5 Reacties

één jaar geleden

Ik snap je frustratie. Hier ook een dreumes die soms door andere kinderen al na een half uur wakker wordt. Slapen op de opvang is bij ons bijna altijd korter, met wat enkele dagen ertussen dat ze wel haar gebruikelijke 2 uur maakt. Hier heeft ze haar slaap ook echt nodig. Helaas is er geen oplossing. Er is nu eenmaal niet voor elk kindje een aparte slaapkamer, dat is niet haalbaar en helaas zijn andere kindjes niet stil te houden. Als ze willen krijsen, krijsen ze. Wij leggen ons er maar bij neer. Maar bij een slecht, kort middagdutje vervroegen we haar bedtijd. Soms al naar 18.15 of 18.30, ipv 19.00. Succes!

één jaar geleden

Hier tzelfde! Vandaag 2x 15 min.. thuis normaal 1x 2/2,5 uur.. verder was hij gelukkig wel vrolijk op de opvang. Thuis wel stik kapot en n halfuurtje eerder dan "normaal" naar bed gegaan

één jaar geleden

Ja erg herkenbaar ☹️ deze week ook 2 keer een doodmoe kind mee naar huis gekregen met misschien net een halfuurtje slaap op de dag. Hier gaat hij dan om 18:15 naar bed in de avond.

één jaar geleden

Geen kindje op de opvang hier, maar wel werkervaring in de kinderopvang. Ik weet niet hoe ruim ze bij jouw kindje op het kinderdagverblijf in de slaapkamers zitten. Maar je zou kunnen vragenzover als dat mogelijk is, dat ze appart op een slaapkamer gelegd wordt. Misschien als ze buitenslaaphuisjes hebben ( en jij het daar ook mee eens bent natuurlijk), dat ze daar in kan slapen? Slaap is het allerbelangrijkste en soms frustrerend als ze het niet genoeg ( kunnen ) krijgen. Succes 🍀

één jaar geleden

Wij hadden precies hetzelfde probleem, sinds ze 1 slaapje deed. Het ging een paar weken dramatisch op de opvang (30-60 min slaap elke dag) en thuis prima. Maar het gaat eigenlijk sinds een week of 2 plotseling goed (1,5 - 2 uur slaap). Ik denk dat het een kwestie van wennen was. Niet echt een oplossing voor jou, maar hopelijk gaat het bij jullie ook zo.