11 Reacties

één jaar geleden

Ontzettend herkenbaar. Hier sinds 1.5 week heeft ie "driftbuien" als ie z'n zin niet krijgt of ik hem niet begrijp. Vind t heftig.. en vermoeiend. Vooral omdat t vaak bij mij voorkomt.. T is een fase, t is een fase, t is m'n een fase. Rustig blijven, grens aanhouden en t gaat voorbij. Vooral op publieke plekken (superarkt, bij de auto e.d.) erg lastig en irritant. Maar thuis laat ik hem echt gaan blijf zelf rustig en vertel ik m dat ik er ben zodra hij een knuffel wil. Hier wil ie vaak niet aanraakt worden of dat ik tegen m praat.. Mega "twijfel of ik een goede moeder ben" trigger.. maar hou mij maar voor dat t gezonde ontwikkeling is en dat een grens aanhouden beter is dan toegeven (ook al zou ik in t gekrijs wel eens wat anders willen).

één jaar geleden

Herkenbaar! Wij hebben dit rond 2jr gehad bij onze dochter en nu met 2,5jr is het weer extreem aanwezig. Soms echt krijsen en ze duwt ons weg. En kan heel lang duren. Zo ingewikkeld.. Ik wil haar geschreeuw aan de ene kant begrenzen, maar dan wordt het erger. Ik laat haar nu vaak doen, blijf rustig, maar zeg dat ze niet mag slaan en schreeuwen. Ik zeg wel dat ze boos en verdrietig mag zijn. Ik heb gisteren ontdekt dat het helpt via haar knuffel tegen haar te praten met een aangepast stemmentje: ‘hallo Yara, ben je verdrietig? Ga je straks mee met je keukentje spelen?’. En verder consequent zijn! Dan maar huilend mee onder mijn arm van de speeltuin naar huis. Het is een fase.. Volhouden..

één jaar geleden

Bedankt voor jullie reactie! Altijd fijn even wat erkenning. Ik vind het zelf ook lastig hoe ermee om te gaan. Ik probeer rustig te blijven maar lukt mij ook niet altijd. Bedankt voor de tips!

één jaar geleden

Pfoeee ik heb dit sinds deze week weer. Hij sloeg mij gister ook uit het niets in mijn gezicht. Ik schrok, hij dus ook sloeg toen zichzelf en moest keihard huilen en heeft denk ik 30 minuten geknuffeld. Naar bed brengen overdag is draaama. Gillen, krijsen, zichzelf tegen de muur smijten, op de grond bonken. Ik ben ermee gestopt want het is niet te doen.. in de avond gaat wel, maar dan is hij kapot van de dag. Warm eten wil hij niet. Maar dan ook echt niks. Alleen brood of fruit. Heb dat ook maar even los gelaten. Hij wil alles zelf doen, ook brood smeren. Hij praat nog niet veel, maar regelt echt alles zelf: koelkast open, appel pakken, mes pakken, bord pakken en dan komt hij aanlopen: mama dieee. En dit dan met alles. Alles is een strijd momenteel. Is dit de peuterpuberteit ? Hoe lang duurt dit 😂

één jaar geleden

Reactie op Mommyoftwoundertwo

Pfoeee ik heb dit sinds deze week weer. Hij sloeg mij gister ook uit het ni ...
Redelijk herkenbaar. Middagdutje heb ik maanden geleden opgegeven toen het zo"n strijd werd. Nog af en toe valt ze onder het avond eten in slaap. Ik probeer niet meer van alles een strijd te maken, anders is het niet gezellig thuis. Dus heeft ze nu de trui binnenstebuiten aan, soms eet ze geen avondeten, maar wel ijsjes en chocola. Echt peuterpubertijd. Kan weleens tot 4 jaar duren.. 😬 Enige dat bij haar werkt als ze een driftbui heeft is afleiden met naar buiten kijken, of even 'resetten' door dezelfde actie nog een keer op haar manier te doorlopen. Zoals bijvoorbeeld met tandenpoetsen. Dat moet dan op haar manier en wij mogen niet na poetsen. Achja, als ik dan een blij kind heb laat ik het daarbij.

6 maanden geleden

Heyey, erg benieuwd hoe het bij jullie gaat? Hier is het een tijdje weer rustig geweest. Sinds afgelopen week echt weer veel driftbuien..

6 maanden geleden

Hier gaat het een stuk beter! Praat ineens heel goed en veel, geen driftbuien meer. Is het er wel eens niet mee eens, maar dat mag natuurlijk ook. Sinds hij zich kan uiten, is het hier goed gegaan. Eten heeft hij af en toe geen zin in: prima. Dan krijg je brood. Middag slaap opgegeven en slaapt nu gewoon klokje rond zonder problemen

4 maanden geleden

Hey allen, het was hier een tijdje rustig. Maar inmiddels terror fase weer. Hoe gaat t bij jullieM liefs

4 maanden geleden

Hier ook soms weer wat peuterpubet streken. Ineens gillen/krijsen omdat ze naar bed moet. Ik gooi het op slaaptekort. Als ze met wat geluk een middagdutje doet is ze namelijk wel zichzelf. En op alles wat we vragen is weer het standaard antwoord nee. Pppff kost me soms veel geduld.🙈 Verder is het nu heel moeilijk om aan tafel te blijven zitten tijdens het eten. Maar ik lees hier op het forum dat dit bij meer kindjes speelt. Zal er dus wel allemaal bij horen 🤪

4 maanden geleden

Reactie op Adff

Hey allen, het was hier een tijdje rustig. Maar inmiddels terror fase weer. ...
Veel sterkte met jullie kleine. Driftbuien zijn niet leuk . Voor niemand niet. Hier dan dus een beetje een peuterpuber, maar geen echte driftbuien. Veel sterkte

4 maanden geleden

Dankjewel. Het is echt weer intens. Wel in een mindere mate qua hoeveelheid dat wel maar echt geen geduld. En soms echt 10 minuten schreeuwen en krijsen. Ook weer slaan enz.