4 Reacties

2 jaar geleden

Heeft iemand tips?

2 jaar geleden

Soms drinkt hij maar 1,5 bekertje water (totaal dus 300 cc) water +nog 2 keer borstvoeding. Maar daarmee kom je nooit op een liter.

2 jaar geleden

Hoi hoi! Raar dat er zulke verschillende verhalen zijn van twee gastouders.. ik merk dat onze dochter vaak dorstig is als ze van het kdv afkomt omdat ze daar ‘drinkmomenten’ heeft terwijl ze thuis haar beker de hele dag tot haar beschikking heeft staan. Mijn eerste vraag is aan jou of je zelf je kindje stimuleert te drinken. Staat de beker altijd in de buurt?, geef je op bepaalde momenten aan dat hij ‘moet’ drinken ? Drink je wel eens samen met je kleine? Dit zijn de manieren waarop wij hier thuis analyseren of onze dochter genoeg drinkt. Over de dag heen drinkt onze dochter gemiddeld 3 à 4 bekers en nog een avondfles. Na de ochtend kijk ik hoeveel ze heeft gedronken en daarop baseer ik of ik extra moet aansturen in de middag. Ik wijs haar beker aan of haal hem even weg en breng hem na 5 min met ‘hier, dan kan je even wat drinken’ en vaak pakt ze de beker gelijk en neemt een hele teug. T is denk ik dus belangrijk om te weten wat het gedrag thuis is om in te schatten wat het gedrag bij de gastouder is. Vraag ook eens of ze het op jouw manier willen doen of toch vaker willen aanbieden als je er onzeker over bent. 😊🤍🤍

2 jaar geleden

Ik denk dat ze niet snel te weinig drinken. Vocht zit ook in al het vaste voedsel, zelfs in brood. Als hij maar voldoende beschikbaarheid tot zijn drinken heeft en ook duidelijk een goed aantal plas luiers op een dag heeft met niet te donkere (gele) urine dan zou ik me geen zorgen maken. Evt als tips zou je ook eens slappe lauwe thee kunnen aanbieden. Misschien vindt je zoontje dat lekker ter afwisseling.