9 Reacties

één jaar geleden

Ik denk eigenlijk dat ik het bedelen wel weg kan laten. Eigenlijk vraagt hij er niet eens om maar krijgt hij het gewoon zodra hij bij iemand staat.

één jaar geleden

Onze dochter krijgt bij dergelijke gelegenheden vijf hapjes/chips/... Nadien is het afgelopen. In het begin was het inderdaad moeilijk,zowel voor haar als voor ons, om na die vijf 'nee' te zeggen maar het is ongelooflijk hoe ze dit nu al weet! Na vijf stuks gaat ze misschien wat jammeren maar is ze het al gauw weer vergeten en gaat ze spelen. En de reactie van de anderen? Het is jullie kindje en jullie opvoeding! Hier zullen de grootouders ook wel eens 'ocharme' zeggen maar dan maken wij duidelijk dat ze dat moet leren en ze niets meer mogen geven.

één jaar geleden

Ik snap je volkomen ! Vind het zelf ook een hele lastige situatie. Wij zijn zeker niet moeilijk bij onze dochter. Nu ze wat ouder is en ze weet wat lekkere dingen zijn. Mag ze best weleens wat proeven of ook wat lekkers eten. Maar waarom iedereen altijd en overal zo’n kind vol moet proppen. Wij snappen het niet en vinden het ook erg irritant. 😅. Proberen toch wel ook onze grens aan te geven. Wij maken vaak een bakje voor haar met dingetjes die ze mag. Als dat op is, is het op. En is het voor haar klaar. En dat begint ze nu redelijk te begrijpen

één jaar geleden

Ik zou ook niet zo blij zijn met deze situatie. Een hapje, stukje taart, kaasje is oké. Maar met je genoemde hoeveelheid (2 borden?!) zou ik ook niet blij zijn. Maar het laatste deel van je verhaal vind ik echt niet oké. Jullie hebben het laatste woord en beslissen wat wel/niet kan voor jullie dochter. Oma en opa ondermijnen zo jullie opvoeding en dat kan later best problemen geven. Ik zou nu het gesprek al aangaan en zeggen dat ze jullie beslissingen moeten respecteren. Ook zou ik duidelijke grenzen stellen naar je familie op zo'n feestje (bijv. "Dat was je laatste snackje ..., anders heb je vannacht buikpijn. ") Ik heb ook vaak al grenzen moeten trekken bij familie, en dat vonden ze in het begin best lastig. Maar nu respecteerd iedereen de afspraken en daar worden we allemaal beter van! Veel succes, geniet van je vakantie

één jaar geleden

Ik geef ons zoontje al van het begin zijn eigen bordje met snacks op, snacks die ook op de grote tafel staan aangevuld met snackjes voor zijn leeftijd. Mijn vriend en grootouders lachen er vaak mee en zeggen dat er een dag zal komen dat hij dit niet meer zal aanvaarden omdat hij zal beseffen dat wij uit allemaal aparte potjes eten en hij maar uit 1 bord kan kiezen. Maar voor nu werkt het. Zo heb ik toch een beetje controle op wat hij eet en vermijd ik dat hij zich over eet en met zijn handjes in alle potjes zit. Ik vind niet dat je zeurt. Jouw kind, jouw regels ☺️

één jaar geleden

Super fijn om jullie eerlijke reacties terug te lezen!

één jaar geleden

Misschien ben ik wat overdreven, maar ik vind het niet normaal dat ze zoveel aan jouw kind geven zonder jouw toestemming. Bij mijn familie hebben ze weleens mijn dochter 1 spek snoepje gegeven zonder mijn toestemming, ja ok, geen drama, maar zoveel als jij schetst... Pfff... Ik zou toch daar wat van zeggen. Ik probeer mijn man daar ook in op te voeden. Tijdens het avondeten geeft hij eten van zijn bord. Consequentie... Ze wijst de hele tijd naar zijn bord om zijn eten te krijgen. Terwijl ze precies hetzelfde eten heeft op haar bord. Of dan komt hij thuis en gaat hij haar chips geven... Van alle dingen die we in huis hebben, waarom super zoute chips... 🤯? En dan klagen dat ze de hele tijd achter hem aanloopt. Dit leert het kind gedragingen die echt irritant worden op den duur en vooral onnodig zijn.

één jaar geleden

Ik ken het ook. Maar ik zeg wel duidelijk tegen familie het is nu wel klaar straks wordt ze misselijk. Moet mijn dochter ook even jammeren. Maar jammer dan. Ze kan niet blijven eten Moet ze ook leren Die kleintjes weten niet wat genoeg is. Maar meerderheid van de familie vraagt het ook wel aan ons. Ik zeg ook wel eens nee als bijvoorbeeld mijn vader het geeft en ik zeg liever niet dan doet hij het ook niet. Of geef wat gezonds

één jaar geleden

Op zich wel herkenbaar. Ik laat een beetje toe met een toastje zonder iets of beetje kaas maar absoluut nog geen suiker. Dus dat leg ik uit aan opa en oma en daar doen ze t maar mee. Maar ik vind het ook echt lastig hoor. Alleen is suiker voor mij echt een no go. Mijn kind is echt een kaasmonster. Maar dan zeg ik ook nee en als iemand anders dan wel zou geven zou ik nog stelliger nee zeggen.