18 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb een boxkleed van baby’s only!

5 jaar geleden

Wij hebben de box gekocht bij Babypark, en hebben daar een bijpassend matrasje bij genomen, van 4 cm dik. Daarop natuurlijk ook nog een boxkleed haha 😊

5 jaar geleden

Is dat nodig? Een matras EN een boxkleed?

5 jaar geleden

Nooit gehad hier, alleen een boxkleed. In het begin legden wij wel een babynestje in de box.

5 jaar geleden

Wij hebben een dik boxkleed en ons zoontje lag soms op het voedingskussen waar ik een hoes voor had gekocht. Dan maak je er een een soort kussentje van.

5 jaar geleden

Wij hebben voor ons oudste 4 jaar geleden een box gekocht bij de babydump. De verkoper vond een matrasje onzin als je er ook een boxkleed in hebt maar we hebben er toch eentje bij gekocht. Ik vind zelf een boxkleed veel te dun aangezien ze er overdag ook wel veel slaapjes in doen.

5 jaar geleden

Wij hebben ook een boxmatrax met daarop een boxkleed. Ligt net even wat zachter, ook als ie in slaap valt. Destijds bij babydump gekocht, nu voor de 2e gebruiken we 'm weer.

5 jaar geleden

Wij gebruikten altijd alleen een boxkleed. Wel een lekkere dikke. Matrasje is dan echt niet nodig

5 jaar geleden

Reactie op Ianne

Wij hebben een dik boxkleed en ons zoontje lag soms op het voedingskussen w ...
Wat een slim idee, ik zat ook al te denken hoe ik het ga doen. Soms kom je zelf niet op het idee he haha

5 jaar geleden

Ik heb gelezen dat een boxmatras de ontwikkeling richting draaien en kruipen bemoeilijkt (Probeer zelf maar eens een push up te doen op een matras in plaats van op de grond). Om die reden hebben wij een boxkleed. Wij maakten ook weleens een nestje van het voedingskussen, maar ons kindje lag ook heerlijk gewoon op het kleed (en speelt er nu heerlijk op).

5 jaar geleden

Ik heb een boxkleed en in het begin leg in ze in een babynestje in de box

5 jaar geleden

Wij hebben voor onze dochter nooit een boxmatras gehad, alleen een extra dik boxkleed. In het begin doen ze vaak nog wel regelmatig een kort slaapje in de box, dan gaat ons mannetje in de box in zijn babynestje. Ik vind het persoonlijk een beetje geldklopperij, tenzij je natuurlijk heel regelmatig je kindje in de box wil laten slapen, dan is een goed matrasje wel slim misschien.

5 jaar geleden

Wij zijn van plan om in het begin ons kleintje in de box te laten slapen voor dutjes overdag (als ze het zelf ook wilt natuurlijk) ipv in een wieg omdat we geen plek hebben voor zowel een wieg als box beneden. De winkel raadde ons dus wel een matras aan, en wij hebben gewoon een klassieke koudschuimmatras hiervoor gekocht. Zo lang de box hiervoor gebruikt wordt, gaven ze ook aan om nog geen boxkleed te gebruiken omdat je die anders elke 2 dagen mag wassen bij ongelukjes. Zodra de box meer om te spelen wordt, en de kleine begint te staan etc, raden ze wel aan om de matras er uit te halen en enkel het boxkleed te leggen. Dit ook zodat ze minder weg gaat zakken etc wat beter is voor de ontwikkeling van de voetjes enzo. Dit klonk heel erg logisch voor ons en zo gaan wij het dus doen. 😊

5 jaar geleden

Wij hebben een mozeswiegje (mand met handvatten) die ik in de box kan zetten voor slaapjes beneden; daar zit een matras in. En verder in de box alleen een kleed. Ik heb ook een schapenvacht (medicinaal gelooid) daar kan hij ook in het begin heerlijk op slapen. Matrasje is dan niet nodig.

5 jaar geleden

Reactie op HollyJolly

Wij zijn van plan om in het begin ons kleintje in de box te laten slapen vo ...
Hier sliepen ze gewoon op 2 boxkleden bovenop elkaar.. hydrofiel erop voor spuug ongelukjes en je hoeft (meestal) alleen maar de hydrofiel te wassen