6 Reacties

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft al sinds hij 10 maanden was buisjes! Het heeft niet geleid tot nooit meer oorontsteking, maar wel minder heftig en te behandelen met oordruppels ipv hele kuur antibiotica. En ze zitten er al tien maanden in dus dat valt ons ook mee. De ingreep is even een ochtendje vervelend, maar de dag erna alweer zichzelf. Wij hebben spijt dat niet ook de neusamandelen weg zijn gehaald toen, want dat zit nu nog in de weg met slapen (veel snurken en met mond open slapen). Maar als het goed is kijkt de kno daar ook naar.

één jaar geleden

Nog geen ervaring.. In januari zijn we bij de kno arts geweest en volgende week kunnen we bij de anesthesist terecht...🤨 Maar goed, de kno heeft mij verteld dat de hoeveelheid oorontstekingen niet afneemt. De buisjes zorgen ervoor dat de druk (die dus pijn doet) niet op kan bouwen. Mocht er dan een loopoor zijn dan moet je meteen starten met oordruppels. Daarnaast gaf de huisarts en de kno ook nog een keer het advies, dat doen we dus nu ook heel consequent, om zoutoplossing te gebruiken zodra hij verkouden is. Misschien dat je die tip nog niet had gekregen? Mijn huisarts zei ook, hij heeft het wel erg vaak en alleen met anti biotica ging het ook echt over anders niet. Dus daarom zijn wij bij de kno geweest. Hopelijk hoeven jullie niet zo lang te wachten..

één jaar geleden

Wij zijn, tegen verwachting in, niet doorgestuurd door de huisarts. Zijn al weken in de weer met loop oren, oorontsteking. Druppels en antibiotica als een aantal keren gehad maar het hersteld niet. Maar de oorpijn blijft. Gelukkig is ons zoontje wel vrolijk en hoort hij alles goed voor zover we kunnen inschatten. Tegelijkertijd zit hij continue aan z'n oortjes en is het au au.. Misschien is het dan (nog) niet erg genoeg.

één jaar geleden

Reactie op Famke123

Wij zijn, tegen verwachting in, niet doorgestuurd door de huisarts. Zijn al ...
Als je er zelf genoeg van hebt kan je gewoon aan de huisarts vragen dat jullie er toch echt is een kno arts naar willen laten kijken. Wij hebben ook een tijd gesukkeld en toen gezegt als het hierna niet overgaat willen we worden doorverwezen. En toen we bij de kno kwamen zeiden ze meteen ja hoor dat worden buisjes😅 helaas is er nu na een half jaar 1 uitgevallen maar het voordeel is als je bij de kno ij behandeling bent kan je gelijk naar daar bellen als er iets is ipv de huisarts. Het is niet altijd leuk maar beetje streng zijn mag wel😁

één jaar geleden

Mijn zoontje van 20 maanden heeft ruim 2 weken geleden buisjes gekregen en zijn neusamandelen zijn verwijderd. De huisarts deed moeilijker dan de KNO arts. De KNO arts stelde tijdens het eerste bezoek meteen voor om buisjes te plaatsen en de neusamandelen weg te halen. Mijn zoon had sinds december non stop oorontstekingen. Sinds hij de ingreep heeft gehad, is hij weer vrolijk en ontspannen. Blijkbaar voelde hij zich heel rot. 2,5 weken na het bezoek bij KNO arts is mijn zoon behandeld; er was een plekje vrijgekomen.

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook buisjes en de Neusamandel geschraapt. Hij heeft alleen wat last gehad van de narcose