452 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Famke123
Wat leuk om van jullie te horen.
Hier sinds een maand of 4 een doorslapen. ...
Nee helemaal niets meer. Dochter is totaal niet van de melk of wat dan ook. Ook niet meer van mijn eigen melk die ik nu weer heb van onze 3e. Baal dan wel dat ik haar geen bv meer kan geven, want ging super goed aan de borst tot ik zwanger werd 🙄 nou ja, het zij zo. Hier merken we nu dat ze toch wat gaat uitproberen. De hele tijd ‘mamaaaa’ of ‘papaaa’ roepen of met een zielig stemmetje. Mijn man heeft nu een paar keer tegen haar gezegd dat ze de keus heeft dat ze gaat liggen en stil is en hij nog even bij haar blijft staan of hij gaat weg als ze blijft kletsen en huilen. Tot nu toe werkt dat best goed 🤗
één jaar geleden
Reactie op Famke123
Dat klinkt goed :) ik geef voor het slapengaan nog 30 cc verse volle melk aangelengd met 120 cc water. Dat heeft hij echt nodig om even af te schakelen van de dag. Maar baal ervan want het is ook nog niet gelukt om erna tanden te poetsen. Dus dat doen we nu ervoor 🤦🏻♀️ Dacht wel eens proberen om gewoon water uit de fles te geven. Gaat vlgs mij meer om het zuigen dan het drinken
één jaar geleden
Reactie op Famke123
Ik geef nog borstvoeding. S’nachts roept ze dus ook altijd om mij. Ik ben tegenwoordig wel steeds strenger en neem ook een fles gevuld met water mee. Als ze wakker word mag mijn man eerst proberen om daar een slokje van te geven en daarna ga ik pas naar haar toe… want zij is zo verslaafd aan haar moeder dat ze snachts het liefst 10x aan de borst gaat😅
één jaar geleden
Ik overweeg om hier een slaaptraining in te zetten. Max is rond 00.30u wakker, wil drinken en op schoot zitten, na 45 minuten tot 60 minuten valt hij in slaap en kan ik hem terug leggen, hij slaapt dan tot 4.00u en dan hetzelfde verhaal. Het gaat mij opbreken.
Kreeg de tip om de methode van Dr Estivill te gaan toepassen. Iemand ervaring op deze leeftijd?
Hoelang duurde het tot het effect heeft?
één jaar geleden
Reactie op Preitaart
En toen drukte ik op versturen in plaats van enter. Hoe gaat het bij jullie ...
Lang geleden hè?!
Wat goed om te horen dat jullie zo'n goede nacht hebben gehad! Is hij normaal 's nachts nog wakker?
Hier ging het heel goed met dutje overdag en ook 's nachts. Maar hebben 3 weken geleden een weekend in het ziekenhuis gelogeerd waardoor hij 's nachts spookt of 's ochtends erg vroeg wakker is.. we moeten hier weer even door de zure appel heen, maar hopelijk heeft hij snel weer zn rust.
Gaan binnenkort ook over naar een ander kamertje met een peuterbed. Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. Als er tips zijn.....
één jaar geleden
Reactie op juliguppie
Lang geleden hè?!
Wat goed om te horen dat jullie zo'n goede nacht hebben ...
Oh zo’n lang ziekenhuisbezoek kan een lange nasleep hebben inderdaad, hopelijk kunnen jullie snel weer allemaal lekker rustig slapen.
Wij willen binnenkort ook eens een kinderkamer gaan maken en dan zal de kleine ook over gaan naar een gewoon bed. Nu ligt hij nog naast ons in zijn ledikant, met een lage zijkant waardoor hij via ons bed er zelf uit kan klauteren. Ik heb dus nog geen tips voor de overgang naar een peuter bed 😄
De kleine hier slaapt wisselend. Ongeveer de helft van de nachten slaapt hij door of met een enkele keer echt wakker worden. De andere helft is nog steeds niet zo geweldig 😅 Overdag slaapt hij nog erg wisselend tussen 1 en 2,5 uur.
één jaar geleden
Reactie op Preitaart
Ik vind het tijd voor een update, want mijn zoontje heeft vannacht voor het ...
