7 Reacties
2 maanden geleden
Kleine trommel met fruit (appel is hier favoriet) soms doe ik er kleine rijstwafeltjes, rozijntjes bij. Grote trommel met vakjes 3x brood, schijfjes komkommer en een paar luchtige crackers. Ik doe soms ter afwisseling zijn brood en komkommer aan een stokje. Of met een figuurtje prik ik zijn brood uit.
2 maanden geleden
Kleine bakje fruit wat ze wilt voor s’ochtends
En voor de lunch broodtrommel met 2 broodjes mag ze kiezen wat ze wilt en dan vaak komkommer en/of paprika
Ik doe niet zo bijzonder doet ze thuis ook niet.
Ze eet altijd alles op
En drinken limonade zonder suiker en als dat op is kan ze water er in doen
2 maanden geleden
In fruitbakje meestal appel en druiven (favoriet).
Als lunch 2 boterhammen of 1 wrap kipfilet/zuivelspread en 1 boterham. Daarbij soms nog een mini krentebol of ontbijtkoek en paar stukjes komkommer
2 maanden geleden
Voor de ochtend altijd fruit wat hij gewoon met de handen kan eten - al gepeld of geschild dus. Soms doe ik daar nog wat rozijntjes bij. Mandarijn, appel, druiven en zulks zijn nu een hit bij hem. Dingen als Mango of kiwi durf ik nog niet mee te geven, nat gedoe ;) Dat eet hij lekker thuis..
Voor de lunch:
- 1 broodje of 2 boterhammen, beleg wissel ik af. Maar vaak pindakaas, vleeswaren en soms hagelslag.. want de laatste is eigenlijk niet de bedoeling begreep ik van school.
- vaak nog een paar kleine pannenkoekjes (gemaakt van banaan, wortel, ei, zelfrijzend bakmeel en kaneel) Ik heb de juf er nog niet over gehoord, dus geloof dat ze het wel oke vinden ;)
- Beetje rauwkost; tomaatjes, komkommer, paprika of wortel
- Meestal ook nog wat druiven of blauwe bessen
Qua drinken krijgt hij sporadisch limonade mee, meestal gewoon water. Want eigenlijk drinkt hij dat net zo lief.
Vaak zit er los ook nog wel een krentenbol of zo'n los verpakte ontbijtkoek in zijn tas, maar die komt meestal ook weer mee terug naar huis ;)
Babybel hebben we wel in huis en vraag hem geregeld of hij een gekookt ei mee wil. Maar dat hoeft hij allemaal niet op school. Wrap ook regelmatig gevraagd, maar dat eet hij alleen op de BSO blijkbaar.. hahaha.
Zijn ze bij jullie moeilijk met wat je meegeeft? De leerkrachten bedoel ik dan. Wij hebben de eerste week een brief gekregen dat ze gezond moeten eten. Vandaar dus mijn opmerking dat hagelslag eigenlijk niet de bedoeling is.
vorige week
Bakje fruit voor de korte pauze.
Tussen de middag wisselen we af met ontbijtkoek of een rijstenwafel en altijd een boterham mee met de ene keer zoet andere keer hartig beleg.
Babybel
Boterham of een bolletje.
Drinken pakje melk en de ene keer water andere keer siroopje 0 procent suiker.