5 Reacties

2 jaar geleden

Hoi. Ik heb al jaren eczeem op mijn handen. Soms ook op andere kleine plekjes. (Borst) Ik krijg meestal een hormonen zalf en dan is het met een weekje weg. Sinds mijn zwangerschap kwam het terug en de zalfjes werkt niet meer zo. Na mijn bevalling is het erger geworden en zat ik zelf in het weekend bij de huisartspost. Het was helemaal ontstoken. Daarnaast heb ik het nu ook op mijn hoofd, nek, borsten soms weer, maar handen het erg. Het begint met vochtbultjes, die jeuken en knappen en daarna gaat de huid kapot. Ik ben 2x bij de dermatoloog geweest (inmiddels bijna 1,5 jaar geleden bevallen) Ik heb prednison eenmalig gekregen en nu hormonenzalf. Deze moet ik afbouwen, maar het eczeem 'vlamt' elke week weer op. Het brand en handen wassen doet erg veel pijn. Het is net of ik winterhanden heb, want ik heb snel scheurtjes in mijn handen. Ik heb allerlei allergietest gedaan, maar daar kwam niks bijzonders uit. Ik ben bang dat ik niet meer van die zalf afkom.. Ze hadden alleen de oplossing voor een pil die je 1x per week dacht ik moest innemen, maar met heftige bijwerkingen waarvan ik elke week moet bloedprikken in het begin.. geen optie voor mij. Pfff. Sorry voor het lang verhaal, .aar mischien herkent iemand dit en zijn er tips? Het liefst ga ik voor iets natuurlijks aan producten.

2 jaar geleden

Reactie op Wendy2021

Hoi. Ik heb al jaren eczeem op mijn handen. Soms ook op andere kleine plekj ...
Misschien toch wel eens naar voeding kijken? Hoeft niet per se een allergie te zijn, maar eventueel een intolerantie? Hier in mijn omgeving is iemand volledig van eczeem afgekomen door gebruik van kefir (zelfgemaakt van rauwe melk en zo’n kefir cultuur). Is een enorm goeie probiotica, dus misschien dat een probiotica überhaupt iets zou kunnen zijn voor jullie?

2 jaar geleden

Reactie op Zandhoopje

Misschien toch wel eens naar voeding kijken? Hoeft niet per se een allergie ...
Oh ja en met gebruik bedoel ik dagelijks een glas drinken of eventueel een smoothie ervan maken om het wat zoeter te maken 😊

2 jaar geleden

Reactie op Zandhoopje

Misschien toch wel eens naar voeding kijken? Hoeft niet per se een allergie ...
Bedankt voor de tips. Ik ga het zeker proberen.

2 jaar geleden

Reactie op Wendy2021

Bedankt voor de tips. Ik ga het zeker proberen.
Laat je weten of het werkt? Hoop het echt voor je!