33 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb voor de kinderwagen gewoon wieg beddengoed. Maar wel even goed kijken. Want bijvoorbeeld de Joolz is wat langer en niet alles past mooi. Verder hebben we een universeel muskieten net een hele goedkope. Want we hadden met mijn zoon zo last van wespen. En anders konden we nooit een keer buiten zitten. Hij sliep ook vaak lekker buiten in de kinderwagen in de buitenlucht.
Parasol vond ik wel fijn in de zomer.
Regenhoes heb ik eigenlijk niet gebruikt. Als het regent ga ik toch niet zo snel een wandeling maken 😬. Een voetenzak is wel echt aan te raden. De maxicosi voetenzak gebruikte ik ook in de kinderwagen. Extra warm in de winter ipv dekentje. En als snel zat hij in het zit gedeelte en toen was het ook winter. Die voetenzak was wel heel fijn. De adapters voor de maxicosi heb ik ook wel veel gebruikt. Met korte uitstapjes vond ik dat heel handig. En hij viel altijd eindelijk in slaap in de auto als we er net waren. Bekerhouder ofzo heb ik niet gemist. Een goed tas die om de wagen kan is wel fijn. Heb je de baby spullen zo bij de hand. En als je een kleine boodschappen mand hebt een extra boodschappentas. Want boodschappen doe ik er super veel mee.
5 jaar geleden
Idd molton/hoeslaken dat je ook in de wieg zou gebruiken qua maat.
Verder hadden wij bij de oudste een voetenzak van koeka gekregen, was ik super blij mee. Maar de oudste is van november, ik verwacht de voetenzak in juli nog niet te gebruiken dus dan idd een lakentje en evt dekentje afhankelijk van het weer.
Dooky vond ik handiger dan een parasol.
Regenhoes heb ik ook en heb ik niet veel gebruikt maar het was wel echt handig om altijd bij te hebben voor als het ineens betrekt, het weer is zo onvoorspelbaar. En ook als het wat harder waait is het fijn.
Ik had ook zo'n spanner (ding om op te hangen met speeltjes er aan), dat vond mn dochter ook altijd super leuk dus dat kan Ik nog wel aanraden.
5 jaar geleden
Ik heb voor onze eerste een boodschappenmandje onderin, parasol, voetenzak, regenhoes en maxicosi klikkers gekocht zodat de maxi op het onderstel van de wagen kan als je heel even een winkel ingaat bijv. Dan hoeft niet je hele wagen mee of je kindje in en uit de maxi als het slaapt van even autorijden.
Nu ook een muskieten net gekocht wat goed past. (je krijgt een zomer kindje = muggen vliegen wespen etc kruipen overal in)
Qua beddengoed vind ik het commercieel om dat speciaal vóór je wagen te kopen :-/ heb er bij de eerste gewoon een grote hydrofiel strak om het matrasje gedaan en kon zo in de was als hij even spuugde. Verder lakentjes en een wollen en nu vóór de zomer een katoenen dekentje zoals je ook in bed zou gebruiken voor een evt wandeling waar het fris is. Voor evt slapen in de wagen gebruikte ik altijd een puckababy zak zoals hij in bed ook sliep. Dan ligt hij veilig en kan zich niet ergens indraaien.
5 jaar geleden
Wij hebben alleen adapters voor maxi cosi en een voetenzak... bij de eerste ook echt niet meer nodig gehad...
5 jaar geleden
Wij hebben voorlopig enkel adaptors maxicosi en wieglaken, wiegdeken en matrasbeschermer gekocht. Daarnaast ook een parasol. We krijgen wel regenhoezen, voetenzak, verzorgingstas gratis bij onze kinderwagen bij.
Ik twijfel nog over een muggennet, maar denk dat ik ga aankijken of het me praktisch lijkt of niet. En we het effectief nodig hebben voor ik dit aanschaf.
Een snachhouder leek me ook wel fijn, maar achteraf gezien bleek die voor de baby/peuter te zijn, niet de mama. 🤣
5 jaar geleden
Ik had voor in de “bak” altijd een molton om het matrasje en een hydrofiel doek onder t hoofdje .. verder had ik een lakentje met dekentje zoals op een bedje .. alleen had toen een december kindje dus ga nu even kijken hoe het weer is ..
Als verdere accessoire heb ik een regenhoes voor zowel bak als wandelwagen ..
En heb een muggen netje laatst gehaald voor de bak dacht is misschien handig !
5 jaar geleden
Wacht, ff serieus. Moet je nou ook al je kinderwagen aankleden? Ik heb een wikkeldoek gekocht en een matras. Dat is toch ook goed ?