11 Reacties
5 jaar geleden
Ligt aan de temperatuur, wij hadden meestal ook wel standaard een dekentje op het bed, dat je er dan makkelijk overheen kan slaan nog als het wat kouder was. Maar je kunt ook vari毛ren met de laagjes die je eronder doet, bijvoorbeeld alleen een romper of ook nog een pakje/broekje.
5 jaar geleden
Reactie op v20
Oow oke, ik krijg sws ook nog een babynestje met dekentje erbij dus dat zal ...
Een babynestje gebruiken voor de nacht wordt echt afgeraden. Je slaapt dan zelf ook dus er is geen toezicht.
Bij inbakeren kan je idd nog best een lakentje/dekentje gebruiken als je baby dit qua temperatuur nodig heeft. En ja, een hydrofiel kan je evt als lakentje gebruiken.
Met dit soort vragen kan je trouwens ook prima bij je kraamzorg terecht. Schrijf ze bijv vast op en stel ze dan tijdens je intake gesprek. Zij weten perfect wat handig 茅n veilig is.
5 jaar geleden
Reactie op v20
Oow oke, ik krijg sws ook nog een babynestje met dekentje erbij dus dat zal ...
Ik deed een hydrofiele doek vaak nog over een hoeslaken ter hoogte van het hoofdje, zodat je niet meteen ook je hoeslaken moet verversen als het een beetje vies wordt.
Babynestje wordt inderdaad afgeraden zonder toezicht. Wij hebben dat echter soms wel eens gebruikt tussen ons in in bed als we echt moeilijke nachten hadden. Dan gingen we zelf iets lager liggen in bed zodat ons dekbed niet op de baby kon komen.
5 jaar geleden
Reactie op Elea
Een babynestje gebruiken voor de nacht wordt echt afgeraden. Je slaapt dan ...
Klopt het babynestje ga ik niet gebruiken voor het slapen, ik bedoelde dat ik het dekentje van het babynestje eventueel kan gebruiken ( die kan uit het nestje zeg maar).
Goed idee zal ff al mijn vragen opschrijven
5 jaar geleden
Reactie op v20
Het heeft een ovaalvormig matrasje
Soms kunnen de normale hoeslakens daar ook prima over hoor. Ons matrasje van de kinderwagen was ook een beetje ovaal en daar gebruikte ik altijd het gewone wiegbeddengoed voor of bijvoorbeeld een aankleedkussenhoes. Als je het er een beetje strak omheen trekt en eronder wegstopt, ziet dat er gewoon netjes uit. Misschien kun je dat eens proberen voor je (dure) speciale dingen ervoor aanschaft.