26 Reacties

5 jaar geleden

Ja ik heb een blaasontsteking gehad. Ik had buikkrampen. De uitslag van m’n urine onderzoek duurde 1,5 week waardoor ik er alweer vanaf was. In overleg met de arts in het ziekenhuis besloten de medicijnen niet in te nemen. Ik had voor de zekerheid furabid meegekregen, maar bijwerking was haaruitval zeiden ze. Dus ik dacht dat is wel sterk spul dan. Op internet op gezocht en mensen werden er nog zieker van, maar waren wel van de krampen af. Later nog met mn VK besproken en die zei ook dat dit soort dingen meestal vanzelf weer overgaan. Alleen als het echt langer duurt moet je wel aan de antibiotica anders kan je een nierbekkenontsteking oid oplopen. Voor mij voelde t ook niet goed medicijnen in te nemen.

5 jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Ja ik heb een blaasontsteking gehad. Ik had buikkrampen. De uitslag van m’n ...
Bedankt voor je antwoord! 😊 Wat grappig is, is dat ik helemaal geen symptonen heb van blaasontsteking (geen krampen, pijn, kleine beetjes maar vaak plassen etc). En dit soort verhalen heb ik inderdaad eerder heel veel gelezen vandaar dat ik heel veel twijfelde, medicijnen zijn toch wel chemische troep waardoor ik het gevaarlijk vind met zwangerschap. Ik ga de ontsteking tot mn volgende urine controle proberen weg te drinken met veel water en cranberrysap met hoop dat het werkt.

5 jaar geleden

Ik had het ook , mijn huisarts wilde ik eerst dat ik het probeerde met cranberry sap en/of pillen. En na een week weer “schoon” dus ook zonder antibiotica eraf gekomen 🙂

5 jaar geleden

Ik heb ook nooit last van mijn blaasontstekingen, en loop nu met een nierbekkenontsteking. En geloof me dat is geen pretje. De huisarts laat je niet voor niks antibiotica nemen.

5 jaar geleden

Reactie op Eca2149

Bedankt voor je antwoord! 😊 Wat grappig is, is dat ik helemaal geen sympto ...
Als ze je een antibiotica voor schrijven zou ik die zeker nemen. Ik snap je angst maar als je een kuurtje hebt heb je grote kans dat het met drinken niet weg gaat.. en de meeste mensen hebben geen klachten van een blaasontsteking. Ik heb dit zelf ook gehad. Maar ze passen de dosering en alles aan voor je zwangerschap.. mijn vk zei je kan beter behandelen met antibiotica want die pakt echt alleen de bacterie aan en de baby heeft er geen last van. Want als je er te lang mee blijft door lopen.. in jou geval best link omdat je geen symptomen hebt, kan je nierbekke ontsteking krijgen dan heb je dus kans op vroeggeboorte... ik heb deze zwangerschap al 2x antibiotica moeten slikken... en de baby doet het hartstikke goed dus vertrouw aub op de dokter😘 succes

5 jaar geleden

Hier hetzelfde .. blaasontsteking volgend test urine maar geen enkele symptoom .. dokter raadde me toch een kuurtje antibiotica voor en na 5 dagen was het verdwenen. Echt gek, nooit gedacht dat je dit kon hebben zonder er iets van te voelen

5 jaar geleden

Ik heb ook nooit last van mijn blaasontstekingen, en loop nu met een nierbe ...
Wat vervelend voor je, heel veel sterkte! Hoe ben je erachter gekomen dat je nierbekkenontsteking hebt als ik vragen mag?

5 jaar geleden

Ik heb ook nooit last van mijn blaasontstekingen, en loop nu met een nierbe ...
Wat vervelend voor je, heel veel sterkte😞! Hoe ben je erachter gekomen dat je nierbekkenontsteking hebt als ik vragen mag?

5 jaar geleden

Reactie op Firstbebie

Als ze je een antibiotica voor schrijven zou ik die zeker nemen. Ik snap je ...
Dankjewel! Van de andere kant ben ik daar inderdaad ook heel bang voor.. Heb je wel bijwerkingen gehad van de antibiotica? Jij ook heel veel succes, en een gezonde zwangerschap toegewenst 🌸

5 jaar geleden

Reactie op sannevw88

Hier hetzelfde .. blaasontsteking volgend test urine maar geen enkele sympt ...
Ja heel raar, voordat ik zwanger was had ik vaak last van blaasontsteking waarbij ik echt bijna flauw viel van de pijn en steken in mijn onderbuik. Vond het nu zo gek dat ik niks voelde, maar het kan dus wel.. Heel veel succes met je zwangerschap 🌸

5 jaar geleden

Reactie op Sanne_V2020

Ik had het ook , mijn huisarts wilde ik eerst dat ik het probeerde met cran ...
Oh heerlijk is dat! Ik hoop dat je het ook niet meer krijgt. Fijne zwangerschap toegewenst 🌸

5 jaar geleden

Reactie op Eca2149

Dankjewel! Van de andere kant ben ik daar inderdaad ook heel bang voor.. He ...
Ik heb ook antibiotica gehad voor een blaasontsteking waar ik vrijwel geen last van had (ook vaker gehad voor de zwangerschap en toen altijd heftige symptomen gehad). Ik had geen bijwerkingen van de antibiotica en ik zou ze de volgende keer ook weer nemen, een nierbekkenontsteking kan namelijk wel gevaarlijk zijn voor je kindje maar de antibiotica niet.

5 jaar geleden

Iedere ochtend op een nuchtere maag een goed glas cranberrysap drinken heeft voor mij wonderen gedaan!

5 jaar geleden

Ik heb er al twee gehad tijdens mijn zwangerschap. Telkens antibiotica genomen. Het is echt veilig voor je baby. Laat je het onbehandeld, verhoogt het risico op een nierontsteking en dat is heel gevaarlijk.

5 jaar geleden

Ik heb zelf van die urine stripjes waarmee je kan kijken of je nitriet/bloed/ontsteking in je urine hebt. Ik vind het ideaal want ik heb juist vaak het gevoel dat ik blaasontsteking heb en dan heb ik het niet en is ie een beetje gevoelig.

5 jaar geleden

Ik heb zelf van die urine stripjes waarmee je kan kijken of je nitriet/bloe ...
Mag ik vragen waar je die kan kopen

5 jaar geleden

Reactie op Eca2149

Wat vervelend voor je, heel veel sterkte! Hoe ben je erachter gekomen dat j ...
Ik dacht altijd dat ik last van mijn darmen had, maar werd laatst wakker met ontzettend veel last van mijn zij en rug. Ik heb vaker nierbekkenontsteking gehad. En ik herkende gelijk. Urine wordt gecontroleerd bij de huisarts en verder op kweek gezet. Intussen begonnen met de antibiotica.

5 jaar geleden

Ik heb gezocht namelijk maar vond ze nogal aan de prijs vandaar mischien heeft u andere en heb ik verkeerd gekeken

5 jaar geleden

Reactie op ManonsvV

Iedere ochtend op een nuchtere maag een goed glas cranberrysap drinken heef ...
Wat goed! Ik ga het morgen ochtend gelijk proberen dankjewel 😊

5 jaar geleden

Super handig inderdaad! Weet jij misschien hoe het heet? Dan kan ik het gelijk bestellen dankjewel🥰