2 Reacties

één jaar geleden

Mijn zoon heeft buisjes gekregen, hij was toen net 1. Ze zijn nog wel te klein om echt voor te bereiden. In het amphia in Breda ben ik meegeweest naar de operatiekamer. Was bij ons eigenlijk weinig keuze, mn man voelt zich totaal niet op zn gemak in t ziekenhuis & was net voor zn werk paar dagen weg. kleine man mocht een filmpje kiezen op de ipad en bij mama op schoot met een kapje op. Toen heb ik vooral veel tegen hem gepraat en hem geknuffeld en viel hij uiteindelijk in slaap. Toen hij sliep is hij op de tafel gelegd en ben ik weggegaan. Buisjes operatie is natuurlijk maar even. Ik mocht dus meteen naar de uitslaapkamer daar even naast zijn bed gezeten, toen hij zn oogjes open deed mocht ik hem meteen op schoot nemen en knuffelen. Na paar min mochten we naar de verpleegkamer met alle andere kindjes. Daar kreeg hij wat drinken en eten. Mochten vrij snel naar huis (rond half 9/kwart voor 9 geholpen en rond kwart over 10 naar huis) daar heeft hij nog uurtje anderhalf uur liggen slapen en toen was hij eigenlijk alweer helemaal fit qua narcose.

één jaar geleden

Onze dochter is begin dit jaar geopereerd aan haar navel. Van te voren vaak verteld wat we gingen doen (naar ziekenhuis, een dutje doen en dan is er een nieuwe navel! 👌🏻), maar echt voorbereiden is natuurlijk niet mogelijk. Op het kamertje konden wij haar al de zetpillen geven en het operatie pakje aantrekken Voor de OK zelf zit je eerst nog in een zaaltje waar alles gecontroleerd wordt, de gegevens etc, en moet je zelf zo'n mooi pak aantrekken. Dit duurde bij ons wel ff, maar ze mocht op schoot, of in het bedje zitten. Ik ben mee geweest de operatie kamer in (mijn vriend is daar iets minder handig in dus dat was snel besloten), daar doen ze met een kapje onder narcose brengen, ze zat bij mij op schoot. Duurde toch wel wat langer dan ze in films laten zien vond ik trouwens, ze was niet met 10 seconden weg😅 gezegd dat ze lekker een dutje mocht gaan doen, en dat ze mama straks weer ziet. Ze mocht ook lekker haar knuffel mee naar binnen. Na de operatie werd ik opgehaald toen ze wakker begon te worden op de uitslaapkamer, daar direct op schoot, en een ijsje gegeten en toen mochten we naar haar eigen kamertje. Daar wat filmpjes gekeken en na een tijdje was ze al weer vrolijk aan het rond lopen. Die zelfde middag mochten wij ook weer naar huis. Ik heb een hele fijne ervaring gehad, personeel was heel lief en lekker kletsen tegen mijn dochter, en ze waren ook erg geduldig.