18 Reacties

3 maanden geleden

Jesse vond Will de krokodil heel erg leuk. Heeft de hele film aandachtig uitgekeken. Geen idee of dit een Disney flim is trouwens 馃き馃槅

3 maanden geleden

Frozen, prinses en de kikker, nemo, ice age... kan nog wel even door gaan馃き elemental is ook heel leuk

3 maanden geleden

Mijn zoontje is helemaal fan van inside out, toy story, up, finding Dory, cars, monster university en monster inc. en nog veel meer. Winnie de poeh en teigetjes film wordt hier op dit moment ook veel afgespeeld nu we een kleine van 6 maanden hebben. Maar ook mijn 3 jarige kan er zichzelf helemaal in verliezen

3 maanden geleden

Frozen, prinses en de kikker, nemo, ice age... kan nog wel even door gaan馃き ...
Hier moest frozen uit want er kwam een sneeuw monster in voor馃槈.. vond ze gelijk niet meer leuk.. (onze dame zit nu in de monster fase) haha.. hier is alles van barbie een hit.. gelukkig staat daar netflix mee vol馃槀

3 maanden geleden

Aristokatten is hier een hit! En mickey mouse fun house.

3 maanden geleden

Hier doen the Good Dinosaur, Luca Finding Dory, Raya en de laatste Draak en de Aristokatten het erg goed! 馃き Hier wel fan van monsters, dus sommige films zullen dan wel te spannend zijn wellicht.

3 maanden geleden

Wat dacht je van geen film? ;)

3 maanden geleden

Reactie op BigProudDaddy

Waarom niet? Tuurlijk er zijn nog wel 100 andere dingen die een peuter buiten een scherm kan doen. Maar een keer een film kan echt geen kwaad hoor, het geeft heel leuk gespreksvoer na afloop en soms is er zelfs een nieuw woord geleerd ;)

3 maanden geleden

Reactie op Jessie1998

Waarom niet? Tuurlijk er zijn nog wel 100 andere dingen die een peuter buit ...
Precies om de reden die je als eerste noemt. Ik vind het gewoon bizar dat de kinderen op zon jonge leeftijd 眉berhaupt al videos aangeboden krijgen. Als het dan vervolgens twee/drie dagen herfstweer is en er wordt een disneyabbo afgesloten, tja, dan voel ik toch de neiging om een vraag hierbij te stellen.

3 maanden geleden

Reactie op BigProudDaddy

Wat is dit voor onnodige reactie? Ik vraag welke films er leuk zijn voor een 3 jarige. Iedere ouder bepaalt zelf vanaf welke leeftijd zijn of haar kind films mag kijken. Nu het slechter weer wordt ga ik haar echt geen hele dagen films laten kijken hoor (en al zou ik dat wel doen). Het lijkt me vanaf deze leeftijd leuk om in bijv het weekend samen een filmmiddagje te houden. We zitten namelijk ook met een new born thuis dus dan is de tv soms wel even welkom. Maar nogmaals vind ik jouw reactie overbodig.

3 maanden geleden

Reactie op mamavanevi

Wat is dit voor onnodige reactie? Ik vraag welke films er leuk zijn voor ee ...
Je mag mijn reactie prima onnodig vinden. Dat is helemaal aan jou. Denk er gerust eens over na hoe 'nodig' films/videos zijn voor een kind. Er zitten meer nadelen dan voordelen aan namelijk

3 maanden geleden

We leven in anno 2024. Vanaf groep 1 werken kindjes al op een tablet, 馃檮馃き Of zelf als bij het peuterspeelzaal, waar ze met thema's werken, als ouder krijg je dan altijd de opdracht om thuis wat met kindjes te doen. En zo ook wel eens een filmpje te bekijken. Laat iedereen het voorzich zelf bepalen of kind tv kijkt of niet 馃槉

2 maanden geleden

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/zombies-achter-het-scherm-impact-schermtijd-op-jonge-kinderen

2 maanden geleden

Dergelijke artikelen als onderstaande beginnen zich in rap tempo vanuit allerlei nieuws platformen aanbieden. Misschien toch het overwegen waard om te lezen en eens het huidige gebruik van je kind te heroverwegen.

2 maanden geleden

Reactie op BigProudDaddy

Dergelijke artikelen als onderstaande beginnen zich in rap tempo vanuit all ...
Eh, wat weet jij van het huidige gebruik van mijn kind? Vind dat je erg snel je conclusies trekt. Er staat overigens in jouw artikel dat kinderen tot 3 jaar er nauwelijks iets van leren. Alle kinderen in deze geboortegroep zijn inmiddels 3 en we leven in een maatschappij waar schermen onvermijdelijk zijn. Nogmaals laat ik echt mijn kind niet heel de dag tv kijken. Dit is max 30-45 min en op sommige dagen kijkt ze niets. Ik zou me eerder zorgen maken om je eigen kind die blijkbaar geen tv mag kijken. Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken om die van mij :)

2 maanden geleden

Reactie op mamavanevi

Eh, wat weet jij van het huidige gebruik van mijn kind? Vind dat je erg sne ...
Was totaal niet mijn bedoeling om conclusies te trekken. Misschien ben ik wat te snel van stapel gelopen, excuses. Persoonlijk raakt het me dat we tegenwoordig in een maatschappij leven waar ik kinderen om me heen zie opgroeien met veel schermen. Als ze overstuur raken, scherm, als ze lekker in een restaurant eten, scherm. In de supermarkt met een scherm. Als ik dan zon topic zie, komt dat eruit. Was beetje dom, maar het doel is om mensen bewust te maken hiervan. Sorry als ik jouw topic hiervoor gebruikt heb want dat had ik beter niet kunnen doen.

2 maanden geleden

Reactie op BigProudDaddy

Was totaal niet mijn bedoeling om conclusies te trekken. Misschien ben ik w ...
Ps, mijn kinderen mogen prima televisie kijken. Maar zolang ze er niet bewust om vragen en ik zelf geen noodzaak zie om het ze te geven, krijgen ze het ook niet. Dat komt vanzelf wel met de leeftijd denk ik