13 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook, binnenkort afspraak met de huisarts, nog last van mn stuitje, bekken, veeeel haaruitval, iets klopt er nog niet.....
2 jaar geleden
Ja ik heb hier ook nog steeds heel veel last van. Dagelijks pijnstilling en ik kan mijn oude werk niet meer uitvoeren. Ik zit nog steeds thuis, in een traject. In afwachting wat er gaat komen en wat ik kan gaan doen. Ik heb in de horeca gewerkt altijd. Fysio oefeningen hielpen hier ook niet. Ben ook in het ziekenhuis geweest daar hebben ze foto's gemaakt en onderzocht, die dokter zei dat het ook 2 jaar kan duren tot het misschien weg is, sommige zijn er gelijk vanaf en sommige helaas niet.
2 jaar geleden
Reactie op Shirley Willemse
Hier ook, binnenkort afspraak met de huisarts, nog last van mn stuitje, bek ...
Herken mezelf hier heel erg in! Veel last van m’n stuitje! En laatst nog in m’n rug geschoten waar ik ook nog last van heb. Bovenop dun haar en je kijkt zo tegen m’n schedel aan 😢 niet leuk!
2 jaar geleden
Herkenbaar hier ook. Na mijn eerste zwangerschap 6 jaar geleden duurde het 3 jaar en een miskraam verder voordat ik zo goed als klachtenvrij was. Nu na mijn bevalling in juli 2021 nog steeds dagelijks klachten (en inderdaad haaruitval als een malle). Nu speelt mogelijk wel mee dat ik nog borstvoeding geef. Ik heb in februari op eigen verzoek via de huisarts uitgebreid bloedonderzoek laten doen en op basis van de uitkomsten wat extra supplementen genomen. Heeft een zeker wat energie opgeleverd. En nu is het vooral goed luisteren naar mijn lichaam en af en toe nog meer op de rem gaan staan (ik lig nog bijna elke middag een moment plat om m'n bekken te ontlasten). Ik heb de ervaring dat het na lange tijd nog altijd kan verbeteren, dus daar ga ik voor.
Bij mij helpt af en toe een behandeling bij de osteopaat heel goed. Wie weet kan je daar nog wat mee...
2 jaar geleden
Heel herkenbaar. Na de eerste nog lichte klachten. Na de tweede invaliderende klachten. De pijn en uitputting door de pijn met twee kleine kinderen waren mega zwaar. Revalidatie traject gedaan in Rotterdam, 2u van mijn huis. Heel veel geleerd. Aan het begin verplicht elke 1,5u 15 min. platte rust omdat alles overbelast was en overbelaste spieren kun je niet trainen. Lichte oefeningen die werden opgebouwd en therapie om inzicht te krijgen hoe het kan dat je (onbewust) de klachten in stand houdt. Daarna met kleine stapjes vooruit gegaan. En toen weer zwanger 😅. Nu ben ik verder hersteld dan 3 jaar na de tweede maar heb nog steeds klachten en zal ook niet helemaal weg gaan vrees ik maar wel veel leefbaarder.
Als de bekkenfysio niet genoeg oplevert zou ik verder gaan kijken. Het probleem is dat er geen duidelijk pad is, mijn huisarts had geen idee wat hij met me moest. Sommige gaan richting orthopeed, pijn injecties, foto’s Ed. Anderen gaan richting revalidatie arts. Zelf zou ik de laatste route kiezen.
2 jaar geleden
Hier ook na 15 maanden nog veel last van lage rugpijn (bekkenfysio gaf aan dat het om het si-gewricht gaat). Niks helpt. Alleen platliggen af en toe zorgt ervoor dat het niet nog meer pijn doet. En hoe gek ook, huisarts adviseerde om juist te blijven wandelen. In beweging blijven zonder te overbelasten.
2 jaar geleden
Hier ook, dochtertje is 15 maanden maar loop nog altijd maandelijks bij de fysio. Ik ben inmiddels aan mijn derde fysio, dus een keer switchen is een tip. Krijg je toch weer andere inzichten.
Dry needling, massage, blijven bewegen helpen me. En ik zit alleen nog maar op speciale stuitkussens. Vooral in de auto en tijdens mijn kantoorwerk. Lifesavers!
Tot slot; mijn fysio heeft de sylo-pen ontwikkeld en daar bewerk ik mijn spieren elke avond even mee. Hetzelfde effect als dry needling maar dan uiteraard niet door de huid heen.
Echt een tip: https://sylo-pen.com
2 jaar geleden
Hier ook een dochter van 15 maanden. Ik had vanaf week 10 zwangerschap al bekkenklachten, en nog steeds. Meermaals (lees heeeeel vaak) bij de fysio geweest, en een paar keer bij de osteopaat.
Het is iets waar ik dagelijk om moet denken, sta ik goed, loop ik goed, niet te snel draaien, niet verkeerd tillen, niet teveel huishouden in 1x willen doen, boodschappen doen we maar als "gezinsuitje" want de kar duwen is ook geen succes. Ik werk in de zorg en rolstoelen duwen gaat eigenlijk niet meer. Ook dan moet ik heel "bewust" duwen.
Ja ik zie het ook zeker als belemmering.. en zo te lezen ben ik ook zeker niet de enige😥😢
2 jaar geleden
Hier ook een mama met dezelfde klachten vandaag de huisarts gebeld of ik langs de neurologie kan. Wil een scan/foto van me rug en bekken.. ik kan niet meer werken met deze pijn. De laatste tijden straalt de pijn ook uit naar me been..
2 jaar geleden
Dames, wil toch even iets kwijt, wat ik eerder had willen beseffen: het is niet normaal nog zo lang klachten te hebben die je beperken. 6 mnd na je bevalling is het officieel chronisch en ga je dan nog niet vooruit met hulp van een bekkenfysio dan is het tijd andere stappen te ondernemen. Zet op papier in hoeverre je beperkt wordt, wat doe je allemaal niet meer of anders door je klachten. Waarbij heb je pijn. Waarschijnlijk denk je: het valt bij mij wel mee. Maar ik schrok mij kapot toen ik dit op een rijtje zette, maar had de pech een fysio te hebben die het allemaal bagataliseerde. Ga met dit lijstje naar de huisarts. Het is goed foto’s te laten maken maar in de allermeeste gevallen is daar niks op te zien. Dat is juist typisch voor bekkenklachten. Vraag vervolgens naar een verwijzing naar een revalidatie arts. Zelf heb ik hele goede ervaringen met spine&joint in Rotterdam. Heel erg ver weg van mijn huis maar werd gebracht en gehaald met de taxi, wat werd vergoedt.
Het aller aller ergste wat je jezelf aan kunt doen nu is door blijven bikkelen, je overbelast je spieren alleen maar meer waardoor je meer pijn krijgt en uiteindelijk kom je in een negatieve spiraal van pijn en uitputting en waarschijnlijk niet al te lieve gedachtes over jezelf en je lijf.
Heel veel succes en sterkte!