24 Reacties
4 jaar geleden
Poe..wat een heftig verhaal om te lezen, ik schrik er best wel van.
Wat ik me afvroeg, hebben ze niet meteen gebeld toen ze was gevallen?
Vindt dat een beetje vreemd. Als ze steeds weg viel op schoot. Hoe kan ze vallen als ze erbij stond?
Wat is normaal het beleid van de opvang hierin?
Ik zou idd nog een gesprek willen evt met stagiair erbij.
Spreek je ongeloof ook uit en zeg dat je het niet begrijpt, misschien kan ze een duidelijk beeld voor je schetsen.
Ik zou mezelf ook niet meer prettig voelen om mijn kind weg te brengen, ik zou mezelf de hele dag zorgen maken.
Jouw vertrouwen is natuurlijk verdwenen, vraag jezelf af of je dat nog terug krijgt bij deze opvang als je haar terug brengt.
Wat vindt jouw vriend ervan eigenlijk?
Ik wil je wel veel sterkte wensen, hopelijk is je dochter snel weer opgeknapt!
4 jaar geleden
Jeetje heel heftig!
Wat mij vooral opvalt is waarom bellen ze jullie niet gelijk? Ik bedoel als zoiets gebeurd moet je toch gelijk langs het ziekenhuis kunnen om je kleine na te laten kijken?
Helemaal als ze wegvalt.
Ik snap dat je er geen vertrouwen meer in heb. Ik zou dit ook uitspreken naar hun dat voor jou gevoel het verhaal niet klopt.
Dat het gebeurd is al erg zat en vervelend, maar dat ze je niet meteen bellen vind ik wel schandalig.
Helemaal een kind daarna op schoot nemen als ik iets geleerd heb is het niet meteen optillen na een val op t hoofd, want met een hersenschudding kan een kindje dan wegvallen.
In ieder geval voorzichtig doen. Ze hadden in mijn ogen jullie en in overleg een ambulance moeten bellen. Na laten kijken op locatie en dat ze in alle rust naar huis kon. Niet nog daar houden de hele dag.
Heel veel sterkte 🤍
4 jaar geleden
Reactie op TommieNic2021
Poe..wat een heftig verhaal om te lezen, ik schrik er best wel van.
Wat ik ...
Ze hebben niet gebeld. Ik heb dat ook gevraagd toen ze mij belde nadat ze opgehaald was. Ze zeiden toen dat het net 5 minuten gebeurd was en dat toen mijn vriend haar al ophaalde.
Dat is ook dubbel ze hebben meer dan 10 minuten gekoeld. Maar toen Peter aankwam, waren ze niet aan het koelen. Dit ook benoemd in het gesprek dat de info niet klopt.
Ook het wegzakken na de val. Dat is echt belangrijke informatie die nodig is voor een arts om te beoordelen hoe ernstig het is.
Ik blijf ook maar nadenken hoe kan ze van de commode gevallen zijn als ze niet is weggelopen. Het klopt niet. Heb echt een niet pluis gevoel en wil gewoon de waarheid weten.
De locatie manager heeft wel oke gehandeld denk ik. Die is er wel echt mee bezig zegt ook dat zij het niet begrijpt en dat ze het gaat uitzoeken hoe en wat. Dat ze niet gord gehandeld hebben. Ik zal nog vragen hoe hun protocol is in zulke gevallen. Dat heb ik nog niet gedaan.
Ze hebben wel aangeboden dat ze naar een andere groep kan. Op deze groep was al wat gebeurd waar ik al over in gesprek ben geweest.
Mijn vriend staat er hetzelfde in als ik. Hij belde mij wel meteen nadat hij haar had opgehaald. Is toen heel rustig gebleven met ophalen maar overviel hem ook en ongeloof. In het gesprek gelukkig wel echt een steun maar hij ligt er ook wakker van en wil de waarheid weten. Tot dan gaat ze niet naar de opvang.
Bedankt! Wij hopen het ook dat ze snel weer de oude is.
4 jaar geleden
Reactie op BabyMaehley
Jeetje heel heftig!
Wat mij vooral opvalt is waarom bellen ze jullie niet ...
