4 Reacties
2 jaar geleden
Hi, mijn ouders hebben een Engelse cockerspaniel erg enthousiast en druk ook maar echte kindervriend. Mijn zoontjes zijn stapel gek op de hond en het gaat ook heel goed wel altijd goed in de gaten blijven houden het zijn en blijven dieren, kinderen kunnen in hun enthousiasme toch de hond pijn doen of aandacht vragen wanneer de hond het toch niet wil. Ik ga er vaak zelf bij zitten met de kinderen onze zoontjes zijn 2.5 jaar en 1.5 jaar. Ik zou ook idd niet je zoontje steeds weghouden dan cre毛er je onbewust misschien angst bij hem. En als je zelf heel relax er mee om gaat dan vinden kind en honden elkaar gewoon bij jet interieur horen haha igg zo gaat dat bij ons. Ik probeer ook de hond en de kinderen gezamenlijk aandacht tegeven zodat er van uit beide kanten geen jaloezie ontstaat. Gewoon lekker genieten.
2 jaar geleden
Wij hebben een hond. En ik merk dat een dreumes in deze fase (veel onvoorspelbaar gedrag voor honden zoals rondlopen, rennen, klimmen, gooien met dingen) pittig voor de hond is. Die van ons gromt regelmatig naar ons kind ook al zijn ze ook dol op elkaar en spelen ook samen. Toch kan onze hond niet tegen dat onvoorspelbare. Altijd in de gaten houden dus (echt op armlengte erbij). Ik ben een echte dierenvriend en alles behalve bange moeder maar drie honden die een dreumes niet gewend zijn zou ik echt in de gaten houden en misschien zelfs af en toe in de slaapkamer laten zitten of lange wandelingen mee laten maken zodat ze niet hele tijd samen zijn. Dat is denk ik teveel voor de honden. Maar elke hond is anders. Wie weet gaat t prima. Verder idd gewoon contact laten maken en je kind lekker af laten lebberen door de honden 馃お dat betekent namelijk dat ze een band scheppen en hem accepteren in de roedel en dan kunnen de honden weer meer hebben van je kind
Veel plezier!
2 jaar geleden
Hoi, wij hebben zelf een hond (australian shepherd, qua temperament en grootte wel vergelijkbaar met een bordercollie) Waar ik altijd goed op probeer te letten zijn de signalen van de hond. Het is echt een goedsul, maar als hij wegloopt heeft hij er genoeg van en mag mijn zoontje er niet achteraan. Als de hond bij mij komt zitten geeft hij bij mij ook aan 'los het even voor me op, ik heb er genoeg van'. Jouw moeder kent haar honden het beste en kan hier waarschijnlijk wel goed op letten. Verder is een plekje voor de honden waar je zoontje niet komt (kleedje oid) ook fijn, dan kunnen ze zich terugtrekken. En is je zoontje ergens aan het spelen en komen de honden in de buurt, moeten zij hem ook de ruimte geven. Het zijn slimme honden dus als je daar consequent op bent snappen ze dat goed. Fijne vakantie!