39 Reacties

één jaar geleden

Dagelijks sudo smeren lijkt me ook niet goed? Zo kan zijn huidje nooit zelf een goede "weerstand" opbouwen

één jaar geleden

Klinkt raar maar mijn dochtertje heeft alleen baat bij vaseline smeren. Dan een dikke laag voor het slapen en de volgende ochtend bijna helemaal weg

één jaar geleden

Hier werkt alleen een beetje zinkzalf en dan talkpoeder (beide zwitsal). Paar maanden terug had hij ineens vaak beginnende uitslag of open wondjes en ook vanalles geprobeerd

één jaar geleden

Mijn zoontje krijgt zulke billen als zijn eczeem opvlamt en wanneer hij koemelk binnen krijgt. Bij hem gaat het dan helemaal open door de zure poep. Ik maak dan paar dagen zijn billetjes schoon met een Hydrofielewashandje met water en droog het daarna met een Hydrofieledoek en dan strooi ik er maïzena op. Dan is het zo weer weg.

één jaar geleden

Zou hij misschien niet over de naif billendoekjes kunnen of de kruitvat luiers.

één jaar geleden

Voor mijn oudste gebruik ik zwitsal sensitief doekjes, maar hier kan de jongste ook niet over. Krijg hij ook meteen kapotte billen Ik gebruik nu alleen waterdoekjes van voor hem. En bij hele erge uitslag.. doe ik zoals hier onder vermelde.

één jaar geleden

Reactie op Manu26

Zou hij misschien niet over de naif billendoekjes kunnen of de kruitvat lui ...
Ja hebben we wel eens over gedacht, alleen zou je het dan niet altijd verwachtten in plaats van dat het af en toe op vlamt?

één jaar geleden

Mijn zoontje krijgt dit juist van sudocreme. En van zure poep. Misschien de sudo eens weg laten. En even helemaal niets smeren en dan elke poep beurt bij het verschonen even een washandje met enkel water gebruiken na je billendoekjes?

één jaar geleden

Kan het misschien schimmel zijn ipv luieruitslag? Wij hebben toen een potje Daktarin gekocht voor ons kindje met hetzelfde probleem en dat sloeg meteen aan

één jaar geleden

Ik zou de sudocreme alleen gebruiken als hij ook echt uitslag heeft. Het beschermt de huid tegen plas en poep als het kapot is of rood is. Ik zou ook denken aan een schimmel of gevoeligheid voor een product? Ik maak m'n zoontje vaak wel droog na het verschonen met die billendoekjes, soms zijn ze best nat en dan gebruik ik een hydrofiele doek om t droog te deppen. Heb je al eens gekeken naar voedsel en wanneer er dan uitslag kwam, misschien is de ene keer de ontlasting net iets zuurder dan de andere keer. Hoe vaak verschoon je hem per dag? Kan dat evt vaker? Heeft ie misschien te warme of strakke kleding aan dat het teveel broeit?

één jaar geleden

Reactie op happy24

Mijn zoontje krijgt dit juist van sudocreme. En van zure poep. Misschien d ...
Hier ook uitslag van de sudo!! Wij gebruiken eigenlijk altijd Shea butter maar ze was dit weekend bij oma en die heeft sudo erop gesmeerd en gelijk de billen weer kapot! 🥺 & ook good to know: knetter veel kinderen zijn gevoelig voor zure producten zoals tomaten en paprika! Kijk ook eens in zijn dieet hoeveel hij er hiervan binnenkrijgt en of dat misschien een trigger is (hier namelijk wel…)

één jaar geleden

Kijk eens na waneer het komt.. hier rondere billen na sterk gekruid eten.. dan moet ik het echt geen 10 min in de luier laten dan rode billen en anders nauwelijks tot nooit tegenwoordig! Verder gebruik ik ook liever bepanthen dan sudo

één jaar geleden

Hier ook een dochter die slecht tegen sudo kan...huid droogt juist uit/word schraal doordat het vocht onttrekt 😬 Wij zijn fan van Weleda calendulan billlenzalf 😊 Of Bepanthen, maar liever nog Weleda Verder kan het misschien iets in het eten zijn idd...of iets van tanden/kiezen misschien?

één jaar geleden

Ik zweer bij maizena poeder, gewoon op de billetjes, flinke laag. Voor ons is dit het enige wat werkt. Ik heb wel eens gehoord dat crème ook verstikkend kan werken, zeker met een dikke laag waardoor de huid niet echt hersteld.

één jaar geleden

Het kan een schimmel zijn. Misschien eventueel langs de huisarts. Verder na het verschonen goed drogen en maizena zetten kan ook helpen. Ik gebruik soms bepanthen

één jaar geleden

Lastig want je zou van alles kunnen proberen… andere luiers, andere billendoekjes, enz. Maar het zou inderdaad ook een schimmeltje kunnen zijn. Die kan rustiger worden onder andere omstandigheden en weer oplaaien bij gunstigere voor de schimmel. Veel succes, hopelijk voor jullie en je kindje gaat het snel beter.. als het echt luieruitslag is werkt hier een laagje baby olie met eroverheen een laagje sudocreme 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Reactie op 24babywatcher

Hier ook uitslag van de sudo!! Wij gebruiken eigenlijk altijd Shea butter m ...
Ja eten dachten wij ook, maar we kwamen er maar niet achter. Paprika hebben we inderdaad vrij geregeld of af en toe eens snack tomaatjes, niet dagelijks maar dat zou dus wel de trigger kunnen zijn. Tnx voor de tip!

één jaar geleden

Reactie op TommieNic2021

Ik zou de sudocreme alleen gebruiken als hij ook echt uitslag heeft. Het b ...
Ja we gebruiken het zodra we zien dat de billen weer meer geïrriteerd raken/roodheid, maar dit is echt meerdere keren per week. Schimmel heb ik niet eerder over gedacht, zou daarover inderdaad eens de huisarts kunnen bellen. Verwachtte dat schimmel er anders uit zou zien. Qua verschonen, na het opstaan, meteen nieuwe luier als hij heeft gepoept, en vaak voor het slapen (middagdutje). Dat is tussen 08.00 en 20.00 zo'n 5 luiers en soms snachts nog als hij wakker wordt.

één jaar geleden

Reactie op Maart_je

Ja we gebruiken het zodra we zien dat de billen weer meer geïrriteerd raken ...
Dan zou ik echt eens de sudo crème weglaten. Als je wel iets wilt smeren zou je calendulan kunnen proberen. Maar misschien is eens even ‘droog’ laten net zo fijn.

één jaar geleden

Ik zie al veel goeie tips, maar zou zekers eens andere zalf proberen of doekjes geheel zonder parfum. Bijv van waterwipes of zelfs uitwasbare.