452 Reacties
2 jaar geleden
Omschrijf je nacht 👀
💪🏼 - 1 x wakker
🫣 - 2 x wakker
🥲 - 3 x wakker
🥶 - 4 x wakker
😵 - vaker
⚡️ - 10 min mee bezig
💨 - 15 min mee bezig
🌝 - 30 min mee bezig
⛈️ - 45 min mee bezig
☃️ - 1 uur of langer
2 jaar geleden
Haha ohhh. Deze 🥲 en dan van 💨 naar☃️ oplopend gedurende nacht.
Gelukkig wel samen met mn vriend dus nu al 6 uur slaap binnen en hoop op nu nog een uurtje (meneertje slaapt nu op mij en ik neem hem mee in bed)
Hebben jullie ooit het consultatiebureau om slaapadvjes gevraagd? Ik ben sceptisch maar heb ook het gevoel iets te willen doen. Hier nu standaard 3x wakker en dan beginnend in de avond een uur nadat hij slaapt al
2 jaar geleden
🫣☃️(🤣)
Het wordt een lange dag..vanaf 3 uur in de weer en nu door naar het werk zonder nog geslapen te hebben.
Cb nooit gevraagd. Ik kreeg scheve blikken toen ik nog bv gaf snachts en hij een maand of 8 was. Maar weetje, je kan het gewoon proberen toch. En dan zie je wel wat voo4 antwoord je krijgt. Misschien hebben zij juist de gouden tip voor ons.
Ik zit hier inmiddels te denken aan groeipijn. Iemand ervaring mee? Zou dat nu al kunnen? M'n vriend heeft er veel last van gehad vroeger.
2 jaar geleden
Reactie op Famke123
🫣☃️(🤣)
Het wordt een lange dag..vanaf 3 uur in de weer en nu door naar he ...
Ja dat kan zeker! En ik weet ook iets dat hier helpt. Zechsal magnesium crème onder de voetjes smeren. Elke avond voor t slapengaan, maar mag ook 2x p/d. Je kunt t s avonds ook op het buikje doen. Volg @thegentlekid op IG, holistisch slaapcoach!! Deelt allemaal door soort fijne trucjes!!
Hier relatief goede nacht, sinds we met die zechsal begonnen zijn gaat het beter...
2 jaar geleden
Reactie op RoosBB
Nee. Ik haat het cb. Mijn kind had volgens hen geen kma en geen reflux. Ik ...
Haha ik voel deze 😂🫣. Snap je helemaal, zelf ook geen fan van CB maar ik heb er idd ook aan gedacht de laatste tijd met die kut nachten… punt is dat ik al weet wat ze gaan zeggen … wss zo iets als ‘laat haar maar huilen’ of ‘tja je moet eerst van die nachtfles afkomen’ 😴
Hier gisteravond ook weer drama.. begon om 23:00, ik mocht nog net intiem zijn met mijn partner maar 15 min later begon ze.. (denk tot 00:00 gezeten met haar) net zolang tot ik haar bij ons in bed legde. Na 30 min trappelen, draaien en auwehoeren haar gevraagd of ze weer in haar eigen bedje wilde waar ik een DA op kreeg, flesje gemaakt, luier gedaan, streng toegesproken 🤭 en toen sliep ze tot 06:45 in haar eigen bed.
Het stomme is dat ze dondersgoed weet dat ze niet kan slapen bij ons 😂. Voelt alsof ze ons blijft uittesten of zo…
Ook wat Bach op haar speen gedaan, hoop ergens dat dat ook heeft meegeholpen want doe het zeker vanavond nog een keer 🌝
2 jaar geleden
Ik ben ook gemengd over het CB. Paar keer goede arts gehad, maar ook al eens een verpleegkundige die zei dat ik de fles maar kapot moest maken om hem af te bouwen (?!). Maar denk dat we het toch maar een kans gaan geven, maar dan natuurlijk niet zo maar al het advies overnemen, ben idd ook bang voor het 'laat maar huilen'. Maar wie weet is er toch een tip of verwijzing mogelijk.
