Hoii dames,
Volgende week gaan we een week op vakantie met mijn ouders en gezin. De kleine gaat natuurlijk mee en de drie honden van mijn moeder ook..
Wel maken we er ons een beetje zorgen over, de honden zien Edin bijna nooit (wegens afstand) en de laatste keer kreeg er eentje echt een hele gekke blik in z'n ogen toen hij Edin zag. Alsof hij iets heel onvoorspelbaars wilde doen. We hadden Edin toen gauw weer even weggehaald.
Ze zijn niet agressief (naar mensen), eentje van de drie wordt wel helemaal kwaad naar andere honden.
En de laatste die is vliegensvlug en rent soms als een gek door het huis. Maar de laatste keer was ze wel beschermend naar onze kleine toe en wilde ze niet dat die andere twee honden te dichtbij kwamen bij hem.
Hondenkenners die tips hebben?
We zitten met z'n allen in een groot huisje met een stuk weiland eromheen. Honden zijn binnen als wij binnen zijn.
Mijn moeder zegt dat we ons zoontje niet expres de hele tijd moeten weghouden voor de honden, zodat ze zich niet gaan fixeren op hem, zoiets.
Vorig jaar hadden we dit ook gedaan en toen ging alles helemaal prima. Maar toen zat Edin veel in de maxicosi bovenop de wagenframe en droegen wij hem nog veel omdat hij niet zelfstandig rechtop kon zitten. Nu is dat een heel ander verhaal natuurlijk.
Vanuit m'n zoontje verwacht ik geen gekke dingen. Hij heeft geleerd dat hij vachten/huid moet aaien i.p.v. slaan. En is niet bang om dichtbij verschillende dieren te komen.
Alvast bedankt voor het meedenken!