Wat vinden jullie van de naam Beer voor een jongen?
Wij vinden hem zelf super lief en stoer, maar twijfelen vanwege de associaties: met een beertje natuurlijk, maar ook dat het in het engels bier betekent. En hoe zou het later op zn sollicitatiebrieven staan als hij met Beer moet ondertekenen?
Wat vinden jullie?
We hebben al een zoontje die Jens heet.
Ik vind het een leuke naam maar zou hem nooit kiezen. Inderdaad vanwege sollicitaties etc later. Voor een volwassen man vind ik het niet leuk.
Maar het blijft jouw keuze uiteraard 😘
Ik zou het persoonlijk niet doen denk ik. Ook als ik jullie punten al lees vind ik het een lastige! Je wil ook niet dat je kind last krijgt van z'n naam😬
Ik vind persoonlijk namen als Beer en Wolf meer honden namen. Als ze klein zijn is het misschien nog leuk, maar als volwassene zou ik zo iemand toch minder serieus nemen
Als kind klinkt het schattig en leuk, maar vanaf de basisschool vind ik het eigenlijk een beetje zielig om Beer te heten. Maar meningen over namen zullen altijd verschillen.
Misschien geschreven op zijn Engels: Bear? Zoals Bear Grylls. Haalt misschien ook het beertje/bier idee weg?
Ik vind het ook lief en stoer. Gebruik het vaak liefkozend tegen grotere mannen in mijn omgeving 😝
Succes 🍀❤️
Wat ik zelf doe bij het bedenken van een naam is mij ook afvragen hoe mijn kind het op z'n 18e of 30ste zou vinden om zo te heten. Wellicht helpt dat bij het maken van de keuze?
De naam Beer ben ik 1x tegengekomen bij een man van toen 19. Het is in bet begin idd wel wennen om iemand zo aan te spreken. Voor hem zelf leek het geen probleem. Hij is een creatief en uniek persoon met een hele unieke naam. Het is dus maar net hoe je het gaat bekijken.
Ik vind de naam leuk...alleen hebben we hier in de buurt een hond die Beer heet.......anderzijds ben ik erachter gekomen dat de tweede naam van ons meisje River....dat ook een hond zo heet hier...jammer dan.....ik denk niet meteen aan bier....maar misschien wordt hij later wel aangesproken met Beertje.. lastig deze..
Bij het geven van een naam moet je altijd bedenken of hij/zij ermee gepest kan worden, vind ik. Dat het leuk en uniek klinkt, is niet voldoende🙂 verder alle respect voor ieders naamkeuze.
Ik zeg doen! Er heten genoeg mensen beer, wolf, valentijn etc, wat echt geen probleem is. Bij bijna elke naam is er wat te verzinnen waardoor een kind gepest kan worden.