12 Reacties
5 jaar geleden
Massages rug, buik worden zoiezo afgeraden omdat ze je bevalling kunnen opwekken
5 jaar geleden
Mag ik cuppen tijdens de zwangerschap?
Tijdens de zwangerschap kun je de cups gebruiken voor de benen en de billen. Het is niet de bedoeling om op je buik te gaan cuppen. Bij twijfel altijd overleggen met de huisarts of gynaecoloog/verloskundige.
5 jaar geleden
Afgezien van of dit verantwoord is ivm afvalstoffen, vraag ik me af of je er überhaupt striae mee gaat kunnen voorkomen. Dit ontstaat als je huid te snel groeit en het bindweefsel niet mee kan rekken. Maar door die massage zet je juist extra druk op een toch al uitgerekt stuk, het lijkt mij dan dus juist dat je het er eerder erger van maakt?
Of je striae krijgt is echt erfelijk, als je bindweefsel flexibel genoeg is rekt het mee en anders scheurt het... Je kunt hier van buitenaf echt weinig invloed op uitoefenen helaas. Genoeg drinken en goede vetten gebruiken zodat je lijf het zelf soepel kan houden.
5 jaar geleden
Wat maakt striae uit, je krijgt er toch wat moois voor terug. Ik zit eronder en schaam me niet. Heb straks 3 prachtige kids. Zou de gok niet nemen! 😊
5 jaar geleden
Hoi,
zelf geef ik Cupping massages en ik raad het zwangere vrouwen af ivm de afvalstoffen die inderdaad vrijkomen. Ik zou het risico niet nemen. Na je zwangerschap helpt het wel om evt Striae te verfraaien. Maar zelf kun je dit moeilijk doen en ik zou het laten doen voor het beste resultaat. En die ervaring heb ik zeker.
Voor nu zou ik geen risico nemen! Het helpt inderdaad ook niet om striae te voorkomen bij zwangerschap.
5 jaar geleden
Hoi, als ik een lichaams massage neem is dit slecht tijdens de zwangerschap?
5 jaar geleden
Reactie op Babynummer4
Hoi, als ik een lichaams massage neem is dit slecht tijdens de zwangerschap ...
Als je bij het boeken aangeeft dat he zwanger bent, kun je waarschijnlijk niet eens een afspraak maken.
Je kunt wel even op internet kijken voor speciale zwangerschaps massage. Daarbij lig je op je rug op een speciale stoel. En ze houden rekening met alle plekken waar je evt meer last zou kunnen krijgen.
Ik weet niet meer exact waarom het niet goed is. Maar je kunt bijv ook niet meer goed op je buik op zo'n tafel liggen, en als ze dan op je rug gaan duwen komt die druk toch op je buik ook...