6 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb af en toe lage rugpijn / pijn bij m'n heupen (vooral na lang wandelen of verkeerd zitten) en dan is een fitnessbal echt heel fijn, verlichtend voor de rug. Maar als je echt bekkenpijn hebt zou ik je laten adviseren door een fysiotherapeut. Je kunt het namelijk ook erger maken door verkeerde oefeningen te doen en het is per persoon wel verschillend. Succes!
5 jaar geleden
Hoi ik heb vreselijk zere bekken, daarnaast veel banden pijn.
Heb nu een bekkenband voor als ik de deur uit ga en fysio.
Een fitnessball helpt bij sommige. Dat is persoonlijk.
Ik sta nu vaak 3x per dag onderde douche om te ontspannen.
Stofzuigen en traplopen is echt slecht voor je bekken dus goed opletten dat je niet verder overbelast.
5 jaar geleden
Ik zit nu merendeels op een fitnessbal ipv op een stoel. Vind het zelf veel fijner. Met meer belasting zoals traplopen, intensief schoonmaken, bukken en tillen doen mijn bekken meer pijn. Ik probeer daarom ook een paar dagen iets te doen en dan een weekje wat minder.
5 jaar geleden
Ik heb de fitness bal geprobeert maar krijg dan juist pijn onder de buik. De bal heb ik dus weggedaan. Ik heb geen bekkenpijn het is omdat ik sowieso al sport. Ik snap niet waarom traplopen niet goed zou zijn. Het is echt wel belangrijk om goed te blijven bewegen voor een goede bloed doorstroming. Probeer anders yoga oefeningen te doen, denk daarbij aan je ademhaling. Gecontroleerd bewegingen uitvoeren. Ik doe warming up, sport en daarna stretch en yoga. Pas wel op je buikspieren die moet je vermijden, schuine buikspieren mag je wel trainen.
5 jaar geleden
Ik heb de fitness bal geprobeert maar krijg dan juist pijn onder de buik. D ...
Omdat als je last van je bekken hebt, het belangrijk is dat je bekken zo stabiel mogelijk blijven. Met traplopen, en elke andere beweging waar je op 1 been staat, ben je natuurlijk instabiel. Dit kan de pijn verergeren.
Overigens zijn veel yoga oefeningen ook niet verstandig voor vrouwen met bekkenklachten, dit verschilt gewoon erg per persoon en zou iedereen willen aanraden dit vooral goed af te stemmen met de bekkenfysio!