Wat ontzettend fijn voor jullie !! 🥰🥰 hier ups en downs, veel ups gelukkig maar inmiddels ook alweer een dikke week een verkouden peuter die minimaal 3x per nacht wakker is… gelukkig zijn er ook dagen dat ze wel van 20:00-07:00 slaapt, in die dagen laad ik dan ook écht op.
Ik ben ook niet zo actief in de groep geweest omdat het me ergens ook een beetje bang maakte dat er nooit een einde aan de gebroken nachten zouden komen, ik had juist vrede gevonden met de gebroken nachten ☺️. Nu ik zwanger ben van de tweede sta ik er een stuk rustiger in en ga ik vol goede moed weer het avontuur aan… 👀😅
Wat betreft het peuterbedje: xozo is vanaf 17 maanden al over gegaan dus dat zal sowieso anders zijn dan met deze leeftijd maarrrrr wat wij hebben gedaan is eerst het bedje 4 dagen op de hal laten staan en haar constant ‘happy’ ermee confronteren dat ‘over 4/3/2/1 dagen haar nieuwe bedje komt’ - na 4 dagen vond ze het helemaal geweldig en ging ze er met heel veel liefde in slapen! Sowieso werden de nachten beter vanaf het peuterbedje; geeft het kind meer vrijheid en ruimte, zelfbeschikking♥️🫶🏼
één jaar geleden
Hee! Leuk van jullie te horen! Fijn dat het OK tot goed gaat.
Hier gaat het ook best goed! Het is een tijd fantastisch gegaan met standaard doorslapen, nu weer redelijk. Hij valt in ieder geval redelijk vaak zelf in slaap! En nu vaak nog in de nacht 1x wakker en slaapt dan verder tussen ons in. Vinden we prima. Enige aandachtspunt is dat hij snacht vaak om een fles vraagt en we dan weinig ruggengraat hebben haha, werkt zo makkelijk maar is echt niet meer nodig en slecht voor z'n tanden. Hopelijk snel vanzelf weer voorbij 🙈
één jaar geleden
Onze peuter is altijd een erg goede slaper geweest vanaf geboorte aan maaaaar onze tweede (nu 4 maanden) helaas niet😪 Hebben jullie tips en tricks die bij jullie toen (en nu) hebben gewerkt of hoe je ondanks gebroken nachten enigsinds fit kan voelen. Ik wist niet wat slaaptekort met een mens kan doen...
één jaar geleden
Reactie op Newborn1
Onze peuter is altijd een erg goede slaper geweest vanaf geboorte aan maaaa ...
Aah wat pittig voor jullie, zo heftig er midden in te zitten. Wat mij het meest geholpen heeft:
-zelf ook heel op tijd naar bed gaan, als in half 8 oid als dat een keer kan. Evt afwisselen hierin. Slaap is belangrijker dan vrije tijd nu.
-goede afspraken met je partner over de nachten, vooraf en niet tijdens een nacht. Wij werken altijd met 'diensten' van drie kwartier. Als hij dan nog niet sliep nam de ander het over. Vooraf bepaald wie de eerste dienst had. Je kan ook de nacht in twee knippen.
-misschien af en toe eens hulp van je omgeving en een nachtje uit logeren, of op deze leeftijd misschien overdag zodat je dan een paar uur kan slapen
-accepteren dat het nu zo is, en weten dat het uiteindelijk beter wordt. Als je insta hebt, accounts die normale babyslaap beschrijven zonder altijd maar te willen slaaptrainen: the nurturing kind, genttle kidd en oogjes dicht.
Veeel succes! Anderen hebben vast nog meer tips. Het is niet te doen, maar het gaat voorbij, echt!
één jaar geleden
Wat leuk om van jullie te horen. (Te lezen eigenlijk).
Hier gaat het goed. Inmiddels slapen we ongeveer 5 maanden 'uit' tot 6 a 7 uur ipv 5 uur. Zoontje slaapt meestal half 9 en dan probeer ik er snel achteraan te gaan (behalve vandaag 😇🙈)
Nr. 2 op komst en ik ga gewoon maar uit van minimaal 3 jaar geen slaap. 😂
Bleef jullie kleintje wat liggen op jet peuterbedje of was het vrijheid blijheid?
