10 Reacties

één jaar geleden

Ooh herkenbaar al is het bij nu sinds enkele weken wakker rond 10na 5 ongeveer 😴😴 heb slaapwekker besteld hopelijk snel hier en leert hij dan terug langer te slapen

één jaar geleden

Reactie op Ellenvk

Ooh herkenbaar al is het bij nu sinds enkele weken wakker rond 10na 5 onge ...
Oh wat heftig he. En die ochtend duurt zolang. Als ik op me werk kom heb ik er voor me gevoel al een dag op zitten. Welke heb je besteld? Wij hebben van luvion de pinguïn. Helaas nog geen succes. Mijn zoon van 7 jaar had sinds zijn 3de een slaapwekker en dat ging mega goed. Dus er is hoop

één jaar geleden

Reactie op Ilse_ilse

Oh wat heftig he. En die ochtend duurt zolang. Als ik op me werk kom heb ik ...
Ik heb schaap besteld van zazu De bumba met kleurtjes is hier geen succes

één jaar geleden

Hoe laat gaat ze naar bed? En doet ze nog middagslaapje? Die misschien inkorten?

één jaar geleden

Reactie op Elisabethhh

Hoe laat gaat ze naar bed? En doet ze nog middagslaapje? Die misschien inko ...
Ik zou inderdaad ook proberen haar later naar bed te brengen of dutje in te korten als ze die nog doet. Ze hebben gewoon langzaam aan minder slaapbehoefte op deze leeftijd en dat kan ook heel erg verschillen per kind dus het kan ook zomaar zijn dat ze minder slaap nodig heeft dan je zoon op deze leeftijd nodig had. Onze dochter is sinds kort helaas al gestopt met haar dutje thuis en slaapt gemiddeld per dag rond de 10-11 uur (als ze een dutje op de opvang doet slaapt ze in de avond een stuk later dan zonder dutje). Ik vond het eerst echt weinig maar het schijnt ook heel normaal te zijn. Even ter vergelijking dat het gewoon echt kan verschillen per kind ;)

één jaar geleden

Ze gaat om 19 uur naar boven en dan om 19.30 uur naar bed. In de middag slaapt ze vaak 2 uurtjes. Het is begonnen toen we een paar weken geleden gestopt zijn met het speentje. Nu overwegen we het speentje maar weer te geven🙃

één jaar geleden

Reactie op Ilse_ilse

Ze gaat om 19 uur naar boven en dan om 19.30 uur naar bed. In de middag sl ...
Zou denk ik eens proberen middag slaapje te verkorten naar max 1,5 uur.. bij mijn dochter zorgde dit erook voor dat ze sochtends niet meer zo vroeg wakker werd..

één jaar geleden

Ik zou alles voor 6 uur proberen als nacht te beschouwen. In de nacht geef je ook geen tablet. Het schijnt dat kindjes zich dan gaan verheugen op de ochtend als je ze zoiets leuks aanbied en daardoor misschien steeds vroeger wakker kunnen worden. Deze tips kreeg ik een tijd geleden en heeft hier geholpen, Alles voor 6 als nacht beschouwen dus dat ook duidelijk zeggen. Ochtend zo saai mogelijk houden en beginnen met bijvoorbeeld verschonen en aankleden. Vast tijdstip pas uit bed bijvoorbeeld half 7 en dat ook strak aanhouden ook in het weekend. Proberen dutje in te korten naar 1,5 uur (bij mijn zoontje maakte dat niet uit maar valt te proberen). Heel veel succes ik weet hoe slopend het is.

één jaar geleden

Ik zou niet proberen niet weer met de speen te beginnen, als je eenmal bent gestopt en dan weer begint schijnt het nog veel moeilijker te zijn om weer te stoppen. Dutje inkorten is denk ik een makkelijke eerste stap en als dat niet (voldoende) helpt zou ik ook in de avond wat later naar bed brengen proberen :)

één jaar geleden

Hier ook een weekje dit probleem gehad bleek gewoon een slaapregressie met wan vroeger wakker. Hier slaapt hij soms smiddags nog soms niet maar echt ma 1 uurtje anders is het savonds een ramp om in slaap te krijge en word hij ook vroeger wakker