24 Reacties

4 jaar geleden

Ik zou je niet druk maken, het allerbelangrijkste voor jou kindje, zeker nu ze nog zo klein zijn, ben jij 🥰 Mijn jongste interesseert het niks wat je doet, als hij maar aandacht van mij of papa of zijn broertje krijgt. Mijn oudste van 1.5 is een ander verhaal, die wil graag dingen ondernemen maar dat is logisch.

4 jaar geleden

Hier beetje hetzelfde! Ik denk dat als je gewoon lekker aandacht geeft en soms ook zelf laat spelen het helemaal prima is toch. Je kan haar ook bijvoorbeeld betrekken bij het opbouwen van de was of als je de doek er door heen wilt halen in haar kamertje bijv. Je haar daar laat spelen. Neem haar mee het huis in ;) spelen op het grote bed is ook leuk en wat comfortabeler voor jou als mama haha. Als het mooier weer is lekker wandelen of even een boodschapje halen. Misschien is het ook een idee 1 keer per week ofzo opa en of oma te laten oppassen? Als dat mogelijk is dan is zij ook even weg en leert zij nieuwe dingen en ziet ze zonder jou andere mensen die zij ook wel moet leren kennen. En heb jij een dagje voor jezelf. Mijn schoonmoeder wilt graag oppassen en heeft zij hier maandags nu vrij voor genomen, ik werk ook nog niet en maandag zou dan een werkdag kunnen worden maar nu dus lekker dag voor mijzelf...eerste keer vandaag dus even traantje gelaten. Succes en relaxed! Je doet echt wel goed je best anders stel je jezelf deze vragen niet. 😘

4 jaar geleden

Hier een beetje het zelfde verhaal ik zou je niet te druk maken ik probeer zo vaak mogelijk als het weer het toelaat even lekker wandelen veel binnen oefenen met dingen paken buiktijd omrollen samen of alleen spelen op der speelkleed komen ze dan iets tekort ik denk het niet hoor😊😊 niet teveel aan zelf twijfelen word ook altijd tegen mij gezegt

4 jaar geleden

Komt ook denk ik wel door het weer. Probeer zelf regelmatig naar buiten te gaan, maar is niet altijd lekker nu het kouder wordt. Ik heb hier een groot speelkleed op de grond met haar babygym erop. En meestal ga ik bij haar zitten op de grond. Speeltjes aangeven, tegen haar kletsen of ook de was opvouwen naast haar en ze vind alles prima. Het is ook wel lekker dat ze zelf alles kunnen ontdekken en leren bezig te zijn. Daarom heb ik een groot speelkleed zodat ze wat meer bewegingsvrijheid heeft.

4 jaar geleden

Hier ook. Elke paar dagen samen om boodschappen en 1x in De week bij mijn ouders eten. Verder hele dagen met zn tweeën thuis. Maar hij lijkt al helemaal tevreden met oogcontact dus maak me niet te druk. En inderdaad met dit weer vind ik het zelf ook binnen fijner dan buiten 😜

4 jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Komt ook denk ik wel door het weer. Probeer zelf regelmatig naar buiten te ...
Wat een schatje (op de foto) ik zie dat je een dochtertje hebt. Leuk, ik een zoontje maar lijkt best veel op jou meisje haha. (Niet gek bedoelt hoor, maar ook beetje zo'n koppie).

4 jaar geleden

Hier eigenlijk hetzelfde verhaal. Soms denk ik wat je met dit weer doen met de kleine. Ik geef hem maar veel aandacht en op het speelkleed of saampjes op de bank of in zijn wipstoeltje naast me. Doordeweeks is hij bij mijn ouders en gaan al vaak naar buiten als het droog is om te wandelen. Vriendinnen heb ik wel maar die hebben nog geen kinderen dat is soms ook wel lastig merk ik met afspreken

4 jaar geleden

Hier beetje hetzelfde! Ik denk dat als je gewoon lekker aandacht geeft en s ...
Ik weet niet of hun perse dat willen als ik gewoon thuis ben, weet ook niet wat ik dan alleen thuis moet doen 😅. Ik ga wel samen met haar naar m'n ouders toe, dus ze ziet ze wel en soms is m'n neefje er dan ook of 1 van m'n zussen toevallig. Breng haar wel eens even als ik ergens heen moet, naar de fysio ofz. Maar haar op andere plekken in huis laten spelen is wel een idee, ze ligt eigenlijk altijd of in de box, of haar dutje in bed of in de tripptrapp te kijken hoe ik kook ofz.

4 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Ik weet niet of hun perse dat willen als ik gewoon thuis ben, weet ook niet ...
Ja is toch helemaal prima! Probeer gewoon lekker het huis door te gaan. Ik laat mijn mannetje ook in zijn kamer spelen op een grote babygym en blijf in de buurt of ga er lekker bij zitten. Het is lastig hoor om nieuwe dingen te verzinnen ahha. Maar he de tijd gaat zo snel...straks lopen ze ;)

4 jaar geleden

Hier ook 24/7 thuis en 2keer in de maand naar oma (woont ver) ga aftentoe naar de winkel, ken zelf niemand hier dus ben altijd alleen met haar papa werkt overdag, doe wel met haar knuffelen, dansen, spelen en laat haar zelf op een mat spelen, maar dat was het wel

4 jaar geleden

Hier ook 24/7 thuis en 2keer in de maand naar oma (woont ver) ga aftentoe n ...
Ik dus ook bijna altijd alleen met haar thuis. Heb af en toe ook het idee dat ik meer praat met mensen op dit forum dan wat anders 😅. Soms denk ik zal m'n dochter zich niet vervelen of uitgekeken zijn op mij... maar als ik iedereen moet geloven zal dat niet het geval zijn. Ik probeer wel de hele dag met haar te spelen met haar te praten knuffelen en gewoon aandacht voor haar te hebben.