één jaar geleden
Ook blij te lezen dat de meeste nachten nu ook goed of beter zijn. Hopelijk ontwikkelen alle kleintjes zich goed en gezond en gaat het met jullie zelf ook goed.
Wat hebben jullie me door die tijd heengesleept zeg. Heel veel dank daarvoor!🥰
@newborn, zo klein en pittig. Ik ben zelf heel veel gaan wandelen in die periode, ook als het rotweer was. Daar knapte ik zelf echt van op en doet nu ook wonderen voor onze actieve peuter.
Als ik nu terugkijk op die periode heeft het vooral geholpen m'n gevoel te volgen. Wat heeft die kleine nodig en dat te geven. Zodra ik mezelf daar in kon berusten had ik geen hele strijd in m'n hoofd. Acceptatie dus.
Je kunt het en lekker vroeg je nest in. 😴🍀
één jaar geleden
Reactie op Famke123
Wat leuk om van jullie te horen. (Te lezen eigenlijk).
Hier gaat het goed. ...
Peuterbedje was gelijk duidelijk dat het een slaapplek was dus eigenlijk nooit ‘gezeik’ mee gehad. Scheelt dan ook wel dat -hoe slecht de nachten ook- onze dochter echt met liefde in haar bed gaat liggen 🫶🏼. Geen problemen juist ontzettend heerlijke ontwikkelingen van én beter slapen én elke ochtend wakker worden met je lieve moppie peuter aan je bed die dan óók nog wel een half uurtje lekker bij je wilt komen kroelen (en dan dus zonder dat je daar zelf voor uit bed hoeft 😛👏🏼).
één jaar geleden
Reactie op Newborn1
Onze peuter is altijd een erg goede slaper geweest vanaf geboorte aan maaaa ...
Denk dat het belangrijkste al genoemd is…. Hulp vragen wanneer nodig, goed communiceren met je partner en acceptatie… ja.. hoe kut ook… deze groep gaat al even mee en na een jaar en wat maanden ging het bij de meesten wel ish’ oké, bij ons vanaf 1,5 stabiel 1x per nacht en vanaf 2 jaar ups en downs met doorslapen dus ja… leg je erbij neer… t is allemaal eeeeeeen grooooooote faaaaaase 😅
één jaar geleden
Wat leuk om al die bekende namen voorbij te zien komen! En fijn dat het in ieder geval beter gaat🤗 Heb vaak nog even gespiekt of dit topic nog actief was. Mijn dochter slaapt namelijk nog steeds helemaal ruk😬 Meerdere keren per nacht wakker.. nu de laatste tijd gaat het ‘goed’, met een keer of 3 wakker maar het gebeurd ook regelmatig dat ze meer dan 3x komt.. maar het gaat verder helemaal prima, ik pak mijn rust zoveel ik kan. Probeer minimaal 1x per week een middagdutje mee te pikken (is lastig ivm grote broer van 5) en s’avonds lekker op tijd naar bed..
één jaar geleden
Reactie op MiMA18
Wat leuk om al die bekende namen voorbij te zien komen! En fijn dat het in ...
Ik ben eigenlijk van de september 2021 groep, maar kijk soms ook bij de groepen daarvoor (als een soort spoiler?). Mijn kind slaapt dus ook nog steeds slecht 😅 meerdere keren per nacht wakker en wil dan perse aan de borst. Ik voel me toch minder eenzaam om te weten dat ik niet de enige ben met een kind wat nog geen nacht heeft doorgeslapen.
één jaar geleden
Reactie op 24babywatcher
Jeetje joh… ik heb zóveel respect voor jullie mama’s… wauw.. 🫶🏼🤍🤍🤍
Nou inderdaad.
En ik heb zoveel steun gevonden in ons vaste clubje hier, dat heeft me echt geholpen. Dus bedankt voor alle keren dat we de moeilijke, maar gelukkig ook betere, nachten hier konden delen 😊😊