13 Reacties

5 jaar geleden

Ervaring met medicatie heb ik niet! Maar ik zit sinds vandaag met blaasontsteking en ik word er HELEMAAL gek van. 2 liter gedronken en zolang mogelijk gewacht maar denk dat ik morgen de huisarts ga bellen

5 jaar geleden

Een blaasontsteking gehad in week 2. 5 dagen achter elkaar 2,5 liter gedronken(thee en limonade). Na 5 dagen was mijn blaasontsteking weg. Huisarts wilde liever geen antibiotica geven.

5 jaar geleden

Ik ben zelf doktersassistente en een kuur wordt ook eerder uitgeschreven aan een zwangeren dan aan een niet zwangeren.. dan is het idd ook weg te drinken maar ik zou zeker beginnen straks loop je met een nierbekkenontsteking

5 jaar geleden

Hey! Ik herken jou verhaal helemaal... Iedere ochtend word ik gek van een branderig gevoel bij m’n blaas!! Heeeel erg irritant... Niet echt pijn, maar zeer ongemakkelijk... Als ik daarna drink dan is dit gevoel ook weer weg, tot de ochtend erna.... Helaas kan de huisarts niks vinden in m’n urine! Hoe is het nu bij jou en wat helpt voor jou?

5 jaar geleden

Ik zit ook sinds gisteren aan furabid, ik ben er wel heel blij mee, het is al begonnen naar 1 van mijn nieren te trekken en dat wil je echt niet tijdens de zwangerschap. Ik had ook hele vage symptomen en bij de eerste test (overdag) hebben ze niks gevonden maar bij een 2e met ochtendurine was het heel duidelijk. Dus als het overdag is getest maar je hebt nog steeds symptomen kun je ook nog een keer ochtend urine laten testen!

5 jaar geleden

Ik heb heel vaak last van blaasontsteking ook voor de zwangerschap. Krijg hiervoor altijd monuril. Nu al 2 x blaasonteking gehad tijdens de zwangerschap waarvoor furabid en cyprofloxacine. Beide veilig in het eerste trimester. Bij 35 weken wordt ik wel getest op GBS. Als je drager bent van deze bacterie kan je kindje bij de geboorte een infectie oplopen wat kan leiden tot hersenvlies ontsteking ect. Aangezien ik hier vaker last van heb wordt ik hier op getest.

5 jaar geleden

Furabid mag niet geslikt worden bij een zwangerschap dit kan schade bij de baby toebrengen! Ik heb heel vaak blaasontsteking en de laatste keer werd ik hier op aangesproken (stond in het systeem dat we kinderwens hadde) ik heb in mijn vorige zwangerschap ook blaasontsteking gehad en kreeg andere medicatie absoluut geen furabid die heb ik normaal altijd namelijk 😊

5 jaar geleden

Volgens farmatherapeutisch kompas is het veilig om het te gebruiken ( zeker 1e trimester) alleen wordt het rond en tijdens de bevalling afgeraden. Ik ben hier voor bij de gynaecoloog geweest en ook bij de uroloog. Ik heb het gebruikt en maak me er ook geen zorgen over. Maar je kan altijd nogmaals de apotheek bellen die krijgen een melding.

5 jaar geleden

Reactie op Djo19

Furabid mag niet geslikt worden bij een zwangerschap dit kan schade bij de ...
Okee wel vreemd. Overal staat het dat het geen kwaad kan zelfs in de bijsluiter. En de huisarts weet dat ik zwanger ben dus krijg het niet voor niks. Dit is 1 van de eerste reacties die ik ergens lees die zegt dat het niet mag dus snap het niet echt meer🤔😬

5 jaar geleden

Je bent idd sneller vatbaar voor blaasontsteking nu je zwanger bent, ik heb het tijdens mn 1e zws maanden gehad. Het helpt echt om meer te drinken, en evt ocean spray cranberry sap te drinken. Dat helpt soms ook. En bij elke aandrang gaan plassen. Medicatie zou ik alleen iom je verloskundige doen, zij weten vaak beter wat je wel en niet kunt combineren dan je huisarts. Die heeft niet dagelijks zwangere dames in de praktijk. Succes hoor niet fijn als je niet lekker bent

5 jaar geleden

Heb de apotheek even gebeld die het recept hebben mee gegeven en ook die zegt dat je het gewoon veilig kan slikken in het begin van je zwangerschap alleen in de laatste 2 weken word het afgeraden omdat je kindje dan bloedarmoede kan krijgen bij de geboorte

5 jaar geleden

Reactie op Liefdesbaby21

Heb de apotheek even gebeld die het recept hebben mee gegeven en ook die ze ...
Dit klopt naar mijn weten. Dit is wat zowel de uroloog als de gynaecoloog mij heeft verteld.

5 jaar geleden

Ik heb vanaf me 8e tot nu 26e elke maand blaasontsteking is niet meer te verhelpen ik gebruik ook geen medicijnen meer want ben immuun geworden voor antibiotica. Ik drink sinds ik zwanger ben cranberry sap en moet zegen dat het goed helpt en nog geen blaasontsteking heb gehad roep niet te hard