Het gebeurde net iets voor 5 uur. Ik ben het met jou eens dat ze direct mij hadden moeten bellen en direct de arts bij wie zij zijn aangesloten. Dan kan die arts zeggen je moet ambulance bellen of naar de huisartsenpost gaan.
We hebben het zeker uitgesproken dat het verhaal niet klopt. Hoop op antwoorden. Manager ging gisteren en gaat morgen in gesprek om antwoorden te krijgen op mijn vragen.
Ik heb dat ook geleerd kijken of je een kindje kan begeleiden met omhoog komen. Bijvoorbeeld handjes pakken om zo te ondersteunen met omhoog komen snap de reactie wel van optillen dat is gevoelsmatig denk ik zeker omdat ze nog zo klein is en niet zelf kan opstaan.
4 jaar geleden
Phoe eey heftig!!
Als je 100% wil weten wat er gebeurt is vragen of je de camera beelden mag zien
4 jaar geleden
Jeeetje wat heftig hoor. Ik snap je gevoel volledig. Gewoon op je strepen gaan staan en zorgen dat de waarheid boven tafel komt. Waarschijnlijk nemen ze de stagiaire in bescherming, maar dit is zeker niet oké
4 jaar geleden
Een stagiaire hoort ten eerste nooit alleen gelaten te worden. Officieel mag dat niet, maar wordt vaak wel gedaan. De gene die verantwoordelijk is voor de stagiaire zou het jou moeten uitleggen. Want eigenlijk wil je gewoon weten hoe dat heeft kunnen gebeuren en iemand heeft schuld. Dat is een feit. Er is ergens iets niet goed gegaan. Of het kind kan lopen, kruipen, tijgeren of een kwartslag kan maken maakt niet uit. Er is iets gebeurt dat er onoplettendheid is in het spel was of de controle niet aanwezig was. Was de stagiaire bevoegd om de handelingen te mogen uit voeren? Schrijf alles op: welke begeleider was aanwezig, stagiaire, naam, tijd, dag, waar is het gebeurt, maak een foto hoe de commode erbij staat, maak foto's van de plek van het hoofdje.
Was er zicht, had die gene zich omgedraaid, had die gene het kindje ten alle tijden vast, wat was die gene aan het doen, billendoekjes of luiers pakken, welke handeling was ondernomen voor dat kindje van de commode viel. Vraag desnoods of ze dit wilt voordoen bij een pop. Moet je zelf alleen afvragen of je dit wilt zien of overlaat aan je man. Maar er moet echt duidelijkheid komen hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Zet dokters afspraken op zwart en wit. De kinderopvang is ook verantwoordelijk voor de financiële gebeuren, alles wat daar gebeurt, zullen moeten zij dokken. En tuurlijk stagiaire zal het vast niet met opzet hebben gedaan en overal komen we mensen tekort, maar dit hoort niet ten koste van een kindje te gaan.
Het moet vastgelegd worden juist zodat dit niet weer gaat gebeuren
Heel veel sterkte met je kleintje. ❤️
4 jaar geleden
Knoop in me maag als ik het lees. Ik heb geen advies, heel veel sterkte en beterschap 😞
4 jaar geleden
Reactie op lieveENjack
Phoe eey heftig!!
Als je 100% wil weten wat er gebeurt is vragen of je de ...
Er zijn geen camera's dus dat lukt helaas niet. Had wel makkelijk geweest!
4 jaar geleden
Reactie op julibabymd
Jeeetje wat heftig hoor. Ik snap je gevoel volledig. Gewoon op je strepen g ...
Dat idee krijg ik ook een beetje. Niet van de locatie manager maar wel van de groep.
4 jaar geleden
Een stagiaire hoort ten eerste nooit alleen gelaten te worden. Officieel ma ...
Dit is een 3e jaars stagiaire van niveau 4, die mag op sommige momenten alleen staan. Dit heb ik nagevraagd en dit is toegestaan.
En klopt ik zou het eindelijk precies willen zien wat was ze aan het doen, wat aan het pakken, hoe lag mijn dochtertje erbij, was ze omgedraaid (de stagiair) om iets te pakken? Afgeleid (telefoon?) Deze vragen heb ik gesteld maar nog geen antwoord op gekregen. En dat houdt ons bezig wat is er gebeurd want nu klopt het verhaal niet.
