4 Reacties
4 jaar geleden
Mijn meisje krijgt regelmatig een slokje thee gewoon uit mijn glas. Eerst likte ze alleen een beetje aan de rand, maar nu pakt ze al heel gretig het glas vast met 2 handjes en neemt ook echt slokjes. Ik begeleid het glas natuurlijk wel en geef haar vaak van het laatste afgekoelde beetje. Ik hoop dat ze zo een beetje spelenderwijs uit een glas leert drinken. Ze heeft er nu in ieder geval plezier in en word helemaal blij als ze me thee ziet drinken.
4 jaar geleden
Wij maken gebruik van zo'n "driepoot beker" (geen idee of het zo heet, maar zo noem ik hem maar). Deze heb ik gekregen tijdens de zwangerschap en ik vind het echt een uitvinding. Je kleintje kan hem zelf vasthouden en je kunt zelf met het 3e pootje mee sturen. Zo leren ze uit een gewone beker te drinken, zonder al te veel geknoei. Natuurlijk drupt er nog steeds een gedeelte thee of water langs af, maar dat gaat dag voor dag beter.
Ons zoontje krijgt flesvoeding, maar thee/water weigert hij uit een fles of tuitbeker te drinken. Hij wordt dan boos omdat er geen melk in zit 🙈
Vandaar dat wij ervoor kiezen om deze nu te gebruiken.