4 jaar geleden

Wij gaan bijna elke dag wandelen, boodschapje doen, naar de speeltuin of de kinderboerderij (neem haar mee in de slaapzak, scheelt een jas). Op woensdag is er hier ‘boekenpret’ dat is muziek, spelen en voorlezen voor kinderen van 0-4 jaar, georganiseerd door de bibliotheek. Daar gaan we wekelijks naartoe. Verder doen we dagelijks; - knuffelen - spelen op de bank - spelen in de babygym - liedjes zingen - boekje lezen - dansen - naar grote zus en/of hond kijken Ze slaapt natuurlijk ook nog veel en is zelf ook erg druk met oefenen voor rollen en dergelijke. Dus meer dan genoeg 😎

4 jaar geleden

Wij gaan bijna elke dag wandelen, boodschapje doen, naar de speeltuin of de ...
Het is natuurlijk ook anders als je al een ouder kindje hebt. Als ik een ouder kindje had gehad dan had ik haar waarschijnlijk ook overal mee naar toe genomen. Om leuke dingen te doen voor het oudere kindje. Maar dat is hier niet. En dan ga je eigenlijk doelloos de kou in.. en dan denk ik vindt ze dat überhaupt wel fijn, want een jas en muts vindt ze eigenlijk verschrikkelijk en dan is t niet eens lekker weer buiten. In het begin ging ik elke dag soms een paar keer naar buiten met haar maar dan is t teminste lekker en hoef je niet zoveel kleren aan te doen. Nu denk ik misschien fijner om binnen te blijven, maar aan de andere kant zeggen ze ook dat het beter is om elke dag naar buiten te gaan.. dus ik weet t niet meer. Ik speel knuffel zing liedjes doe voorlezen oefen met haar enz enz. Dus daaraan geen gebrek gelukkig. Maar soms denk ik ze is me moe ofz.

4 jaar geleden

Wat een schatje (op de foto) ik zie dat je een dochtertje hebt. Leuk, ik ee ...
Dankje! Wat leuk! Ja ik heb dat soms ook met baby advertenties op facebook als ik dan snel kijk is het soms net alsof ik m’n eigen kindje zie haha ☺️

4 jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Dankje! Wat leuk! Ja ik heb dat soms ook met baby advertenties op facebook ...
Ja cute!

4 jaar geleden

Sorry @topicstarter was net even beetje off topic ;)

4 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Het is natuurlijk ook anders als je al een ouder kindje hebt. Als ik een ou ...
Je kindje wordt jou nooit moe hoor, dat durf ik echt met zekerheid te zeggen ☺️ Toen ik alleen Jackie had gingen we ook elke dag naar buiten. In de ochtend met de draagzak en in de middag met de kinderwagen. Ik vertelde haar dan van alles (ooit legde ik haar bijvoorbeeld uit wat papa voor werk deed en toen besefte ik me dat ik dat eigenlijk helemaal niet precies wist 😂). Ze luisterde gewoon naar mijn stem, ik kreeg wat beweging, we waren aan het knuffelen. Win-win. En ergens misschien doelloos, maar wandelen is in die zin doelloos en toch heeft het een heleboel voordelen (gezondheid, psyche, balans van neurotransmitters, natuurlijk dag-nachtritme, samen wandelen voor een betere connectie met je partner enzovoort enzovoort). Maar vaak genoeg ook dat ze in haar wipstoeltje lag te kijken hoe ik bijvoorbeeld de was ophing (‘en nu hangt mama de handdoek op. Die is blauw. Met een witte knijper’). Ja, je moet toch ook gewoon je taakjes doen hè 😂 Je moet ook bedenken dat je kindje nog maar een klein brein heeft. Dat is helemaal nog niet gemaakt voor activiteiten en dergelijke. Dat breintje is gericht op eten, slapen en mama ❤️

4 jaar geleden

Je kindje wordt jou nooit moe hoor, dat durf ik echt met zekerheid te zegge ...
Dankjewel ❤ Misschien toch wat vaker in de draagzak naar buiten met haar. Dan kan ik ook praten met haar, ondertussen ben ik nu wel met de hond en haar in de wandelwagen aan t wandelen en ga ik zo even naar de winkel samen. Met een lekker zonnetje vandaag 🥰

4 jaar geleden

Ik zit ook bijna hele dagen met mn dochtertje thuis. vind alles ook moeilijk te combineren met der slaapjes🤔 en mn eigen slaap want ik ben soms helemaal op omdat ze snachts nog graag een paar slokjes wilt en dan 1 a 1½uur best onrustig is en na een uurtje is het al weer tijd om optestaan. en ben een halfjaar geleden verhuisd en mn familie woont op minimaal 45 minuten rijden.ook zijn mn man en ik nooit samen vrij behalve als hij savonds rond 23.00 thuiskomt en ik halfdood op de bank lig🤣 Maar mn dochter vind les interessant net als die van jou denk ik dus ze zou zich niet snel verveeld voelen.ik zou ook wat meer moeten wandelen🤭en minder op dit forum zitten hahaha

4 jaar geleden

Reactie op Boy or Girl

Ik zit ook bijna hele dagen met mn dochtertje thuis. vind alles ook moeilij ...
Hahahah minder op dit forum zitten 🤣🤣. Mijn dagelijkse bezigheid buiten m'n dochter is dit forum haha. Maar idd ik vindt het ook lastig met haar slaapjes omdat ik het wel belangrijk vindt dat ze de mogelijkheid heeft die goed te kunnen doen, als ze wilt haha.