21 Reacties

4 jaar geleden

Misschien kan je galgje spelen.. of een soort van kruiswoordraadsel misschien en dat ze uitkomen met ‘juf krijgt een baby’. Veel succes met iets te vinden! Laat het hier onder nog weten, ben benieuwd en ook naar de reactie! 🥰

4 jaar geleden

Ik heb galgje gedaan, met als oplossing “de juf is zwanger”

4 jaar geleden

Oh stom, stuur precies tegelijk hetzelfde, dat was niet de bedoeling 🙈

4 jaar geleden

Reactie op KimSmitG

Oh stom, stuur precies tegelijk hetzelfde, dat was niet de bedoeling 🙈
Oh, toevallig! Maar ‘t is wel een leuk idee!

4 jaar geleden

Ik heb een quiz gemaakt, met allerlei babydingetjes tussendoor en een rebus met “juf krijgt een baby”. Vonden ze tof! Maar ik heb een groep 7!

4 jaar geleden

Ook ik heb galgje gedaan. "Juf is zwanger". Was fantastisch! De ene helft had het direct door en de andere helft zat me schaapachtig aan te kijken 🤣

4 jaar geleden

Galgje is idd wel een leuk idee. Dat kan klassikaal maar toch vanaf hun eigen plek. Een kruiswoordpuzzel is ook leuk, maar moet even kijken hoeveel tijd ik nog heb qua voorbereiding. De lessen geef ik nu allemaal online. Gelukkig is het einde in zicht 😎 wat zal ik blij zijn als het maandag is en ik weer echt voor de klas mag staan.

4 jaar geleden

Reactie op readywhenyouare

Misschien kan je galgje spelen.. of een soort van kruiswoordraadsel misschi ...
Zal ik zeker doen. Ik heb 7 verschillende klassen. Mijn mentorklas krijgt het maandag als eerste te horen 🥰 zij zullen vast heel positief reageren.

4 jaar geleden

Ik heb online een rebus gemaakt.. Even Googlen en dan heb je die website zo te pakken. Deze printen, uitdelen en klassikaal laten maken, vond mijn mentorklas (klas 1GT) heel erg leuk!

4 jaar geleden

Ik heb een rebus gemaakt voor de kinderen. Dit was wel tijdens thuis onderwijs.. de kinderen vonden het erg leuk.

4 jaar geleden

Hier dezelfde vraag alleen sta ik bij de kleuters in groep 1-2. Iemand daar leuke tips voor?😄

4 jaar geleden

Reactie op NL90

Hier dezelfde vraag alleen sta ik bij de kleuters in groep 1-2. Iemand daar ...
Samen een boekje lezen over iemand die een baby krijgt en ze dan laten raden wie in de klas dat ook heeft?

4 jaar geleden

Reactie op NL90

Hier dezelfde vraag alleen sta ik bij de kleuters in groep 1-2. Iemand daar ...
Ik heb ook kleuters. Had een echo foto op het digibord gezet. Gevraagd wat ze zagen op de foto en wat het was. Vervolgens de vraag van wie die foto was. Ze kwamen er echt niet aan uit. Toen ik vroeg of ze mijn buik niet dikker vonden, zeiden ze in koor 'neee'. 1 jongen vroeg toen of het in mijn buik zat. Daarna hebben we er even over gekletst, hebben ze een knutsel gemaakt met de tekst juf krijgt een baby en heb ik nog wat lekker getrakteerd. Veel plezier met het vertellen!

4 jaar geleden

Ik heb ze een woordzoeker laten maken met hun eigen namen er in. Daarna bleven er letters over. Daar stond juf krijgt een baby. Ze vonden het erg leuk om te doen😊

4 jaar geleden

Ik heb online het gewone woorddictee bij spelling gegeven in groep 8. Op het eind een bonuswoord “baby” met de bijbehorende zin: De juf krijgt in juli een baby. Schrijf op baby...Die gezichten van sommigen die het gelijk doorhadden...zo leuk...bij anderen viel het kwartje iets later, maar allemaal erg enthousiast

4 jaar geleden

Reactie op Li3sje050

Ik heb online een rebus gemaakt.. Even Googlen en dan heb je die website zo ...
Ik zal vanmiddag eens kijken. Dat is ook erg leuk 😁

4 jaar geleden

Reactie op Sannn_

Ik heb ze een woordzoeker laten maken met hun eigen namen er in. Daarna ble ...
Ook heel leuk! Straks even uitzoeken.

4 jaar geleden

Ik had het al bekendgemaakt zodra ik de 12 weken aantikte🙈 Dit was in de kerstvakantie en had echt geen zin om zo lang nog te wachten. Zeker omdat toen eigenlijk al wel duidelijk was dat het langer zou duren voor we weer naar school konden. Ik had een filmpje gemaakt voor de kinderen waarin ik het bekendmaakte, met ook de echofoto erbij. Kreeg echt hele leuke reacties!!

4 jaar geleden

Reactie op Lisa280887

Ik had het al bekendgemaakt zodra ik de 12 weken aantikte🙈 Dit was in de k ...
Mijn collega's weten het idd al 3 weken. Vandaag bij de noodopvang versprak een van mijn collega's zich al 🙊 gelukkig had alleen een oud mentorleerling van mij het nieuws gehoord en kan ik het mijn klassen maandag nog zelf vertellen. Die leerling voelt zich nu wel vereerd dat hij het al weet. Was wel een leuk idee geweest om het met een filmpje bekend te maken tijdens de online lessen.

4 jaar geleden

De week liep even anders dan vooraf gepland was door alle sneeuw. We hebben nog twee dagen vanuit huis gewerkt. Gisteren en vandaag heb ik de meeste klassen gezien en mijn zwangerschap aangekondigd middels galgje. De leerlingen vonden het erg leuk dat ik het op deze manier vertelde en de reacties waren ook echt geweldig en in elke klas ook weer heel uiteenlopend. Van mijn mentorklas ontving ik een staande ovatie (geen idee waarom, maar ze voelden blijkbaar de behoefte om met zijn allen te gaan klappen 😅). Verder vond ik het fantastisch om de blikken te zien bij de leerlingen die de zin: 'Marit bekommt im Juli ein Baby' ontcijferd hadden. Heel verrast en oprecht blij voor mij. Morgen maak ik het nog bekend aan mijn laatste klassen. Dit vond ik echt leuk om live met ze te kunnen doen in de klassen en ik ben heel blij dat ik even gewacht heb met de bekendmaking ☺