op de gang kunnen blijven zitten ipv in de kamer, dat noem i ...
Waauw dat is idd mega vooruitgang! 🙈 hoe ben je zover geraakt?

één jaar geleden

Reactie op HollyJolly

Vandaag bij Cb geweest en hun advies was, laten huilen. Dat is opvoeden en ...
Wow wat slecht. Hier een oudste die nachtangsten had en echt de spijltjes uit z’n bed trok van angst als je wegging. Vertrouwen proberen op te bouwen met ritueeltjes en steeds terugkomen met langere tussenpozen en weinig zeggen (maar steeds dezelfde geruststellende woorden) kan je kindje misschien vertrouwen terug geven. Als het er altijd geweest is, is je weg terug misschien niet zo lang. Waar je kindje van schrikt snap je soms niet, het kan ook een droom zijn van verwerken. Waar bij ons de kindjes soms van schrikken is de ventilatie roosters die met wind een beetje fluiten, of dat er buiten geluiden te horen zijn met storm achtig weer wat ze minder gewend zijn. Sterkte hoor, je doet er goed aan je hart te volgen, je mama hart vertelt je de weg

één jaar geleden

Reactie op Anoniempje9090

Waauw dat is idd mega vooruitgang! 🙈 hoe ben je zover geraakt?
Niet te indrukwekkend hoor, ze ziet me vanuit haar bed en het is 2 meter verder dan de stoel waar ik normaal zit (kamertje is niet zo groot) 😅 maar toch vooruitgang 🤭

één jaar geleden

Reactie op Coco

Wow wat slecht. Hier een oudste die nachtangsten had en echt de spijltjes u ...
Bedankt voor je berichtje. Ik twijfel hier of het echt nachtangsten zijn of een enge droom/bang van iets. Mijn man slaapt iig elke nacht bij haar zodra het schreeuwen echt begint en dat lijkt wel te helpen. Ze is niet meer zo lang hysterisch als eerst... Konden we maar in hun hoofdjes kijken he 😔

één jaar geleden

Hoi allemaal. Mijn kindje was ook erg bang in het donker. En wou smiddags en savonds niet slapen. Moest steeds bij hem zitten. Met de deur open en een lampje aan ging het redelijk. Speelde wel lang in bed, steeds slaapzak uit. Maar heb nu het lampje op kleur ROOD gezet. Deur open gelaten. En voor dat ik beneden was. Sliep hij al. De rode kleur maakt melotanine aan en daar wordt je moe van. Alles bij een gewone kleur of blauw. Blokkeert de slaap. Misschien hebben jullie hier ook wat aan.