Maar andere kant is dat ik ook geen fan van de hele slaapcoach industrie die dat hele slapen zo maakbaar laat lijken en waarbij je geen idee hebt wat iemands daadwerkelijke kwalificaties zijn. En ik vind het gewoon heftig dat er zoveel geld in omgaat van wanhopige ouders.
Ik ga morgen maar eens bellen naar CB en hou jullie op de hoogte van mn ervaringen!
2 jaar geleden
Reactie op Puck90
Ik ben ook gemengd over het CB. Paar keer goede arts gehad, maar ook al een ...
Ja hou ons op de hoogte!! Ik kreeg idd ook van een mam de opmerking ‘waarom huur je geen slaap coach’ … dat ik dacht… ik wéét wat ze gaan zeggen, het 2 hele boeken over het slapen van baby’s gelezen… ik doe alles al zoals het beste zou kunnen zijn maar soms is dat ook gewoon niet genoeg… massa’s geld idd pff… ga nog liever naar mijn orthomoleculaire therapeut 😂
2 jaar geleden
Reactie op 24babywatcher
Omschrijf je nacht 👀
💪🏼 - 1 x wakker
🫣 - 2 x wakker
🥲 - 3 x wakker
🥶 ...
😵 ⚡️ iedere nacht is ze zeker 5 keer wakker… slaapt dan wel binnen 10 minuten weer aan de borst maar voordat ik dan weer slaap😬😬 ik kreeg gister toch een klote opmerking joh, ik werk in een huisartsenpraktijk, zegt 1 vd artsen; vervelend hè, die slechte nachten. Zeker als je weet dat het aan je zelf ligt. Dus ik zeg nog uhhh sorry???? Zegt ie; ja het ligt natuurlijk aan jezelf dat ze niet doorslaapt want je pakt het al 1,5 jaar verkeerd aan nu. Dus ik zeg; hoe moet ik het dan aanpakken? Zegt ie; laten huilen! Ik zeg wat dacht je dat ik al 100 keer geprobeerd had???? Komt ie later met een foldertje van een of andere particuliere slaapcoach; 749 euro begeleiding voor 1 maand, of 1249 euro voor 2 maanden. Ik zeg zo, dat is m’n halve maandsalaris, dat ga ik echt niet betalen. Zegt ie; tsja zie je, ligt echt aan jezelf. Want blijkbaar heb je niet eens een half maandsalaris over in ruil voor doorslapen.
2 jaar geleden
Reactie op MiMA18
😵 ⚡️ iedere nacht is ze zeker 5 keer wakker… slaapt dan wel binnen 10 minu ...
Houuuuu op dat heeft ie NIET gezegd….. echt een klap op de muil dikke doei… zeker zo’n huisarts die meisjes van 14 maar al te graag de pil voorschrijft.. walg van dat soort mensen #sorryvoordeaanname bah… bij deze: je doet het PERFECT op JOUW manier.
2 jaar geleden
Reactie op MiMA18
😵 ⚡️ iedere nacht is ze zeker 5 keer wakker… slaapt dan wel binnen 10 minu ...
Whaat? (Ik lees nog wel mee met jullie ❤️❤️) wat een afschuwelijke vent? Is dat 1 van je ‘bazen’? Zou gewoon werkelijk een klacht indienen? Zo niet steunend en motiverend en gewoon heel dom. Bah wat een naar mannetje.
2 jaar geleden
Reactie op MiMA18
Yesss helaas 1 van mn bazen, ook nog eens diegene die het salaris betaald d ...
Hoop dat hij straks een hel heeft bij de 18 maanden net als ons nu!! Wat een eikel! (En dan ben ik nog netjes😯)
2 jaar geleden
Reactie op 24babywatcher
Omschrijf je nacht 👀
💪🏼 - 1 x wakker
🫣 - 2 x wakker
🥲 - 3 x wakker
🥶 ...
Oh en mijn nachten zijn ineens nu 🫣 en dan tussen de ⚡️ en 🌝 bezig.. oh.. en gisteren (en nu) in haar eigen bed.. ben er wel achter dat ik echt naast haar bed moet gaan zitten tot ze weer slaapt en niet moet staan maar haar bed o.i.d..