Bedankt.
4 jaar geleden
Ajj,
Ik werk in de kinderopvang.. mocht er bij ons zoiets voorvallen (wat gelukkig nog nooit is gebeurd) dan word er meteen contact opgenomen met ouders en er word een ongevallenregistratie ingevuld.
Ik zou zeker een vervolg gesprek aan gaan.
Dit kan naar mijn idee alleen gebeuren als je wegloopt bij de aankleedtafel.
Sterkte met je dochter!
4 jaar geleden
Mijn dochtertje kan terwijl ze met haar hoofd tegen de muur recht voor je ligt enorm hard met haar benen omhoog en dan naar beneden klappen. Ik heb haar al eens moeten vangen. Dat is de enige manier waarop ik kan bedenken dat ze gevallen kan zijn, en dan kukelt ze voorover op het hoofdje naar beneden.
Ik snap dat je enorm bent geschrokken en dat zal de opvang ook zijn. Een ambulance komt altijd voor kindjes die vallen onder de 1 maar ze doen en kunnen vaak niets meer behalve het wekadvies wat je gekregen hebt. Ik weet helaas hoe het is, het is me zelf gebeurd ondanks dat je panisch oplet, ze zijn soms vliegensvlug of zwaarder dan je hand kan houden als ze eraf glijden in die ene split second.
Ik hoop dat je kindje snel opknapt, ze kunnen veel hebben. Ook al voelt het verschrikkelijk, dat snap ik.
Probeer met de opvang te bespreken dat je angst hebt je kindje te brengen onder deze omstandigheden en dat je een eenduidig verhaal wilt.
Als je kindje last houdt, laat het nakijken door een osteopaat, die kan wervels beter nakijken dan een huisarts en pijn vaak wegnemen.
Heel veel sterkte hoor
4 jaar geleden
Reactie op Againmommy2b
Er zijn geen camera's dus dat lukt helaas niet. Had wel makkelijk geweest!
Oo meen je niet dat is k... Heel veel sterkte 🍀
4 jaar geleden
Klinkt alsof er hier een aantal steken zijn laten vallen…. Wat ontzettend schrikken zeg! Als mama wil je dat je kindje in goeie handen is, ik kan me voorstellen dat je haar nu niet met een heel fijn gevoel achter laat.
Ik zou inderdaad een gesprek aan gaan en duidelijk zeggen dat je het een raar verhaald vind en dat je precies wilt weten wat er gebeurt is. Heel veel sterkte! Ik hoop dat je meisje oké is ❤️
4 jaar geleden
jeetje wat verschrikkelijk dat dit de kleine is overkomen 🥺…. Ik zou het hier ook zeker niet bij laten… dit kan en hoort niet… wil het niet nog erger maken maar het had nog erger kunnen aflopen.. nogmaals gesprek aanvragen en aangeven dat zij verantwoordelijk zijn. Ook even in het handboek van het kdv kijken wat daar staat mbt een stagiair. Bij ons kdv staat namelijk dat een stagiaire ten alle tijden onder toezicht moet staan en nooit alleen met een kleintje. En wbt de kleine, zou toch ook even een doorverwijzing willen voor eventueel extra onderzoek in het ziekenhuis.. kind kan wel iets verschoven hebben of vast hebben zitten. Jeetje wat vreselijk…
4 jaar geleden
Oooh wat erg, mijn moederhart breekt.. 🥺 hopelijk stelt je kleintje het goed. Veel beterschap!! 🧡
4 jaar geleden
Wow! Heel bijzonder apart verhaal, hoe kunnen ze nou geen duidelijk eerlijk verhaal geven over hoe ze gevallen was?? Als de stagiaire niet is weggelopen en ze lag niet zijwaarts waardoor ze eraf kon rollen en bij wijze van tussen de buik van stagiaire door kon rollen snap ik er niks van. Kan me voorstellen dat je er geen vertrouwen meer in hebt. Beterschap voor de kleine schat, klinkt alsof ze een goede klapper gemaakt heeft met haar klachten. Jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn!